Support

Open search

Tablet blijft scannen op WiFi

Highlighted
OPGELOST
Navigator

Hallo, 

De tablet van mijn vriendin (mijn oude Tab 2) blijft scannen op Wi-Fi, waarbij de geslaagde (!) verbinding steeds na korte tijd weer wordt verbroken en weer opnieuw verbonden. Dit is het enige toestel wat dit doet, dus aan de router ligt het niet.  Daarbij geeft deze tablet op een ander netwerk hetzelfde euvel. 

Ik heb de tablet al teruggezet naar de fabrieksinstellingen (nav een oud topic over een identiek probleem) maar dat helpt helaas ook niet.

Wie weet de oplossing? Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
BruceH Moderator
Moderator

@S7even, als het ook niet werkt na een reset en op andere netwerken, zou het aan de tablet moeten liggen. Dan kun je het beste langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van de Ophaalservice

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
4 ANTWOORDEN 4
BruceH Moderator
Moderator

@S7even, als het ook niet werkt na een reset en op andere netwerken, zou het aan de tablet moeten liggen. Dan kun je het beste langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van de Ophaalservice

---------
Signature-S10
Navigator

Dank je. Edit: één dag deed hij het weer op een gast-netwerk wat ik heb aangemaakt. Nu net merk ik dat hij ook daar nu weer hetzelfde euvel vertoont. Heel merkwaardig dat hij dit doet natuurlijk. Ook komt het zo te zien vaker voor bij dit type tablet (en de opvolger). Het zou goed zijn om te weten waardoor dit wordt veroorzaakt.

Of reparatie (economisch) zin heeft buiten de garantie betwijfel ik. 

BruceH Moderator
Moderator

Dat durf ik zo op afstand niet te zeggen. Wellicht dat jouw router zowel 2.4 als 5GHz uitzendt en dat de Tab hier niet mee kan verbinden (5GHz)

---------
Signature-S10
Navigator
Klopt, maar dat staat erbij als het 5G is. Dat netwerk is alleen te zien op de jongere toestellen. Deze tablet geeft alleen de 2.4 weer zo te zien.
Top Posters