Support

Open search

S6 Nougat update planning

OPGELOST
Apprentice

Op 9 maart is de uitrol van android 7.0 voor de S6 en de S6 Edge gestart, en op 10 maart hadden mijn vrienden de update al binnen!

Nu blijkt helaas dat dit alleen voor Vodafone-toestellen geldt; ikzelf zit met vele anderen nog te wachten op de update.

Ik kan dus meerdere vragen bedenken:

- Wat de de reden van de trage uitrol? Waarom Vodafone (met nadruk op 'waarom', maar ook op 'Vodafone') voorop?

- Hoe is de planning? Als in; wanneer zou de uitrol compleet moeten zijn?

- Is de update mogelijk handmatig te starten? En dan bedoel ik niet via het systeemmenu, die doodleuk zegt dat er geen update is, en ook niet via Odin. 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

De beveiliging is dus wel veel sterker in Nougat: één keer Googlen en ik kom dit tegen. Ik vind het zeer vreemd dat dit niet bij jullie bekend is, omdat dit een van de grote pluspunten van Nougat is.

Wij moeten voor ons werk een eigen stuk veiligheidssoftware gebruiken om de veiligheid te handhaven, wat van alles dichtspijkert, tenzij we Nougat hebben.

Overigens horen we nu steeds meer berichten over corruptie (Vodafone eerst, omdat ze Samsung geld geven), vertragingen (derde kwartaal, via Facebook, om de professionaliteit nog verder omlaag te werken, waarschijnlijk), en annuleringen. Zo raakt Samsung wel héél veel klanten kwijt.

Ik heb mijn probleem opgelost door te rooten, wat ik liever niet had hoeven doen. Ik reageer alleen maar om aan te geven dat ik de reacties zeer vreemd en onprofessioneel vind, en koppel wat van de gesprekken van voorheen trouwe klanten van Samsung terug. Ik heb al eerder aangeraden om de communicatie te verbeteren, maar dit wordt niet opgepakt; de voorkeur ligt duidelijk bij het maken van incorrecte uitspraken. Dit baart zorgen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II

Hoi Cass,

Dat zijn heel goede vragen!

De updates worden eerst aan providers overgedragen zodat de software getest kan worden op hun netwerk en eventuele fouten ontdekt kunnen worden en er op tijd uitgehaald worden. Vodafone vond de huidige versie blijkbaar prima en heeft de uitrol gestart. Ik vermoed dat er een fout is gevonden en dat Samsung (voor unbranded) en overige providers die de uitrol nog niet hebben gestart hebben besloten de uitrol uit te stellen, zodat je gewoon nog een goed werkend toestel hebt na het updaten.

De planning is dat (onder andere) de S6 de update in het eerste half jaar van 2017 ontvangt. Dat is dus tussen nu en drie maanden tijd. Het zal eerder dichter bij nu dan de drie maanden liggen voor de S6.

Je kunt altijd controleren of de update al te downloaden is met Smart Switch. Soms is de update nog niet beschikbaar op de telefoon, maar wel te downloaden via Smart Switch. Zelf downloaden via Odin is af te raden.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Highlighted
Apprentice
Dat van Samsung Smart Switch wist ik niet (wie kan ook al die Samsung software bijhouden?), maar het lijkt er op dat de update simpelweg niet beschikbaar is, ook niet via Switch.

Nog steeds raar dat Vodafone de update vrijgeeft, en de rest op 'iets' zit te wachten. Samsung zegt dus dat de update uit is, terwijl de update stiekem nog niet uit is. Als vodafone instabiele updates verspreid, dan zouden we dat al lang gehoord hebben, dus er is niets mis met de update.

Ik wacht nog wel even af, maar ik denk dat veel mensen het op prijs zouden stellen als er duidelijker gecommuniceerd wordt; nu is er te veel onduidelijk en onbekend.
Apprentice

Het is ondertussen al weer drie weken geleden, en er is nog steeds geen update, maar ook geen nieuws. Zelfs niet via Samsung Switch, terwijl de firmware al sinds begin maart online staat. Dit is zeer onaangenaam, en verwarrend.

