Support

Open search

Wifi automatisch verbroken

First Poster

Wifi van mijn samsung a50 wordt automatisch  verbroken  nadat ik langdurig  mijn gms niet gebruik.  Bijvoorbeeld s'nachts of op mijn werk. Waarna ik telkens zelf terug verbinding moet maken ook al zou hij het automatisch moeten doen volgens mijn instellingen . Een slaapstand heeft hij niet . Dus iemand suggesties  ??

20 ANTWOORDEN 20
NadiaS Moderator
Moderator

Hoi! Ik raad jou aan om de netwerkinstellingen te resetten. Ga naar Systeem Instellingen > Algemeen beheer > Netwerkinstellingen resetten. Laat je mij weten of het heeft gewerkt? 

---------
Signature-S10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
First Poster

Reset help niet , heb alleen de hoogst nodige apps erop staan . Al kan wel is lang mijn provider gaan zien wat zij zeggen want ik ben ten einde raad 

Apprentice

Ik kocht zaterdag 20 april ook een nieuwe A50 en heb zelfde probleem. WiFi en Bluetooth schakelen ongevraagd uit. Vandaag de Samsung Service lijn gebeld 02 201 2418 waar de persoon aan de lijn helemaal geen hulp bood. Finaal stuurde hij me terug naar de winkel om het toestel om te ruilen, al zou dat ook geen zekerheid bieden volgens hem. Mogelijk komt er een update waarmee het opgelost raakt, maar zekerheid kon hij niet geven. Toen ik insinueerde dat ik mischien beter de Samsung zou inruilen voor een Huawai bevestigde hij zelfs dat dit de betere keuze was.

Ik had meer professionalisme verwacht van Samsung! Ik blijf dus als ontgoochelde Samsung-klant achter.

Eduard  

BruceH Moderator
Moderator

Hi @edco,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Vreemd dat zowel Wi-Fi als Bluetooth vanzelf uitschakelen. Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten? 

Blijft het dan wel werken?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Hartelijk dank alvast voor de reactie. Ik probeer het zeker uit.

inmiddels geef ik graag meer details:

De WiFi-knop in de instellingen blijft aanstaan, maar de verbinding met het WiFi netwerk wordt verbroken, terwijl het netwerk nog steeds herkend wordt.

Uit- en opnieuw aanzetten van de WiFi-knop in instellingen brengt onmiddllijk opnieuw de verbinding tot stand met het betreffende WiFi-netwerk. Ook de synchronisatie van mail en agenda over Microsoft exchange loopt in geen tijd opnieuw perfect.

Wat Bluetooth betreft springt de Bluetooth-knop in instellingen telkenmale uit.

Met vriendelijke groeten,

Edco

First Poster
Ik heb precies het zelfde probleem!! De instelling onder Wi-Fi om de slaapstand op altijd aan te zetten is compleet verdwenen. Tot nu toe altijd deze optie gehad, hiervoor ook nog op mijn A52017 en dan werkt het perfect!!

Ik vind dat de mogelijkheid om deze setting zelf naar (altijd aan,in oplader of uit) bij de eerst volgende update weer toegevoegd moet worden!!

Nu baal ik van mijn aankoop :(
BruceH Moderator
Moderator

Heb je de telefoon ook al eens gereset? @DARKD3VIL

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice
Hartelijk dank voor de suggesties. Sinds ik de telefoon via Bluetooth in mijn auto heb gekoppeld - verliep moeiteloos in enkele seconden - blijkt dat probleem van de baan. De telefoon koppelt automatisch telkens ik ermee in de auto kom en alles blijkt goed te werken. het WiFi-probleem is na een volledige herstart bete, maar soms valt de verbinding toch weg zonder enige aanleiding. Toestel ligt gewoon op mijn bureau. Maar er is nu alweer een ander probleem opgedoken: ik kan geen telefoongesprek aannemen! Het meest eenvoudige gebruik dat ik verwacht van de Samsung A50 is zelfs niet mogelijk! Bij een oproep reageert het 'bolletje' om op te nemen niet. Ik moet dus iedereen achterna bellen. De telefoonapp info geeft aan dat ik de nieuwste versie heb. Overigens: ook bij het instellen van een alarm kan ik dit niet afzetten (bolletje) terwijl 'sluimeren' wel werkt.
NadiaS Moderator
Moderator

Hmm. Werkt het ook niet wanneer je het 'bolletje' veegt?

---------
Signature-S10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
Top Posters