Support

Open search

Meldingsgeluiden ondanks telefoon op stil (Galaxy A8)

Highlighted
Apprentice

Mijn telefoon geeft geluid bij een melding ondanks dat mijn telefoon op stil staat. Het volume voor beltoon, meldingen en systeem staan allen op 0%, alleen het mediageluid staat aan. Ik heb dit probleem nu ongeveer een week. Vandaag kreeg ik zelfs geluid terwijl de niet-storen modus aan stond. Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?

Update: Ik heb in de niet-storen modus alle meldingen verborgen (dit had ik hiervoor slechts voor een paar apps). Dit heeft echter alleen ertoe geleid dat ik geen meldingen meer zie, maar ik hoor ze nog steeds.

7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II
Instellingen > Geluiden en trillen > Meldingsgeluiden >Sim 1 en 2 > Stil.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Bedankt voor de tip, maar dit heeft het probleem niet volledig verholpen. Sommige apps hebben als standaardinstelling om hun eigen meldingsgeluid te laten horen in plaats van de standaardmelding. Hierdoor krijg ik van die apps nog steeds meldingsgeluiden. Nu zou ik prima voor ieder app dit kunnen aanpassen naar het standaardgeluid, maar dit zou niet nodig hoeven zijn. Hetgene wat mij het meest opvalt is het feit dat niet-storen ingeschakeld is, en ik geen enkele app toestemming gegeven heb om niet-storen te negeren, maar toch wordt dit gedaan. Is er in een recente update iets aangepast in de functionaliteiten van niet-storen dat apps die zomaar kunnen omzeilen?

Ik heb ook nog een paar testjes gedaan, want ik had mijn bluetooth koptelefoon op, en ik dacht het misschien daar aan zou liggen. Dit is echter niet het geval, want zowel met de koptelefoon gekoppeld als uitgeschakeld krijg ik geluiden. Met koptelefoon op krijg ik zelfs een geluid als het mediageluid ook op 0% staat en niet-storen ingeschakeld, maar zonder koptelefoon krijg ik geen melding als het mediageluid op 0 staat.

BruceH Moderator
Moderator

Hi @toelbertsen,

Is het toestel wel up-to-date? Zo ja, kun je hem eens in de veilige modus opstarten om te kijken of je dit dan nog steeds ervaart. 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Just Browsing

Same! 

Just Browsing
Same!
Apprentice

Hoi Bruce,

Ik liep blijkbaar een update achter, maar ik heb mijn telefoon zojuist geüpdatet, en dit heeft geen effect gehad. Ook in veilige modus krijg ik geluid terwijl de niet-storen modus aanstaat.

BruceH Moderator
Moderator

Dan zou je het toestel nog kunnen resetten. Maak dan wel een back-up van je gegevens met Smart Switch

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters