Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

Tim Moderator
Moderator

Hi @2222j, fijn dat het is opgelost!

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Hey allen,

Ik heb sinds vandaag ook hetzelfde probleem zoals al het bovengenoemde alles in de discussie doorgelezen maar niks helpt toch vreemd inderdaad dat je die melding niet kan uitzetten en dat hij dat aangeeft want mijn telefoon is zover ik zelf weet niet met vocht of water in aanraking gekomen vind het erg vervelend dat ik helemaal mijn telefoon moet herstarten om hem op te laden maar goed hopelijk kan er wat aan gedaan worden..?

groetjes Brandon

Navigator

Even voor de duidelijkheid waarom er zo moeilijk gedaan wordt over vocht: electronica is over het algemeen zeer goed bestand tegen water. Maar op het moment dat er een spanning op komt te staan, dan gaan er opeens allerlei chemische processen op gang waardoor metalen (zoals in de connector en in de kabel) gaan oxideren. Dus op het moment dat je zo'n melding ziet, haal echt meteen de kabel er uit, en wacht of stop ze allebei in een bak droge rijst. De connector is redelijk modulair, maar om die te vervangen gaat wel je ip67/ip68 keurmerk eraf.

Sommige klimaten zijn zo vochtig dat het sowieso moeilijk is. Ik heb op Curaçao een USB kabel in 2 weken tijd groen zien worden omdat het koper of vergulde koper contacten had. Dat was zonder dat de kabel nat werd.

First Poster

Hallo,

Ik heb dit probleem sinds 14 uur ook met mijn s8. Veilige modus lost niks op.

Observer

Hoi Walace78,

Ik had zojuist hetzelfde probleem met mijn S8. Eerder is de gouden tip  al gegeven en deze werkt.

Je moet je oplader uit je telefoon halen, vervolgens druk je op toestel herstarten. Op het moment dat je telefoon uit is (het led lampje gaat dan uit) moet je de oplader snel in je telefoon doen nog voordat hij weer aangaat. Ik heb dit zojuist gedaan en hij laadt gelukkig weer op. Zonder deze 'truc' kan het zo 2 dagen duren voordat je je telefoon weer kan opladen.  

Groetjes!

Observer
Dit is de gouden tip!! dank je wel! zonder je ''truc'' had ik nog 2 dagen kunnen wachten voordat ik mijn mobiel weer had kunnen opladen. Nogmaals bedankt!
Groetjes
First Poster

Maar als je de oplader dan eruit haalt krijg je de melding toch weer gewoon?

Observer

Nee daarna krijg ik de melding niet meer. Mocht je de melding wel weer krijgen dan gaat deze na 2 dagen wel weer weg. Het ging mij er in ieder geval om dat ik mijn mobiel weer kon opladen, dat kon ik eerst niet namelijk. 

First Poster
Ok bedankt..wilde hem al helemaal leeg laten lopen. Bedankt!
BruceH Moderator
Moderator

Hi @henk73,

heb je het toestel inmiddels terug? Anders ontvang ik graag je iRMA nummer, dan pak ik het reparatierapport er even bij.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters