Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WW80M642OPW Geen verbinding met smarthings app

(Onderwerp aangemaakt op: 21-01-2019 04:05 PM)
666 Weergaven
Berend59
Student
Opties

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung WW80M642OPW hier thuis staan.

Echter kan ik met geen mogelijkheid de machine via wifi gekoppeld krijgen aan  mijn Smartthings app.

De telefoon is een Huawei Mate 20 met android 9. 

Ook met een toestel die android 8 heeft geprobeerd zelfde probleem.

Als ik de app opstart en de juiste machine selecteer moet ik smart control indrukken tot AP in het display verschijnt.

Dit gaat allemaal goed maar voor de rest wordt er niks verbonden en na verloop van tijd verschijnt er in de app Kan apparaat niet toevoegen.

Heb de afbeeldingen erbij voor de duidelijkheid!.

Dacht een mooie machinen te hebben gekocht maar zou het wel heel fijn zijn dat ook de machine met de app bediend kan worden. Graag zou ik hiervoor een goede oplossing krijgen zodat het wel naar behoren zal werken.

Doe ik mischien iets verkeerd? of een probleem in de machine ?Screenshot_20181130_132641_com.samsung.android.oneconnect.jpgScreenshot_20181130_132846_com.samsung.android.oneconnect.jpg

0 Likes
Berend59
Student
Opties

Nou ook dit geprobeerd, zoals aangegeven 1x smartcontrol knop ingedruktmaar dan komt er geen wifi symbool in het display, alleen smartcontrolknop knippert., En op de orgineel aangegeven manier zoals beschreven totaal geen verbinding met smartphone!!!. krijg alleen AP in beeld en wifi signaal symbool. zie afbeelding. Ik wordt er nou een beetje niet goed van omdat het niet werkt, Koop een machine met de mogelijkheid voor smartphonebediening en dan werkt het niet. Ik liever wel dat het probleem opgelost wordt want zoheb ik er niks aan.zo zou hij moeten verbinden maar niet dus!zo zou hij moeten verbinden maar niet dus!

0 Likes
Berend59
Student
Opties

Nou het werkt nog steeds niet, en hulp hier op het forum schiet ook niet op.

Lijkt mij sterk dat ik de enige ben die problemen met smartverbinding hebt.

Telefonisch contact met Samsung gehad maar krijg ik zelfde verhaal als wat ik al heb gedaan.

Als het zo gaat met de Samsung en de problemen niet opgelost worden is dat een zeer kwalijke zaak.

Wie helpt mij?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hierbij, voor de zekerheid, nog alle stappen zoals wij ze hebben. Als dit nog steeds niet werkt. met alles correct, dan lijkt een monteur toch de laatste oplossing:

 

1. Zorg dat de telefoon is aangesloten op wifi 2,4GHz geen 5GHz.
2. Download de SmartThings app en log in met het Samsung account
3. Doe de deur van de wasmachine dicht en houd  'Smart Control'  knop op de wasmachine ingedrukt. Op het display komt nu AP te staan.

4. Ga in de SmartThings naar Apparaten, druk rechts boven op APPAR. TOEV. 

5. Wasmachine verschijnt in het overzicht van beschikbare apparaten, druk op (Smart) wasmachine.

6. SmartThings en wasmachine maken verbinding tot 44%, Druk dan nogmaals 1 keer op de SmartControl knop op de wasmachine. 

5. Indien het is gelukt staat de wasmachine in het overzicht van apparaten.
7. Sluit de deur, druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan en deur gaat op slot. 
8. Als je nu drukt op de wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen. 

 

Ik snap dat bijna alles al is geprobeerd, maar voor de zekerheid nog eenmalig het stappenplan.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Alles geprobeerd zoals aangegeven maar zonder resultaat!. Moet wel eerst machine met aan/uit knop aanzetten voordat ik de smartcontrol knop kan indrukken en vervolgens verschijnt AP in het display, echter kan geen verbinding maken met Smartthings op 2,4 Ghz. Verde heb ik het geprobeerd met een Samsung tablet op 2,4Ghz maar ook daar krijg ik het niet voor elkaar!. met AP in het display en zoeken naar nieuwe apparaten gebeurt er niks, de app blijft op 1% staan en na verloop van tijd krijg ik de melding dat het te lang duurt om verbinding te maken. Ook handmatig werkt het niet, als ik het typenummer van de machine handmatig in de lijst opzoek en dan probeer te verbinden krijg ik ook de zelfde melding dat hij geen apparaten kan vinden. Al met al een zeer zware teleurstelling dus. Ik weet het zo ook niet meer, maar baal er inmiddels goed van. Het lijkt mij toch wel erg sterk dat hier niet meer mensen last van zouden hebben.

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Als dit allemaal niet werkt zou ik toch een monteur adviseren. Ik weet namelijk verder niet wat we nog samen kunnen uitproberen.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Ok bedankt,

 

En hoe ga ik dat verder doen dan?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik kan het voor je inplannen, of je doet het telefonisch. Wat jij fijner vindt. Als je wilt dat ik het doe dan ontvang ik graag jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, serienummer van de wasmachine (in de deur) en de aankoopdatum. Verder hoor ik graag wat jouw voorkeursdatum is, uiteindelijk spreek je dit af met de monteur.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Berend59
Student
Opties

Zo daar zijn we weer en zeer boos!!!,

Zou vandaag een monteur van de Firma Servilux komen want die afspraak is vorige week gemaakt.

Echter net maar gebeld met Servilux om te vragen over wanneer de Monteur zou komen, maar die komt dus niet!!. volgens de meneer aan de telefoon. Hij zij dat hun niks aan dat probleem kunnen doen dat zou Samsung moet doen. en dat hun het probleem weer doorgeschoven hebben naar Samsung. Samsung zou het op afstand moeten fixen volgens hem!! wat ik ik niet begrijp want de machine krijgt geen verbinding met interenet via de smartphone. Inmiddels was er 2 dagen geleden een update van de Smartthings app dus ik denk maar is kijken of mischien nu gaat werken, maar niks van dat alles!!. Al met al ben ik nu wel erg boos omdat er schijnbaar dus totaal maar niks mee gedaan wordt!!. Er moet toch een mogelijkheid zijn dat ik die app werkende krijg op de machine. Dit is niet erg klantvriendelijk en niet erg service  gericht van Samsung!!!!.

Hoe nu weer verder want Club van Servilux schiet ik dus ook niks mee op.!!!

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is er ondertussen nog iets geregeld? De app is trouwens volledig veranderd, misschien dat je het met de nieuwe app voor elkaar krijgt? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Willemishier
Apprentice
Opties
Ik heb bijna hetzelfde probleem. Alleen wordt mijn wasmachine wel gedetecteerd maar maakt geen verbinding met de app
Ook alle adviesen herhaaldelijk geprobeerd maar krijg ipv connectie: Foutcode 04-100.
0 Likes