Support

Open search

Kan wasmachine niet connecten met telefoon

First Poster

Heb netjes instructies gevolgd. AP verschijnt op scherm wasmachine (ww8bm642OBW/EN), maar het AP ( [washer] Samsung )word niet zichtbaar in netwerken op telefoon. Heb dit ook gedaan bij de droger en daar werkt t wel. Hoe op te lossen

27 ANTWOORDEN 27
Black Belt 

Goeiemiddag @PoelWaldron, eens zien of we 'm samen verbonden krijgen. Ik vermoed dat het volgende wel goed zit aangezien het je ook lukt met je droger, maar je opent de Smartthings app, zoekt je wasmachine op onder "Ondersteunde Apparaten" en zet je wasmachine via "Smart Control" op AP? Dit zou voldoende moeten zijn om hem te registreren, maar hij maakt dan geen verbinding met je telefoon?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Inderdaad. Volgende stap is vervolgens om op telefoon naar je netwerken te gaan waarna [washer] Samsung in de beschikbare netwerken zou moeten verschijnen (net zoals bij droger, waar dat wel zo is) - maar [washer] Samsung - komt dus niet als beschikbaar ‘netwerk’ te voorschijn.

Black Belt 

Voor de zekerheid, je gebruikt toch de Smartthings app en niet de Smart Home app? En naar mijn weten verschijnt de wasmachine dan in de Smartthings app, niet als een netwerk waar de telefoon mee moet verbinden. In de Smartthings app vertel je de telefoon naar welk model hij moet zoeken, door de wasmachine op AP te zetten geeft de wasmachine een signaal af om gevonden te worden. Hierna zouden telefoon en wasmachine elkaar moeten vinden waarna je de wasmachine kunt bedienen vanuit de app. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

Hi, ja ik gebruik de SmartThings app, maar de instructie in de SmartThings app is echt zoals ik zei. Zie foto, die ik net heb genomen. Was precies hetzelfde bij de droger, maar dan komt dus [droger] Samsung wel naar voren. Nu dus niets...9B7408FC-F5E4-4687-84D3-57E275F46B01.jpeg

Black Belt 

Oh? Weer wat geleerd! Ik kan het hier helaas niet zelf testen op het netwerk wat we hier hebben dus dit is zeer waardevolle info voor mij, waarvoor dank! Nu nog een oplossing aandragen.. Hoe ver staat je modem af van je wasmachine? En staat de droger dan veel dichterbij of bovenop de wasmachine?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

Wasmachine en droger staan naast elkaar en praktisch boven de router. Eerlijk gezegd staat de wasmachine zelfs dichterbij dan de droger nog.

Black Belt 

Hmm, weet je toevallig ook of je Wifi netwerk op 2,4 of 5,0 Ghz staat ingesteld? Voor onze producten raden we 2,4 Ghz aan, al kan het lonen als beide frequenties getest worden, mits je router over die optie beschikt.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Highlighted
First Poster

Yep zowel 2.4 als 5 al geprobeerd...... ook al geprobeerd met hotspot zeg maar op m’n telefoon.. maw, alles wat online al te vinden was aan mogelijke acties denk ik echt al gedaan.....

Black Belt 

Hoef ik dat van die hotspot ook niet meer te vragen maar goed, dan heb ik nog geen oplossing. Denk Joeri, denk..

Even voor de zekerheid, om toch nog op die hotspot terug te komen. Om een hotspot aan te maken heb je een 2e telefoon nodig, is de 2e telefoon in dit verhaal ook een iPhone of een Android toestel?

Mocht het een Android toestel zijn, was ik benieuwd wat er gebeurt als je de rollen omdraait. Dat je de hotspot aanmaakt op je iPhone om dan de Android telefoon via die hotspot met je wasmachine te verbinden. Of zijn het 2 iPhones en was dit verhaal voor niks?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Top Posters