Support

Open search

Tik in wasmachine,

First Poster

Wij hebben een samsung ad wash eco bubble wasmachine aangeschaft bij de Mediamarkt in Spanje voor ons huis daar. Meteen de eerste keer dat ik hem aanzette zat er n tik in, en dat doet hij als de trommel draait. Het is net of er iemand op n oudetwetse typemachine zit te tikken. Na verl gedoe is er n monteur gekomen en die heeft hem " waterpas" gezet, volgens hem is de ondergrond niet recht en tikt de machine daarom. De wasmachine staat op n gemetseld plateau. De wasmachine tikt nig precies zo als voor zijn komst! Volgens de monteur kan ik gewoon wassen en ligt het niet aan de motor.  Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Als de wasmachine uit is en je beweegt de trommel tikt hij ook.

6 ANTWOORDEN 6
Highlighted
Superuser II
Superuser II

Hoi Carla,

Staat de machine nu wel waterpas? Meestal wordt dit zoals de Spaanse monteur al aangaf veroorzaakt doordat de wasmachine niet waterpas staat. Je kunt dit als volgt controleren en afstellen: https://www.samsung.com/nl/support/home-appliances/mijn-wasmachine-maakt-veel-lawaai-of-trillingen/

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

de monteur heeft hem "waterpas" gezet, maar hij tikt nog steeds. Hij zei; gebruik hem maar gewoon, ligt niet aan de motor.  Als je zelf met je hand de trommel draait hoor je hem ook tikken.  

Black Belt 

Hee Carla! Wat je nog kunt proberen, mits de monteur dit niet ook al gedaan heeft, is de kalibratie modus draaien. Hiermee centreert de wasmachine zijn trommel opnieuw. Hoe dit werkt staat sowieso in de handleiding uitgelegd, maar als je die zo niet in de buurt hebt verneem ik graag om welk model het precies gaat dan zoek ik het voor je op

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Hoi,

Als je de handleiding voor  het kalibreren  op kan zoeken graag. Het type wasmachine is WW80K54104W/EC.  

IK wilde een filmpje uploaden zodat je het getik kan horen wat de machine maakt, maar dat lukt helaas niet.

Alvast bedankt voor de moeite,

gr Carla

Black Belt 

Ik zoek het graag voor je uit, maar volgens mij kloppen er 1 of meerdere tekens niet in deze modelcode. Om zeker te weten dat ik de goeie erbij pak, zou je nog een keer willen kijken op de sticker aan de binnenkant van de deur?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Dag Carla,

Ik weet niet of je al je antwoord hebt gekregen. Maar Ik heb dat getik ook bij mijn nieuwe Samsung wasmachine.

Het is niet heel storend hard geluid. Bij lege trommel hoor je het zachte getik als je de trommel draait.

Vond ik ook heel gek in het begin. Dacht dat ie kappot was. 

Maar na veel filmpjes op youtube gekeken te hebben heb ik misschien het antwoord op dat getik.

Het zijn waarschijnlijk de stalen knikkers die rondom de opening van de deur zitten.

Het is de VRT techniek van samsung kennelijk om de machine te stabiliseren.

Hier de link voor het filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=NEpN3jYvT34

Dit was tijdens mijn zoektocht naar mijn probleem (voorkant plastic rammelt bij mij).

Ik hoop dat dit jouw probleem was. Dus niet echt een deffect.

Top Posters