Support

Open search

Galaxy S8 SIM locked buiten Europa

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Hallo,

Een paar weken geleden kocht ik een Galaxy S8 als een verjaardagscadeau voor mijn vader die in een ander land woont. Ik zorgde ervoor dat ik een Nederlandse SIM erin legde en het meer dan 5 minuten gebruikt -- zoals gespecificeerd in de instructies voor de "unlock". Ik heb al ongeveer 20 minuten zowel uitgaande als inkomende gesprekken binnen Vodafone NL gedaan, evenals datagebruik. Toen stuurde ik de telefoon naar mijn vader. Het werkte goed, maar toen hij zijn SIM instelde, vroeg het om een ​​"Network PIN". Hij dacht dat het zijn SIM PIN was, en heeft het een paar keer ingevoerd, maar dat werkte niet. Dan is het volledig geblokeerd en nu vraagt ​​het om een ​​"Network PUK" -code, anders werkt het helemaal niet. Het lokale Samsung-kantoor kunde niet helpen. Kunt u alstublieft adviseren hoe we dit snel kunnen oplossen?

Dank u,

Met vriendelijke groet,

Mihnea

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

Hallo,

Ik heb de codes vandaag ontvangen van Customer Service en ze hebben goed gewerkt om het apparaat te ontgrendelen. Alless werkt nu goed!

Met vriendelijke groet,
Mihnea

49 ANTWOORDEN 49
Troubleshooter

Hi Mihnea, ik raad je aan om contact op te nemen met jouw provider aangezien het om een Network PUK gaat. Hopelijk is het snel opgelost! 

Apprentice

Hallo,

Bedankt voor het antwoord. Dit heeft echter niets te maken met de provider, omdat het een ontgrendeld apparaat moet zijn. Dit is het regio lock van Samsung, zoals hier uitgelegd:
https://www.androidcentral.com/your-unlocked-euro-galaxy-s7-still-region-locked-thats-not-huge-deal

Ik heb de unlock codes van Samsung nodig om het apparaat (zoals geadverteerd!) buiten de EU te kunnen gebruiken. Kunt u me alstublieft helpen?

Met vriendelijke groet,

Mihnea

Troubleshooter

Kun je een foto maken van de melding? Heeft je vader toevallig ook jouw Nederlandse SIM bij zich?  

Apprentice

Hallo,

Ja zeker, here is de foto:Samsung-Locked-01.jpg

Ter referentie, dit is een gewone SIM PUK-aanvraag:

4020617-f-bd30d7a5-2c39-417c-b1dd-a652e3de609d

Dank u,

Mihnea

Troubleshooter

Kun je het toestel zonder simkaart opstarten? Heb je al een hard reset geprobeerd? Je raakt dan wel alle gegevens kwijt. Als dit niet werkt, dan ga ik een unlockcode aanvragen. 

Apprentice

Hallo,

Ja, de toestel werkt prima zonder een SIM. Ook hier met een Nederlandse SIM kon ik bellen en ontvangen; helaas nu hebben ze geen Nederlandse SIM meer beschikbaar. We hebben twee keer nu een fabrieksinstelling geprobeerd, zonder effect.

Ondertussen heb ik ook gehoord van Customer Support over FB, het lijkt erop dat de oplossing hetzelfde zal zijn, om een unlock code te vragen; helaas, het duurt 4 weken en "het kan misschien niet werken". Het vult me niet met te veel vertrouwen :-/

Bedankt voor uw hulp, in ieder geval zal ik hier posten als het probleem op de een of andere manier is opgelost.

Mihnea

Tim Moderator
Moderator

Hi Mihnea, het is erg vreemd allemaal. Mocht je toch nog een unlockcode wensen, dan hoor ik 't wel van je. Hopelijk kom je tot die tijd tot een oplossing! 

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Apprentice

Hallo,

Ik heb de codes vandaag ontvangen van Customer Service en ze hebben goed gewerkt om het apparaat te ontgrendelen. Alless werkt nu goed!

Met vriendelijke groet,
Mihnea

Troubleshooter

Goed om te horen Mihnea! 😃 

Top Posters