Support

Open search

Smartphone S5 op Bosch fietscomputer laadt niet op.

Highlighted
Apprentice

Ik heb een S5 van 2017, wanneer ik die middels een USB kabel vanaf een PC aansluit met een USB connector op de S5 dan laadt de PC de S5 op. Dat werkt prima. Op de S5 krijg ik een mededeling dat ik kan kiezen voor overige opties en die zijn : Bestanden overzetten, Afbeeldingen overzetten, Midi apparaat verbinden, Deze telefoon opladen of Verbonden apparaat opladen. Standaard staat de keuze op Bestanden overzetten. Als ik kies voor 'Deze telefoon opladen' dan gaat het keuzeschermpje meteen weg. Meerdere keren is het zo dat wanneer ik opnieuw schermpje voor overige opties aanklik dat ik de keuze die ik gemaakt had 'Deze telefoon opladen' niet heeft onthouden.  Na enkele keren opnieuw kiezen het dan weer wel.
Nu heb ik ook op mijn e-bike met een Bosch Intuvia boordcomputer een micro usb aansluiting die bedoelt is om een smartphone te kunnen opladen. Wanneer ik met een USB kabeltje de S5 aansluit op de boordcomputer dan kiest de S5 meteen bij de overige opties voor de laatste keuze in het rijtje namelijk 'Verbonden apparaat opladen'. Die keuze kan ik niet veranderen, het zou moeten zijn de keuze 'Deze telefoon opladen', net als bovengenoemd met de PC. Nu gaat de S5 dus de Bosch boordcomputer opladen terwijl de bedoeling omgekeerd is. De Bosch moet de S5 opladen.
Heeft er iemand ervaring mee met dit probleem en/of weet iemand een oplossing?
Bijbehorend bij deze vraag is wat de laadstroom is van de S5, de genoemde boordcomputer kan middels de USB poort maar 500 mA leveren. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Top Posters