Support

Open search

Deur aan deur verkopers, hoe ga jij er mee om? :P

Superuser I
Superuser I

Hoihoi!

Zo nu en dan is het weer zo ver, iemand wilt je toch weer iets verkopen aan je voordeur. Hartstikke irritant natuurlijk omdat je uit je flow wordt gehaald en ze altijd zeggen dat ze een "goede deal" hebben terwijl je op dat moment natuurlijk geen flauw idee hebt hoe goed het werkelijk is. 

Natuurlijk kan je nooit even nadenken, die deal moet nu en ter plekken aan de deur maken en daarnaast heb je het wettelijke bedenktermijn. 

Vertel hier de verhalen Er zit altijd wel iets grappigs tussen!  

2 ANTWOORDEN 2
Navigator
Zelf vind ik die deur aan deur verkopers ook zwaar irritant! Net als die mensen die je opbellen over hetzelfde gezeik als die deur aan deur mensen! Verschrikkelijk! Alleen al hoe sommige dan praten, je dan proberen over te halen.. Heb er echt een gruwelijke pest hekel aan! -.-'
M.
Superuser I
Superuser I

Ik ken het, en ze zijn er altijd met z'n tweeën. Bij mij vragen de energieleveranciers altijd of "De hoofdbewoner toevallig aanwezig is" terwijl overige mensen vragen of "mijn ouders aanwezig zijn" (Ik zie er aardig jong uit  ). Over het algemeen kijk ik dan naar binnen en kijk ik ze schaapachtig aan.

"Oh, bent u het mischien"

Vervolgens proberen ze eventjes heel erg vriendelijk te worden en complimentjes te geven (Bijvoorbeeld een energie leverancier: "Oh! U gebruikt minder dan het landelijke gemiddelde, wij willen u belonen met 100 euro omdat u zo goed bezig bent!") waarmee ik gelijk extra dichtklap want niks is gratis :') "Maar u moet wel overstappen naar ons" dus aha, daar is het addertje. Over het algemeen wimpel ik ze daarna gelijk netjes af omdat ik niks aan de deur aanneem gezien ik niet ben voorbereid op een eventuele overeenkomst. De enige uitzondering is als ik "alvast" voorbereid ben (Er zijn zaken waar ik van te voren al van weet dat ik akkoord ga, maar daar heb ik mijn huiswerk al gedaan ).

Nadat het ze eenmaal duidelijk is dat ze echt geen kans maken vertrekken ze meestal

Top Posters