Support

Open search

Microfoon/jack-ingang Galaxy A5 kapot

Highlighted
First Poster

Hallo!

Ik heb sinds augustus 2017 de Galaxy A5 2017. Werkte tot nu toe helemaal prima, maar sinds kort hoor ik niks meer als ik oortjes in doe (helemaal nul, spontaan kapot) en doet de microfoon ook raar tijdens bellen. De andere persoon aan de lijn hoort alleen maar ruis. Ik heb dat *#0283# al geprobeerd en hoorde inderdaad alleen maar ruis. Ook blazen tegen stof hielp niet...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos, en of het onder de garantie valt. Ik ben bang dat als het gebruikersschade is, het me veel geld gaat kosten voor de reparatie. 

Ik ben er erg zuinig op geweest en heb m nauwelijks laten vallen ofzo.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor! Alvast bedankt!

1 ANTWOORD 1
Superuser II
Superuser II

Hoi Klaas,

Als je met een zaklampje (bijvoorbeeld die van iemand anders zijn/haar telefoon) in de poort schijnt, zie je dan vuil zitten? Je zou dan met bijvoorbeeld een zacht ragertje (die voor tussen je tanden) kunnen proberen om de poort schoon te maken. Gebruik hier geen wattenstaafje of iets anders pluizigs voor; het pluis aan een staafje kan achterblijven in de poort en mocht je poort onverhoopt toch gerepareerd moeten worden, dan kan dit als oorzaak worden gezien en zodoende als gebruikersschade worden gezien.

Mocht er geen vuil in de poort zitten, dan ben ik bang dat deze inderdaad kapot is. Je kunt in dat geval een servicepunt bezoeken of je toestel aanmelden voor de ophaalservice, zie hier voor de opties: https://eu.community.samsung.com/t5/Other-Smartphones/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa....

Of reparatie onder de garantie valt durf ik niet te zeggen, ik kan zo namelijk niet oordelen wat de oorzaak van het defect is. 

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters