Support

Open search

Geen meldingsgeluid bij inkomende WhatsAppberichten

OPGELOST
Apprentice

Mijn Samsung Galaxy S7 geeft sinds enige tijd geen meldingsgeluid meer bij inkomende WhatsAppberichten. Wel een trilling. Bij de instellingen van WhatsApp is aangevinkt dat er geluiden afgespeeld moeten worden bij inkomende berichten. Ook is een meldingsgeluid ingesteld.

Ik moet nu steeds op mijn scherm kijken of en hoeveel nieuwe berichten er zijn.

Wat kan de oorzaak zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
First Poster

BruceH schreef:

Hi @Aquaman,

ik kan een meekijkafspraak voor je inplannen. 

Kun je mij via een privébericht jouw contactgegevens sturen en daarbij een datum en tijdvak dat schikt? 

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 en 6-9.

Ik hoor 't graag.

Beste,

bedankt voor het aanbod, doch ik heb het intussen opgelost gekregen.
Via instellingen->meldingen kan men selecteren van welke apps men meldingen wilt ontvangen en die stonden allemaal uitgevinkt.
Nadat ik had aangevinkt welke apps mij meldingen mogen geven, werkt alles weer als voorheen.
Ik heb er echter geen idee van hoe het komt dat deze allemaal waren uitgevinkt.

Met vriendelijke groeten,
Aquaman

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

44 ANTWOORDEN 44
Highlighted
Lot Moderator
Moderator

Hoi Riekip, welkom op de Community!

Wat gek dat je geen geluid meer hoort bij inkomende appjes. Krijg je van andere notificaties wel een geluid?

Kun je eens naar de Instellingen van jouw S7 gaan > Meldingen > WhatsApp en hier checken wat er precies is aangevinkt?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
Apprentice

Dank je Lot voor het reageren.

Bij de App-meldingen staat voor WhatsApp aangevinkt dat meldingen zijn toegestaan. En verder is aangevinkt 'meldingsgeluiden' (geluiden afspelen bij inkomende en uitgaande berichten'. Ik heb vervolgens diverse meldingsgeluiden ingesteld (voor berichten en groepsberichten) en ook 'trillen' aangevinkt.

Het trillen doet hij wel bij een inkomend bericht.

Ik heb deze telefoon nu enkele maanden en hij heeft in het begin wel meldingsgeluiden gegeven.

Andere apps geven wel geluid (zoals pushberichten van nieuwssites of herinneringen van een 'to do-app'.

Lot Moderator
Moderator

Kun je eens kijken of Niet storen (wellicht per ongeluk) is ingeschakeld? Heb je jouw S7 geroot?

---------
Signature-Note10
Apprentice
Nee, is niet ingeschakeld. En ik heb mijn S7 niet geroot.
Lot Moderator
Moderator

Kun je het toestel eens uitschakelen en na een tijdje weer inschakelen? Hoe gaat het hierna?

---------
Signature-Note10
Apprentice

Nee, helpt helaas ook niet. Ik heb ook een ander meldingsgeluid geprobeerd en het trillen uitgeschakeld maar niets helpt.

Troubleshooter

Hi Riekip, ik raad je aan een back-up te maken en het toestel te resetten. Laat me weten of het gelukt is! 

Apprentice

Beste Nouzha,

sorry voor mijn late reactie. Ik had niet zoveel zin om mijn toestel hiervoor te resetten. Maar enkele dagen geleden was dat nodig voor een ander probleem. Het heeft echter niet geholpen. Ik heb er al mee leren leven.

Maar nu heb ik dus een ander probleem. Vorige week bleek dat er al wekenlang geen updates van apps plaatsvond. Ik kreeg een overzicht in PlayStore dat er tientallen updates in behandeling waren. Ik heb alle tips uitgevoerd (cache geleegd etc) en uiteindelijk maar de fabrieksinstellingen teruggezet. Hierna zijn er ruim 40 apps geupdatet maar nu staan er weer een stuk of 8 te wachten op een update. Nieuwe apps kan ik niet downloaden en Facebook bijvoorbeeld geeft een melding dat er een fout is tijdens het laden.
Ik zit er niet op te wachten om elke paar dagen de telefoon te resetten want het is een hele klus om alles weer in te stellen zoals het was.
Is hier een verklaring voor of een afoende oplossing? Of ligt het aan mijn telefoon, een Samsung S7.

Community Manager

Hi @Riekip,

dat is inderdaad apart!

Ik wil graag een meekijkafspraak inplannen om het probleem te achterhalen. Kun je mij via een privebericht jouw contactgegevens sturen en daarbij een datum en tijdvak dat schikt? 

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 en 6-9.

Ik hoor 't graag.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters