Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan de schermvergrendeling niet veranderen op de Samsung s8+

(Onderwerp aangemaakt op: 19-10-2019 06:28 PM)
1318 Weergaven
JordayV
First Poster
Opties

Goedenavond,

 

Gistermiddag wou ik mijn telefoon gebruiken maar  was opeens de pincode die ik altijd gebruik niet meer juist. Deze heb ik meerdere malen geprobeerd, maar hij was telkens weer onjuist. Ik kon wel mijn telefoon ontgrendelen met mijn vingerafdruk en gezichtsherkenning. 

 

Uiteindelijk heb ik na even zoeken via Findmyphone van Samsung mijn telefoon ontgrendeld en dus ook mijn pincode eraf gehaald. Echter wou ik daarna een nieuwe pincode invoeren, maar dat kan nu dus niet. Telkens als ik een nieuwe pincode, wachtwoord of patroon wil instellen krijg ik een kleine melding van: 'back-up van wachtwoord.' en dat is het. Daarna is hij niet verandert en staat de schermvergrendeling nog steeds op vegen. Ook moet ik dan opnieuw een nieuwe pincode, wachtwoord of patroon invoeren, en dat gaat elke keer weer door. Ik heb meerdere malen mijn telefoon opnieuw opgestart, maar dat werkt niet. Wat nu?

 

Alvast bedankt!

 

Jordy.

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JordayV,

 

Dan raad ik je aan om een back-up te maken van je gegevens met Smart Switch en het toestel te resetten

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JordayV,

 

Dan raad ik je aan om een back-up te maken van je gegevens met Smart Switch en het toestel te resetten

rsz-846676
0 Likes
djbrambo
Apprentice
Opties

Dit probleem heb ik ook ineens... pin doet het en een uur later doet de pincode het niet meer. Verder niemand aan toestel geweest. Samsung zou dit verder moeten onderzoeken. Zie ook forum T-mobile waar laatste dagen ook meerdere mensen melding maken van soortgelijk probleem:

 

https://community.t-mobile.nl/samsung-362/vergrendeling-pincode-ineens-veranderd-samsung-s8-edge-315...

 

Jammer dat vingerafdruk wel werkt om te ontgrendelen, maar helemaal niet gebruikt kan worden om instellingen te wijzigen.

0 Likes
djbrambo
Apprentice
Opties

UPDATE: Ik zag ik instellingen dat ik nog een software-update klaar had staan. Deze heb ik net uitgevoerd en raad het eens??? Mijn oude pincode werkt weer als altijd!

 

Mogelijk dat Samsung dus iets met PINcode doet? Of was er toch een hack die door software update werd opgelost?

Was in elk geval heel erg vreemd om ineens niet meer te kunnnen ontgrendelen met je PIN.

0 Likes
B4RB4R4
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem!
Helaas is mijn toestel up to date en helpt een softwareupdate dus niet.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je zou de volume - en de powerknop ingedrukt moeten houden totdat hij opnieuw opstart, kun je het dan nog eens proberen?

rsz-846676
0 Likes
B4RB4R4
First Poster
Opties

Mijn telefoon start dan opnieuw op, maar vraagt achter een wachtwoord (ik stelde nooit een wachtwoord in).
Ik kan m'n telefoon na opstart enkel ontgrendelen via de findmymobile, heel vervelend als mn telefoon leeg is en ik niet meteen een pc in de buurt heb.
Ook kan ik geen vergrendeling meer instellen, krijg steeds een grijs kadertje met 'back-up van wachtwoord'.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan kun je het beste een back-up maken van je gegevens met Smart Switch en het toestel resetten

rsz-846676
0 Likes
B4RB4R4
First Poster
Opties
Dankjewel voor het advies. Als ik een totale back-up maak ben ik geen gegevens en instelling kwijt toch? hé?
De Smart Switch voor mac werkt helaas niet naar behoren, dus zal ik eens op zoek gaan naar een windows pc waarmee ik een backup kan maken.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je de telefoon reset, wordt alles van het toestel gewist. Het is dus wel handig om een back-up te maken, zodat je die daarna eenvoudig terug kunt zetten. Voor Whatsapp, zou je wel een aparte back-up moeten maken, dit kan in de app zelf via Google Drive.

rsz-846676
0 Likes