Support

Open search

bellen met 4G+ Vodafone verbinding valt steeds weg > zou aan samsung liggen

First Poster

Beste mensen van de community,

Sinds ik begin dit jaar bij vodafone zit heb ik problemenen met het 4g bellen maar niet met de data. dat is heel gek. je zou toch denken dat data en bellen via de zeflde mast gaat.  zeg maar het volgende ik heb nooit problemen met de 4g data of eigenlijk 4g+ data.  Hoe zit het met bellen via 4g+ bellen. want mijn toestel als 4g bellen data beschikbaar is dan moet dat via het 4g+ anders bel ik 3g.  3g bellen gaat wel goed. maar ik betaal zoveel per maand dat en in mn contract staat 4g date en 4g bellen. dus dat wil ik dan ook. 

is dat normaal of hoort de telefoon ook met 4g en niet 4g+ te kunnen bellen?

Vodafone zegt dat ik maar een nieuwe telefoon moet kopen. het ligt 100% voglens hun aan mijn samsung a5 2016. 
Hij net twee jaar oud. niet heel oud als je het mij vraagt. en hij werkt nog geweldig nouja soms gaat het scherm niet aan.

dan zie je wel dat de twee knoppen wit branden onder het scherm maar gaat het display niet aan? soms ben ik er wel 5 min mee bezig. wat hou dat in als dus het moederbord wel reageert maar dat je scherm soms compleet geen gehoor geeft???? verder heb ik niet last van vreemde strepen of wat dan ook in het display. 

houd de samsung een logboek bij van hoe die verbinding maakt met het mobielie netwerk en ook met het bellen? 
Of houd de samsung telefoon geen loboek bij?? 

En wwat kan ik nog tegen vodaofne zeggen?  zij zeggen echt dat het probleem 100% bij samsung ligt.  

Ik hoor het graag. 

Maarten. 

2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II

Ik heb hier geen problemen met mijn Note 8 en Vodafone. Dus lijkt mij ook aan jou toestel te liggen, ook omdat je aangeeft dat hij problemen heeft.. Misschien een keer opsturen voor reparatie? Probeer jou sim kaart eens in een andere toestel van een familielid of vrienden en kijk dan of het probleem er dan nog is..

Ik kan je ook aanraden om een keer een reset te doen van je toestel.
Backup en reset:
http://smsng.nl/resetmobfbwc

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Highlighted
Explorer

Ligt niet aan Samsung!

Heb een zelfde soort melding alhier gedaan en zojuist mocht ik van vodafone vernemen dat "we" niet de enige zijn met deze problemen.

Recent schijnen er nog problemen te zijn geweest met 200 (of meer) masten waarbij 4G problematiek kenmerkend was.

Vodafone gaf aan bezig te zijn met de integratie van het 4G+ netwerk en dat (b)lijkt bij ons bestaande klanten niet zo heel lekker te werken.

Vodafone is overigens ook niet het enige netwerk dat hier last van heeft en de samsungs ook niet de enige toestellen.

Ook tele2 en telfort hebben last van dezelfde hinder... 

Oplossing voor nu is je telefoon standaard op 3G zetten en de overlast blijft beperkt tot een veel tragere internet verbinding. 

Top Posters