Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

First Poster

Hoi,

Wanneer de "oplossingen" zo als resetten, in veilige modus niet werken.

Neem een tandenrager, met een fijn ragertje. Maak voorzichtig je usb poort vrij van eventueel stof papier.

Tik indien nodig een aantal malen met de onderkant van je toestel op een tafel etc. Mocht er nog stof inzitten dan valt dit er uit.

FF checken of het toestel nu werkt,  prima.........Zo niet dan de volgende stap.

Waarschijnlijk is je sensor vettig geworden. Giet een klein scheutje spiritus in een glas.

Dip je ragertje in de spiritus, en maak nu de usb poort schoon. Ju kunt een aantal malen wat spirutus op je ragertje doen. Het schoon maken doe je door voor zichtig met je ragertje alle hoekjes en gaatjes van je usb poort te poetsen.

Je droogt je de usb aansluiting door je toestel ff flink te schudden en daarna voorzichtig met een stukje opgevouwen wc- of keuken papier te drogen. 

10 minuten wachten en de oplader er weer in.

itbijt, niet oplost en niet corrosief is

First Poster

Hoi,

Neem een tandenrager, met een fijn ragertje. Maak voorzichtig je usb poort vrij van eventueel stof papier.

Tik indien nodig een aantal malen met de onderkant van je toestel op een tafel etc. Mocht er nog stof inzitten dan valt dit er uit.

FF checken of het toestel nu werkt,  prima.........Zo niet dan de volgende stap.

Waarschijnlijk is je sensor vettig geworden. Giet een klein scheutje spiritus in een glas.

Dip je ragertje in de spiritus, en maak nu de usb poort schoon. Ju kunt een aantal malen wat spirutus op je ragertje doen. Het schoon maken doe je door voor zichtig met je ragertje alle hoekjes en gaatjes van je usb poort te poetsen.

Je droogt je de usb aansluiting door je toestel ff flink te schudden en daarna voorzichtig met een stukje opgevouwen wc- of keuken papier te drogen. 

First Poster

oi,

First Poster

hallo,

Ik heb ook last van vocht in oplaadpunt op mijn s8. mijn telefoon is 7 weken oud.

Heb een hard reset uitgevoerd maar zonder resultaat. Ben naar de samsung service punt geweest in almere. Moest 39 euro betalen en ik zou 2 weken mn toestel kwijt zijn. Helaas heb ik geen reserve toestel. Ik vind het wel schandalig dat een toestel van 7 weken oud niet wordt omgeruild. Hij is nooit in nat geworden. 

Toeste. 7 weken oud in de garantie en dan nog 39 euro betalen (die krijg je terug als het onder garantie wordt gerepareerd!!!!!!!!!!!!! 

Nee voor mij never nooit meer samsung.

Tim Moderator
Moderator

Hi @elitehunter, wat ongelukkig dat jij dit hebt moeten ervaren :( Ik snap dat je niet blij bent met de gemaakte kosten. Een toestel van 7 weken oud valt inderdaad binnen de fabrieksgarantie, zolang er geen sprake is van gebruikersschade. Omruilen kan in dit geval via de verkoper, waar je de koopovereenkomst mee hebt.

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
First Poster

vodafone zegt dat samsung mijn toestel moet omruilen. samsung zegt dat ik dat moet doen via vodafone. 

schiet mij maar lek.

Je krijgt bij beide bedrijven garantie tot de deur.

Tim Moderator
Moderator

Ik snap je frustratie. Wij bieden in principe alleen reparaties aan binnen de twee jaar fabrieksgarantie, tot de monteur constateert dat jouw toestel niet meer te repareren valt. Dan kunnen we eventueel kijken naar een andere oplossing. De reden dat ik je verwijs naar de verkoper, is omdat deze jouw eerste aanspreekpunt is. Daar heb je een koopovereenkomst mee en zal jou in dit geval dus ook een andere oplossing kunnen bieden (in dit geval een omruiling waar je naar vraagt).

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Mijn samsung s8 geeft de melding "vocht gedetecteerd bij usb aansluiting, de s8 is waterdicht dus de telefoon is niet stuk maar hij is vochtig gewordrn omdat hij in mijn broekzak zat toen ik door de regen fietste naar huis, hij is weer droog en de lader ook. Heb hem in rijst gelegd, contact spray geprobeert en op veillige modus gestart maar de melding blijft aanhouden

Nick Moderator
Moderator

Hi Arjank, de melding moet in dit geval niet blijven. De reden voor de melding is vanzelfsprekend, we willen niet dat je stroom door een natte aansluiting gooit Maar als 'ie droog is moet het wel stoppen. Kun je het toestel uitzetten, de USB aansluiten en daarna het toestel inschakelen. Werkt opladen daarna wel weer? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
New Member

Beste, 

Na 2 dagen zou dan het vocht symbool weg zijn en zou je hem dus gewoon terug kunnen opladen of wat bedoelt u? 

Want ik heb sinds deze morgend ineens ook dit probleem met mijn s8. 

Top Posters