Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

Apprentice

De enige oplossing is repareren bij een service punt en het werkt weer normaal, waarschijnlijk de vochtcensor defect, bij mijn S8 heeft het uitstekend geholpendoet weer alles., behalve een melding vocht geven :smileylol:

Henk 73

BruceH Moderator
Moderator

Fijn dat de reparatie het probleem heeft opgelost, @henk73.

Heb je nog voor mij het reparatienummer? Dan kijk ik even welk onderdeel er precies is vervangen, dan weten we wat de boosdoener is geweest.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
New Member

Beste Samsung. Sinds kort ben ik eigenaar van de Samsung s8 Plus nadat ik altijd alle iphone's heb gehad,wou ik graag wat nieuws! Mijn eerste s8 plus is stukgegaan door een val en nu heb ik weer een nieuwe gekocht. Dus mn 2de s8 plus. Ik wil 1 ding kwijt. Ik word GEK door die melding van vocht. Bij mn vorige s8 plus net hetzelfde. Nooit in aanraking geweest met vocht etc... ik heb alles geprobeerd. Fohnen,schoonmaken,resetten. Nu laad ze soms in veilige modus. Maar dat is toch niet de bedoeling??? Mn 2de s8 plus nu,en alweer melding van vocht. En kan hem gewoonweg niet laden wat zeeeeer frusterend is!!!!

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Simone10,

welkom op de Community!

Ik vind je erg vindingrijk, maar fohnen is niet aan te raden. Je kunt hem het beste ter reparatie aanmelden via onze ophaalservice of langs een servicepunt van ons gaan. 

---------
Signature-Note10
First Poster

Bij mij bleek dat er een vuiltje in mijn USB punt zat, waardoor er iets niet werkte. Na dit er heel voorzichtig met een prikkertje uit te hebben gehaald, werkte mijn oplader weer en was de melding ook verdwenen. 

Misschien ook een keertje proberen?

Groetjes Loeke,

veel succes!

First Poster

Even antwoord op allen die mij hebben geantwoord: Mijn euvel is intussen opgelost, de mededeling is verdwenen. Ik heb diverse dingen gedaan: Uit aan, met fohn voorzichtig (!!) alle openingen drooggefohnt (microfoon, luidspreker, oplaadpunt en tenslotte schuifje met sim en sdkaart open en gedroogd), weer uit aan. De rubberen achterhoes (aangeschaft tegen het stoten) erafgehaald en drooggemaakt met een tissue, evenals het toestel zelf. Maar de mededeling bleef aanvankelijk, maar verdween tenslotte van zelf na paar dagen.

Als het zo is dat deze  A3 2017 (spat)watrdicht is, dan vind ik het kwalijk dat hij het bij vochtige lucht  al laat afweten of deze storing geeft. Ik vind het jammer dat Samsung zelf niet thuis geeft over dit probleem en zoveel gebruikers laat aanmodderen. Ik zie mij genoodzaakt om toch maar een mapje te kopen zodat de A3 ook aan de voorkant is bechermd. Hopelijk gaat dat helpen.

Overigens: ik heb zo'n beeldschermbeschermer. Zou dat invloed hebben? Dat vocht ergens tussen blijft zitten. Het blijft een guess. 

First Poster

Ik had ook de gouden tip gevolgd. Ik kon toen weer opladen, maar de mededeling bleef. Klopt wat iemand zei:  mededeling verdwijnt vanzelf na drogen na paar dagen tot een week. Maar blokkeert niet meer het opladen.

New Member

hallo ik krijg de melding van er is vocht gedetecteerd ik kan mijn gsm niet opladen maar weet zeker dat hij droog is hoe los ik dit op mvg 

The Suggester
The Suggester
Bij mij verdween de melding na een tijdje vanzelf. Hoe lang krijg je die melding al?
BruceH Moderator
Moderator

Hi @vdwmichael,

welkom op de Community.

Er is een soortgelijk topic op de Community, heb je die tips al eens geprobeerd? 

---------
Signature-Note10
Top Posters