Support

Open search

Samsung J7 en Fitbit

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Sinds mei vorig jaar werkt(e) de koppeling tussen mijn Fibit Charge 2 en mijn Galaxy J7 perfect; bij fietsen en lopen volgde de Fitbit perfect Google Maps en syncroniseerde alles zoals het hoort. Maar sinds de systeemupdate van 14 juli verliest hij na enkele seconden (10-20) het contact zodra de app (de officiële van Fitbit) naar de achtergrond verdwijnt of de schermbeveiliging opspringt. Ik heb reeds veel instellingen nagekeken maar merk niets anders dan vóór de update. Eergisteren de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en 's anderendaags was alles terug pico bello. Helaas vandaag is het probleem terug opgedoken. Iemand die een oplossing kan aanbieden?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

Ik heb na het weekend nog eens alles aan het bekijken geweest, maar niets speciaal kunnen vinden dat een oorzaak zou kunnen zijn van de problemen.

Uiteindelijk heb ik bij de Instelling veilige vergrendeling de "vergrendelingsoptie weergeven" op aan gezet en sindsdien werkt alles terug perfect. Het is mij een raadsel wat het ermee te maken heeft. Binnenkort eens proberen dat terug af te zetten en zien of het terug de mist ingaat, maar voorlopig is het dus opgelost.

3 ANTWOORDEN 3
Superuser II
Superuser II

Hoi Polleke,

Zou je eens kunnen proberen de batterijmanager de Fitbit app niet langer te laten beheren? Dit kan via Instellingen >> Apps >> [naam van de Fitbit app] >> Batterij >> Batterijverbruik optimaliseren en zet hier het schakelaartje van de Fitbit app uit.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice

Dag Kevin, bedankt voor je snelle respons. Ik heb het gisterenavond nagekeken en die schakelaar stond reeds af. Ik heb hem dan eens wel aangezet, maar dat ging van kwaad naar erger. Terug afzetten gaf dan ook geen resultaat. Vanmorgen heb ik de app nog eens verwijderd en nieuw geïnstalleerd en nog steeds geen verbetering.

Ik heb daarnet ook eens een looptocht gestart en de app 'kunstmatig' altijd op de voorgrond gehouden, met als resultaat dat mijn fitbit perfect alles deed, gedurende enkele minuten. Van zodra het scherm verdwijnt, verbreekt na een 10-tal seconden weerom de verbinding. Terug oproepen van de app zorgt ervoor dat de verbinding spontaan terugkomt na enkele seconden.

Apprentice

Ik heb na het weekend nog eens alles aan het bekijken geweest, maar niets speciaal kunnen vinden dat een oorzaak zou kunnen zijn van de problemen.

Uiteindelijk heb ik bij de Instelling veilige vergrendeling de "vergrendelingsoptie weergeven" op aan gezet en sindsdien werkt alles terug perfect. Het is mij een raadsel wat het ermee te maken heeft. Binnenkort eens proberen dat terug af te zetten en zien of het terug de mist ingaat, maar voorlopig is het dus opgelost.

Top Posters