Support

Open search

Samsung A70 probleem bellen niet te verstaan

First Poster

Ik heb net Samsung gebeld en ze gaven me dit als oplossing:

1- Toestel helemaal uitzetten. Zorg wel dat als je de "bellen met 4G" uit hebt dat je die eerst weer aanzet!!

2- Volume knop omlaag en aan/uit knop tegelijke tijd in gedrukt houden tot het Samsung Logo verschijnt.

4- Dan de aan/uit knop loslaten en de volume omlaag blijven vasthouden tot je het thuis scherm zit (home)

Niet de Volume omhoog vasthouden anders maar die een harde reset en ben je alles kwijt!!

5- Nu staat het toestel in Safe-mode. 

En in deze Safe-mode moet je even iemand bellen en iemand je laten bellen om te kijken of je dan ook het probleem met het geluid hebt!!

Als het probleem weg is, heb je het probleem niet meer, je telefoon opnieuw helemaal uitzetten en weer gewoon op laten starten en iemand bellen om te kijken of het probleem er nog is!!

Ik heb dit gedaan en tot nu toe ben ik door degene die ik bel goed te horen en dat met me "bellen met 4G" aan!! Ik hoop dat het zo blijft.

First Poster
ik heb een nieuwe A70 en ik heb bellen via 4 g uitgezet. geen klachten meer gehad. hoop dat dit de oplossing is.

gr, Jarod67
First Poster

Ik heb de Safe mode gedaan die mij werd geadviseerd door Samsung.

Maar het geluid blijft wisselend, bij de een ben ik goed te horen en bij de andere niet!! Samsung zei als het probleem blijft kunt het toestel voor reparatie op laten halen!! Het toestel is een paar dagen oud, het hoort gewoon met alle functies te werken, niet alleen als ik de "bellen met 4G" uit zet!! Ik hoop dat hier gauw een oplossing voor is anders gaat de telefoon terug naar KPN en wil ik een andere!! En dan niet de A70 meer!! 

Apprentice

Gisteren update geïnstalleerd maar problemen met contactloos betalen is nog niet opgelost.

4G nog niet kunnen testen.  Iemand anders wel al?

@BruceH   Je zou ons op de hoogte houden zei je 2 weken geleden.  Dit wel graag doen svp.

Wat is de status momenteel?

Apprentice

Mun A70 is weer teerug niets kunnen vinden alles is in orde, terug gestuurd naar mun huis, kan nog steeds 4G bellen niet uitzetten in Instellingen>>> Verbindingen>>>mobiele netwerken, staat er niet tussen, nieuwe sim gekregen hielp ook niet.

Klacht omschreven , krijg als antwoord dat ik hem ingestuurd had met dat de uitgaande audio niet zou werken, stond helemaal niet in de klacht, Dynafix daar was ie naartoe gestuurd door vodafone.iemand Idee waarom ik hem daar niet uit kan zetten kan ik tenminste weer lekker bellen, blijkt een telfoon toch echt voor te zijn

BruceH Moderator
Moderator

Wij hebben sinds de eerste melding test toestellen verzameld. En een aantal maal een mogelijk issue kunnen reproduceren.

Momenteel zijn we het aan het achterhalen waardoor dit issue sporadisch zich voor blijft doen en hopelijk kunnen we hier snel een definitieve oplossing voor bieden.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice
die van mij gaat voor de tweede keer terug naar Dynafix en wordt vandaag verstuurd ook vanwege toetsen die blijven soms hangen.
en geen bellen via 4G kunnen uitzetten.
abo is gewoon goed volgens vodafone geen buitenlands toestel. dus terug met die zooi
First Poster

Als ik het zo lees is het een bekend probleem. ik heb er met mijn A70 ook last van. Ik ga terug na MM kijken wat voor oplossing ze kunnen bieden.

Explorer

Hmmm jammer te lezen dit.

Mijn A70 heeft hetzelfde probleem. Hij is zaterdag opgehaald en komt morgen retour. Ben alvast gewaarschuwd dus dat het vermoedelijk niet opgelost zal zijn.

Gewaarschuwd omdat, wanneer het probleem er nog is of zich weer voordoet, ik direct terug ga naar de leverancier om een ander merk te vragen. 

-edit- bij mij is overigens de simkaart zeker niet de oorzaak van het probleem.

Deze werkt namelijik perfect in andere toestellen.

New Member

Bij mij dezelfde problemen. Kreeg steeds te horen dat ik blikkerig klonk en niet te verstaan was. Bellen via WhatsApp ging wel. Maar goed... op zich heb ik toch in eerste instantie een telefoon om te kunnen bellen. De rest is leuk, maar geen noodzaak. Ik heb het trucje zoals hierboven omschreven toegepast en het lijkt nu opgelost... Hopelijk blijft dat zo. Anders ben ik toch, na begonnen te zijn bij de Samsung D600 genoodzaakt over te stappen naar een ander merk, ik zou het jammer vinden!

Top Posters