Als er een probleem mee is, dan zouden mensen het nog kunnen begrijpen, maar dit wordt niet gecommuniceerd; zie bijvoorbeeld de discussie op https://www.galaxyclub.nl/2017/03/galaxy-s6-edge-android-nougat-update-nederland

Mesnen worden boos en geirriteerd, terwijl een klein berichtje dit allemaal zou kunnen voorkomen.

Community Manager

Hi cass,

het feit dat er geen update of berichtje is gekomen is omdat wij zelf helaas ook geen inzage hebben op wanneer updates precies worden vrijgegeven.

Ik begrijp heel goed dat je graag de update naar Android 7 wilt hebben, aangezien de branded Vodafone toestellen hem inmiddels wel hebben.

Wat je kan doen, is zoals @KevinW al aangaf, eens in de zoveel tijd met Smart Switch controleren op updates, of via toestel-info.

Ik hoop dat de Nougat update zich snel een baan weet te vinden naar jouw toestel. 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Beste BruceH,

Aangezien de update bij Samsung ligt, en niet bij de provider (unbranded), vind ik jouw reactie zeer vreemd; Samsung moet toch weten wanneer de updates er aan zitten te komen, of op z'n minst waarom ze vertraagd worden? Overigens komen er nu berichten dat de update voor de unbranded toestellen pas in het derde kwartaal komen, en het gerucht dat Vodafone heeft betaald om de update eerder te krijgen (of: om de rest te vertragen) begint ook steeds vaker op te duiken. Het gebrek aan communicatie geeft een goede voedingsbodem voor zulke geruchten, en geeft ook veel irritatie bij eindgebruikers. Ik raad zeer sterk aan om de communicatie te verbeteren, omdat Samsung zo grote hoeveelheden klanten kwijtraakt.

Overigens, Smart Switch en de update in het toestel geven dezelfde informatie, volgens XDA, en de telefoon controleert dagelijks (automatisch updaten op 02:00 ingesteld). Handmatig controleren van Smart Switch is dus niet noodzakelijk, hoewel ik het wel doe.

Maar ondertussen ben ik het wel zat, en zit ik te overwegen om de update er handmatig op te zetten, ivm de veiligheid; ik heb door mijn baan gevoelige gegevens op mijn telefoon staan, en ga niet met een verouderde versie rondlopen. Dit is niet iets waar ik comfortabel mee ben, en ook niet iets waar ik kennis van heb, maar ik voel me geforceerd om zo toch de gewenste veiligheid te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

Cass

Helping Hand

Om de beveiliging hoef je je niet druk te maken, Cass. De Nougat update staat los van de security updates - die krijg je natuurlijk gewoon waar nodig! 

Wat dat betreft is er dus geen reden om je zorgen te maken. Natuurlijk snap ik wel dat je graag snel de nieuwe update wilt., maar wat Bruce ook al aangaf, heb ik hier verder geen informatie over en zul je hierin toch af moeten wachten.

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
Apprentice

De beveiliging is dus wel veel sterker in Nougat: één keer Googlen en ik kom dit tegen. Ik vind het zeer vreemd dat dit niet bij jullie bekend is, omdat dit een van de grote pluspunten van Nougat is.

Wij moeten voor ons werk een eigen stuk veiligheidssoftware gebruiken om de veiligheid te handhaven, wat van alles dichtspijkert, tenzij we Nougat hebben.

Overigens horen we nu steeds meer berichten over corruptie (Vodafone eerst, omdat ze Samsung geld geven), vertragingen (derde kwartaal, via Facebook, om de professionaliteit nog verder omlaag te werken, waarschijnlijk), en annuleringen. Zo raakt Samsung wel héél veel klanten kwijt.

Ik heb mijn probleem opgelost door te rooten, wat ik liever niet had hoeven doen. Ik reageer alleen maar om aan te geven dat ik de reacties zeer vreemd en onprofessioneel vind, en koppel wat van de gesprekken van voorheen trouwe klanten van Samsung terug. Ik heb al eerder aangeraden om de communicatie te verbeteren, maar dit wordt niet opgepakt; de voorkeur ligt duidelijk bij het maken van incorrecte uitspraken. Dit baart zorgen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Top Posters