Support

Open search

Regio locked Samsung Galaxy S8+, unlock aanvraag.

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Hallo, ik heb een (oorspronkelijk Ierland) Samsung S8+ op ebay gekocht, unlocked, echter mijn nederlandse tele2 sim wordt niet geaccepteerd ivm regio lock.

Ik dacht dat dit oorspronkelijk Ierse toestel wel met mijn Nederlandse (Europese)  sim zou werken maar helaas.

Ik heb ook geen Ierse sim om even hier in Nederland te bellen dus de regio lock krijg ik er zo niet af.

Kan iemand mij assisteren hiermee, en een code regelen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

Succes!

Een mck code via Samsung gekregen. Regio lock (nuc) zou er niet opzitten, maar werd toch om gevraagd na ingevoerde mck, deze network-unlocking-code had ik eerder al van verkoper's provider gekregen.

Helemaal blij.

Bedankt allen, en Bruce in het bijzonder!

12 ANTWOORDEN 12
Superuser I
Superuser I
Het is altijd een poging waard om een aanvraag in te dienen, ik moet wel zeggen... Hier gaat gemakkelijk een maand overheen voordat de aanvraagprocedure is doorlopen. In het geval van doorverkoop buiten de EU loop je echter het risico dat het afgewezen kan worden, zeker als je niet de originele aankoopdocumenten hebt. Kleine headsup om de verwachtingen niet te hoog te krijgen

Stel dat het een Europees model zal zijn dan zal het overigens geen problemen mogen geven met unlock codes, waarschijnlijk is het uit een andere regio geïmporteerd. Verder is het voor de fabrieksgarantie ook handig om te weten dat als het geen europees model is dat eventuele garantieafhandeling geregeld moet worden via het land van herkomst.

Het laatste nadeel is dat de software is geoptimaliseerd op het land van herkomst.

Een moderator zal binnenkort een aantal gegevens opvragen voor het in gang zetten van de aanvraag. Denk hierbij aan de IMEI nummer en het serie nummer van het toestel. Daarnaast zijn eventueel ook de oorspronkelijke aankoopgegevens nodig.
Apprentice
Bedankt voor jouw antwoord SjorsK.
Wel raar dat een "Iers" toestel (neem ik aan want daar zit de verkoper en English-Eire is de voorgestelde taalkeuze na een reset) niet gewoon in de rest van Europa word geaccepteerd.
Als Samsung niet meewerkt zal ik dus een Iers prepaid simmetje moeten aanschaffen neem ik aan?
Superuser I
Superuser I
Controleer voor de zekerheid het type nummer en neem een simkaart uit dat land, maar voor nu, even geduld. Zelf ga ik altijd van de worst case scenario uit, dan valt het altijd mee
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Fra_D,

Kun je een screenshot sturen van de melding die je krijgt?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

!cid_D.jpg

Dag Bruce, zit net aan de Samsung support chat....

BruceH Moderator
Moderator

Als je inmiddels via Messenger wordt verder geholpen, dan laat ik het contact via daar lopen zodat we geen dingen dubbel doen. Dit is inderdaad een regio lock!

---------
Signature-Note10
Apprentice

Samsung NL zegt dat ik Samsung UK moet benaderen, gedaan, en die zeggen het sim verhaal andersom, ik moet naar de UK om daar 5 minuten te bellen....

"To disable region lock you will need to make a 5-minute call in the region the phone was manufactured in, to another device in that region. For example, if the phone was purchased in the UK, you'd need to make a 5-minute call in the UK to another UK number."

BruceH Moderator
Moderator

Zou je via een privébericht kunnen aangeven onder welke naam je actief bent op Messenger? Dan pak ik het gesprek er even bij.

---------
Signature-Note10
Apprentice

Gedaan Bruce. Ik vroeg Samsung UK nog of ik met een Dutch sim in de UK moest gaan bellen, maar daar kreeg ik geen antwoord meer op.

Even later toch wel,

Thanks for confirming this. You will need to use a UK SIM and make the phone call in the UK by calling another UK number for 5-10 minutes. This would unlock the phone and you will be able to use it in another region. ^CL

Da's toch op zijn minst raar, het is een gebruikte engelse S8+, ik hoef dan toch geen UK sim/regio meer te unlocken, maar de Nederlandse regio? Welk volgens bovenstaand relaas dan toch ook unlocked (and you will be able to use it in another region) zou moeten zijn?

Heb het inmiddels met tele2 (mijn eigen), vodafone, t-mobile en Ortel sim geprobeerd.

Top Posters