Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

Tim Moderator
Moderator

Hi @ArjenD, inderdaad erg apart dat 't na de veilige modus wel goed gaat. Ik raad je in dit geval toch aan om een back-up te maken en een reset uit te voeren. Het lijkt echt aan de software te zitten.

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
First Poster

Ik heb ook een S8 sinds 3 weken. Nooit in aanraking geweest met vocht in sinds gisteren dit ontzettend vervelende probleem.

Heb al in forums zitten zoeken en als ik in "veilige modus" opstart dan laad hij gewoon op, echter bij de volgende normae opstart is het probleem weer aanwezig.

Volgens mij zijn er meerdere gebruikers met dit probleem.

En ja, ik weet ook wel dat je met een draadloze adapter kunt opladen maar kom op...HELP WANT DIT WILLEN TOCH NIET

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Marcello66,

dat is inderdaad vreemd! Heb je de oplaadpoort al eens voorzichtig schoongemaakt? Heb je dit ook met een andere lader getest? En heb je de telefoon al eens gereset?

Als het na een reset nog voorkomt, raad ik je aan hem ter reparatie aan te melden.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Observer

Helaas heb ik dit probleem ook sinds vanochtend. Het gekke is dat mijn telefoon niet met vocht in aanraking is geweest, de halve avond heeft opgeladen en uit het niet deze melding ging vertonen. Ik heb de zachte tandenborstel geprobeerd, het kabeltje erin vlak voor het herstarten en zelfs de veilige modus, maar ik blijf alsmaar de melding krijgen en mijn telefoon loopt ondertussen steeds verder leeg. Overigens is dit mijn eerst probleem met de S7. Heb mijn toestel nu 1,5 en tot nu toe erg tevreden.

Nick Moderator
Moderator

Heb je de adviezen hierboven opgevolgd, Caroo_? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Bedankt Kristof. Ik had zelfde probleem en je advies hielp! Terwijl ik alleen maar met mijn zgn waterdichte Samsung A3 in mijn echt waterdichte jas in de regen heb gelopen. Fohnen alleen hielp niet. Melding bleef en blokkeert opladen. Jouw suggestie hielp dus. alleen: ik had hem al helemaal uitgedaan. Dus deed ik hem eerst in de oplader, daarna pas aangezet.

Ik vind het wel vreemd, dat Samsung al deze melding geeft bij vocht (dus nog geen water? alleen vochtige lucht?) én bij deze melding geen korte aanwijzing geeft hoe het op te lossen. Samsung, mijn idee: "U kunt proberen voorzichtig te föhnen, toestel uit te zetten, daarna aan te sluiten op oplader en dan toestel weer aan te zetten."

Nogmaals dank voor je advies!

New Member
dankje wel is weer opgelost pfff
Apprentice

Beste mensen,

Volgens Samsung geen problemen met vocht maar ook ik heb het en ben uiteindelijk naar een service punt gegaan. Volgens samsung zou het de vocht detector zijn die defect is, ben hem nu 4 dagen al kwijt en kreeg net een mail of hij nu weer helemaal oké is. Werkt goed bij Samsung het apparaat is nog niet eens klaar gemeld bij me en ik moet ze verftellen of het helemaal goed is.

Het resetten en wat dan ook heeft totaal geen zin, zeker niet als de sensor defrect is.  Mijn advies breng hem naar een service punt zodat ze hem in orde kunnen maken (hoop ik).

Apprentice

Ga naar een servicepunt en laat hem repareren. Ook ik haeb dit met een apparaat van 1,5 maand. En dan wordt beweerd dat de S8 waterdicht is, het ligt echt niet aan de usb poort maar aan de sensor

Apprentice

Ik denk dat je beter Samsung kan schudden, er zit gewoon een fout in dat toestel. Schudden afdrogen blazen met (droge lucht) USB poort stof vrij maken op je kop gaan staan toestel resetten, fabrieks instelling,  wat je ook doet het helpt echt niet.

Top Posters