Support

Open search

Klacht Samsung Service Center

First Poster

Goeden avond,

Ik wil even mijn ongenoegen uiten over de manier van werken van het Samsung Service Center Amsterdam, Mosveld 125.

Aangezien ik in mijn recent verkregen Samsung S9+ een barst heb in mijn scherm, wilde ik dit laten maken. 

Ik vond eerst de breng en haal service van Samsung. Maar veel mooier nog klonk de mogelijkheid om een afspraak te maken voor de 1-uur services.  Het is een rit van 40 minuten naar Amsterdam voor mij. Maar als dat  betekent dat het daar ter plekke gerepareerd kan worden in een uur is dat de 40 minuten reistijd waard. Maar niets is minder waar!

Ik heb op 11 januari 2019 een afspraak gepland voor zaterdag 26 januari 2019 om 16.00 uur in Amsterdam.

(daar zit 2 weken tussen,... 10 werkdagen)

Alles via het online systeem in gevuld en netjes een bevestiging van mijn afspraak ontvangen.

Op de dag zelf ontvang ik nog een herinneringsmail van mijn afspraak die middag!

Ik kom uiteindelijk binnen bij het Service Center, zitten daar allemaal mensen te wachten en ligt daar een tablet waarop je je klaarblijkelijk moet aanmelden. Ik verschijn vervolgens als 4e persoon op een tv scherm, en daar staat bij .... wachtende voor u.

IK heb toch reeds een afspraak gemaakt op een specifiek tijdstip! Dus hoe is dit nu ineens mogelijk??!!!!

Ik rij 40 minuten naar Amsterdam speciaal voor mijn afspraak, waar ik die ochtend nog een herinnering van ontvang en daar ter plaatse sta ik ineens achter in de rij.....

Maar dat is nog maar het begin van mijn slechte ervaring.

Ben ik vervolgens aan de beurt. Kan de man in kwestie mij niet vinden in het systeem (zegt hij).....??? De houding van de man is totaal onverschillig als ik mijn verbazing over de gang van zaken uit. Maar goed, hij vult gegevens in, en dan gaat hij met mijn telefoon naar achter. En net zo snel komt hij weer terug met de mededeling dat de materialen om mijn toestel te kunnen reparen er niet zijn!!!! Serieus?! Wat is dit voor manier van werken!! 

Eerst maak je een specifieke afspraak.

Daar gekomen is dat totaal nutteloos zo blijkt.

Ze hebben 10 werkdagen gehad om de onderdelen zoals benodigd, te bestellen en apart te houden voor mijn afspraak.

En daar gekomen is er geen materiaal en kan hij niet gemaakt worden.

En dan de vraag, wanneer kan hij dan klaar zijn? Ja als de materialen binnenkomen maandag wel.....

Maar wat is dat voor vaag toezeggen. Nouja je hebt nu ook een service order nummer 4219650245 Dus kan je kan de status ook opzoeken.

Ik vraag daarop, of zij niet de mogelijkheid hebben om mijn toestel als het gereed is, op te sturen. Ik ben nu een keer speciaal komen rijden, VOOR NIETS. dus misschien is wat service vanuit de kan van Samsung dan ook fijn.

Nee dat kan niet. Oke, maar ik dan mijn benzinekosten declareren. Nee dat kan ook niet.

Maar ik mag wel mijn ongenoegen uit aan het hoofdkantoor.........

(overigens gebeurde dit exact zo bij de vrouw voor mij,die ook speciaal een afspraak had geboekt een uurtje eerder. En die zich ook het moeten aanmelden. en waarbij het toestel ook niet gerepareerd werd die dag)

Echt waar, Zo mag je toch niet met klanten omgaan?

Ik heb mijn telefoon toch achter gelaten omdat de man zei dat het bij hun echt sneller gaat dan opnieuw beginnen via de haal en breng sevice. Ik heb daarop uitgelegd dat ik speciaal moet komen rijden en niet dagelijks even binnen kan wandelen om te checken. Dus vraag ik de man, of zij mij dan alsjeblieft willen bellen, zodat ik zeker weet dat ik niet voor niets rijd.

Nee dat doen ze niet??!! Dan moet ik maar even via mijn service order kijken naar de status. Serieus. Een klein telefoontje naar mij kan niet????!! 

Ik heb hier zo'n naar gevoel van, en vraag me echt af wat Samsung hiermee wil bereiken, door klanten zo te behandelen.......

Ik ben benieuwd om Samsung wil reageren op mijn verhaal.....

Groet,

Linda

12 ANTWOORDEN 12
Nick Moderator
Moderator

Hi Linda, zo willen we natuurlijk absoluut niet dat het verloopt. Het is vreemd dat ze geen onderdelen hadden voor de S9, maar dit is iets dat kan gebeuren. Alleen had de persoon het absoluut duidelijker mogen uitleggen. We doen inderdaad niet aan bezinedeclaratie en bellen is niet mogelijk omdat er niet genoeg personeel zit om dat steeds te doen. Eén telefoontje kost natuurlijk niet veel tijd, maar bij meerdere keren proberen etc. als de persoon in kwestie niet opneemt maakt het een stuk tijdrovender. Ik ga vanuit mijn kant doorgeven dat dit jou overkomen is, zodat het hopelijk niet nog een keer gebeurt.

Heb je ondertussen al gezien of alles gefixt is?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Hi Nick,

Ik kon woensdag mijn toestel ophalen toen was hij gereed gemeld. Ik was vrijdag vrij en stond als eerste in de winkel om hem op te halen. Mijn telefoon werd van achter gehaald en de medewerkers legde een kaartje voor me neer (daar stond op waar mijn telefoon op gecontroleerd was) Hij zou verder ook niet toelichten wat de check inhoudt ofzo??

Ik gaf op, laat maar, dit heeft geen zin. Gewoon vriendelijk lachen en mijn gedachte was alleen maar, hij is klaar, ik mag hem mee, nooit meer terug hierheen!!

Tot ik mijn telefoon in het donker aan deed zonder lampen om me heen zaterdagnacht. Tot mijn verbazing zie ik RODE STIPJES IN MIJN SCHERM links boven in!!! Dus hij is niet eens goed hersteld!! Echt waar hoor, kan wel janken zo slecht is dit verhaal!! Maar wel 279 euro lichter. In het licht valt het niet echt op, (tot je weet dat het er zit, dan zie je het steeds!) dus laat ik de medewerker het voordeel van de twijfel geven. (Maar eigenlijk denk ik gewoon dat ik ben genept). Ik heb ook een messenger gesprek  met een medewerker, hoe ik dit in godsnaam kan oplossen, want uiteraard ga ik niet weer 40 minuten naar amsterdam rijden!!! En ik heb het vertrouwen in dat Service center ook wel verloren:-(

Ik hou absoluut niet van zeiken, maar ik vindt dit gewoon zo slecht geregeld dat ik het echt kwijt moet. Net overgestapt naar Samsung, en dit is mijn ervaring......  

Ik heb ook een messenger gesprek en Ik hoop met spoed iets te horen van ^Sezer, op Messenger. Ik heb hem mijn IMEI nummer gegeven en daarop zou het vandaag of morgen contact met mijn opnemen, hoe ik dit nu kan laten oplossen.

Of weet jij nog een oplossing voor wat me nu weer is gebeurd???????

Nick Moderator
Moderator

... Dat is natuurlijk niet wat ik wil lezen. Ik ga het ook absoluut aangeven. Wat heb je tot op heden met m'n Messenger collega's besproken?

---------
Signature-Note10
First Poster

Ik was een gesprek gestart omdat ik dacht hoe kan ik er nu zeker van zijn dat mijn toestel klaar is. Nouja behalve vertrouwen op de status updates en pas echt te gaan rijden als er stond Gereed. Dus dat gedaan vrijdag 1 feb.  En zaterdagnacht, 2 feb, ontdekte ik de stipjes. Ik dacht dat ik zondag niets kon, maar tot mijn verbazing vroeg hij die ochtend toevallig hoe het was gegaan! Ik heb meteen uitgelegd dat mijn toestel niet gerepareerd is. Dat ik rode stipjes zie en dat ik niet terug wil naar Amsterdam maar dat ik wel wil dat hij echt wordt gemaakt. Hij vroeg mijn imei nummer en vroeg of hij mij begin deze week een terugkoppeling mocht geven.  Ik heb aangegeven dat dat oké is zolang ik maar niet mijn garantie verlies op deze uitgevoerde reparatie. Hij eindigt zijn zinnen met ^Sezer dus vermoed dat dat zijn naam is.

Gaat dit goed komen?

Nick Moderator
Moderator

Daar ga ik wel vanuit, maar op alleen z'n naam kan ik de conversatie niet vinden. Voor nu zou ik zeggen: wacht het even af. Maar als je wilt kan ik de conversatie erbij pakken en even doorlezen.

---------
Signature-Note10
First Poster

Hi Nick,

Je mag van mij altijd het Messenger gesprek erbij pakken hoor. Staan geen geheimen in. Heb je daarvoor iets van mij nodig?

Nick Moderator
Moderator

Volledige naam of iets wat je besproken hebt (daadwerkelijke tekst). Dan kan ik 't opzoeken.

---------
Signature-Note10
First Poster

Mijn naam is: Linda de Vries

Ik wilde printscreens meesturen maar dat kan niet zie ik.

Kan ik een Messenger gesprek delen?

Ik heb niks met messenger dus ken de functies niet....

Of kan ik het aan je mailen?

First Poster

Hi Nick,

Vraag: heb je het Messenger gesprek kunnen vinden?

Ik heb vandaag een foto doorgezet waarop die vreemde rode stip zichtbaar is, maar ik ontvang geen reactie meer. Ook Niet op de vraag of er al iets bekend is over hoe het opgelost kan worden?

Ik neem aan dat er garantie zit op mijn reparatie?

Ik hoop op een reactie.

Top Posters