Support

Open search

WW8BM642OBW/EN kan niet koppelen met Smart Things app

First Poster

Beste, 

ik heb dezelfde probleem. Ik heb al van verschilldende mobiles en tablets en laptops/hotspot etc. geprobeerd koppelen met de wasmachine maar tis 50% en lukt niet. Kan geen rapport versturen - geen idee wrm. Gisteren is er een techniker van servilux langs geweest - hij heeft niets gedaan! Hij zei dat ik een oplossing op forum moet zoeken! Volgens mij moest hij moest een apparat brengen en checken wat er mis met het systeem van de wasmachine is. De wasmachine heb ik 2 maanden geleden gekocht! Belachelijk! Ik kan geen gebruik van maken

Nick Moderator
Moderator

Dat gedeelte van Servilux is wel heel apart .. Maar hij moest een apparaat brengen dat hij niet had en dus komt hij niet op een later tijdstip terug?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
New Member

Goedendag. ik heb ook de WW8BM6420BW aangeschaft, en het installeren lukte ook niet. Installatieprogramma bleef steeds hangen op 39%.

Ikheb het nu voor elkaar gekregen alsvogt.

In heb SmartThings op mijn telefoon verwijderd, en opnieuw uit de Playstore geïnstalleerd. Na installatie, heb ik op mijn telefoon de Bluetooth verbinding UITGEZET, verbinding met mijn telefoon op de 2,4 Ghz band gezet, niet op de 5.0 en via SmartThings een nieuwe installatie gedaan, waarbij ik mijn telefoon automatisch liet zoeken naar een nieuwe apparaat. Mijn wasmachine werd gevonden, met de mededeling dat deze wasmachine al geregistreerd is bij een een andere installatie/gebruiker. Ik kon de installatie voortzetten door de vermeende foutieve installatie te overrulen. Hiervoor wordt gevraagd om op de Smarttoets (1 of 2 keer) van de wasmachine te drukken. NIET ingedrukt houden dit keer. Ik heb dit gedaan, en daarna is de installatie verder gegaan en geinstalleerd op mijn mobiel, en werkt de app.

Misschien dat meerdere mensen met deze oplossing het probleem kunnen oplossen.

First Poster

Ik heb hetzelfde probleem geen verbinding met mijn IPhone met Smartcontrol via de SmartThings app gebeld met Samsung en mij werd geadviseerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren wat ik heb gedaan en toen wederom geen verbinding en weer gebeld met Samsung waar ik van een medewerker te horen kreeg dat dat komt omdat iPhone vanwege iOS en dat er ook geen oplossing voor is de man adviseerde mij ook om het automatische dosering systeem voor wasverzachter niet !!  te gebruiken omdat wasverzachter heel erg slecht zou zijn voor de machine en ik beter geurdoekjes in mijn droger kon doen ??

Al met al word je weer van het kastje naar de muur gestuurd wasmachine speciaal gekocht om op afstand te bedienen volgende keer toch maar weer ander merk als dit niet wordt opgelost. Schandalig voor zo een dure machine. Heb ook 5ghz uitgezet en met 2.4ghz  geprobeerd ook dat hielp niet. Hoop snel op een oplossing.

Nick Moderator
Moderator

Waar gaat het fout tijdens het verbinden, @RV11?

---------
Signature-Note10
First Poster

CAE5D19C-E2D8-4C40-A695-54606FF61DF4.jpegF86443EE-227C-4E34-8851-8E89FD672465.jpeg

First Poster

op de app kan ik de voortgang wel volgen maar ik kan de machine niet op afstand bedienen omdat ik geen verbinding krijg met de smart controle?

First Poster
Beste RV11,

Sinds de recente Smartthings update(s) heb ik geen issues meer met mijn connectie. Voorheen kon ik mijn droger niet controleren en moest ik telkens opnieuw registreren. Dit is opgelost.

Ik zie dat jouw wasmachine wel degelijk geconnecteerd is, maar dat smart control niet functioneert. Je weet dat je de knop 'Smart Control' moet activeren op de wasmachine om volledige controle te hebben in de app? Want hij staat blijkbaar op 'Uit' in je app.
Nick Moderator
Moderator

Je moet na het inladen van de machine altijd eenmalig drukken op de knop m.b.t. Smart Control. Houd deze knop niet ingedrukt.

---------
Signature-Note10
First Poster
Ok dank voor snelle reactie ik begrijp dus dat ik de machine moet vullen dan handmatig t gewenste wasprogramma kiezen en dan “smartcontrol” op de machine indrukken en dan kan ik m op afstand aanzetten
mvg
Top Posters