Support

Open search

Tab e geen software updates?

OPGELOST
Voyager

waarom komt er voor de tab e geen enkele softwareupdates uit? Hij wordt nog steeds goed verkocht.

Ik vind dit heel jammer want het is best een goede tablet die nu helaas verouderd wordt door de oudere android.

Steff
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Helping Hand

Hi Rene,

HET antwoord is kort en krachtig: dat is nog niet bekend. Houd onze kanalen in de gaten voor meer informatie.

“If opportunity doesn't knock, build a door”

---------
Signature-S10
19 ANTWOORDEN 19
Superuser II
Superuser II

Hoi Steffen,

De supportperiode voor de Galaxy Tab E loopt tot augustus 2017. In deze periode wordt er nog steeds gewerkt aan software updates voor de tablet. De software moet wel aangepast en getest worden voor de tablet. Hierdoor kan het langer duren tot je een update krijgt, maar je bent als Tab E gebruiker niet vergeten

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Voyager

Wij hebben de tab e inmiddels een jaar. Ik herrinner me dat er toen al sprake was van een update. Hopelijk komt hij binnenkort.
we hebben ook en note 10.1 . Hier is helaas heel snel gestopt met updates.

Steff
Superuser II
Superuser II

Vaak staat er inderdaad al gelijk na aankoop een update klaar.

De ondersteuningsperiode voor de Note 10.1 is inderdaad verlopen. Standaard is deze periode minimaal 2 jaar en de datum staat op de ondersteuningspagina van iedere telefoon en tablet op Samsung.com.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

LS, gisteren een Galaxy Tab E 9.6 gekocht, waarop een verouderde Android versie zit (4.4.4.) Via Smast Switch geprobeerd deze te updaten naar een recentere Android versie, echter wordt deze update niet aangeboden.

Hoe kan ik de android versie op mijn tablet alsnog updaten?

mvg, René

Voyager

De laatste android voor de tab e is de 4.4.4 .

Er is wel eergisterem een beveiligingsupdate gekomen

Steff
BruceH Moderator
Moderator

Goedemorgen RenéS,

Zoals Steffenm ook al aangeeft, is Android 4.4.4 (KitKat) de meest recente versie voor de Tab E. Wat goed dat je al hebt geprobeerd om via Smart Switch te controleren op updates, inderdaad als er geen melding verschijnt is er ook geen update beschikbaar.

Mocht er een nieuwe update uitrollen voor je Tab, krijg je hier tevens een melding van op je tablet.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Voyager
Hopelijk komt er binnenkort nog een update
 Er beginnen al programmas te komen die alleen Vanaf android 5 draaien. 
Steff
BruceH Moderator
Moderator

Hi Steffenm,

Zoals Kevin ook al aangaf: De supportperiode voor de Galaxy Tab E loopt tot augustus 2017, tot die tijd kan je dus updates verwachten voor deze Tab! 👍

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Beste moderators, een concreet antwoord nav de vraag mis ik eerlijk gezegd nog: wanneer volgt de update naar een recenter besturingssysteem.

Vertrouwen op een kans dat het mogelijk nog zou kunnen gebeuren voor aug2017 doe ik liever niet, ik acht de kans verwaarloosbaar dat die update er komt. Want anders had die er al lang kunnen zijn. Wees daar svp eerlijk in!

Het heeft mi veel kenmerken van een dumpactie van deze tablets. Past niet bij Samsung.

Voor mij aanleiding dit tablet terug te brengen.

Dank voor jullie reacties.

Top Posters