Support

Open search

GT-S5610

Explorer

Hallo allen,

Ik heb enkele jaren geleden als kwisprijs een Samsung GT-S5610 meegenomen. Heb hem jaren in de kast laten liggen omdat ik nog een andere GSM had. Toen diens batterij het liet afweten heb ik de Samsung in gebruik genomen.  Geen enkel probleem, doch ik vrees dat er in het, overigens perfect dichtgeplakte doosje, enkele kabels ontbreken.

Ik bezit enkel een adapter en verder  niets.

Ik zou graag enkele foto's van de GSM naar mijn pc overzetten en daar heb ik een datakabel voor  nodig. Uiteraard is niet elke datakabel geschikt. Welke heb ik nodig ? Wat is het besturingssysteem van deze GSM ?

Als ik het via Kies moet doen heb ik die kabel toch ook nodig.

Alvast dank voor de goede raad . Hoop gauw van iemand iets te vernemen want het is een beetje dringend.

Karina - Puurs

15 ANTWOORDEN 15
Nick Moderator
Moderator

Ik denk dat dit toestel ook nog gewoon micro-usb gebruikt. Zou je even een foto van de poort kunnen maken?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Dag Nick,

Bedankt voor de reactie.

Ik kan van de poort geen foto maken, helaas, maar ik weet ondertussen dat het geen Android toestel is.

Het is dit toestel:GSM SAMSUNG.jpgGT-S5610

Ik heb mijn e-mail account (Hotmail) al willen configureren op deze gsm, om de foto's eventueel naar mezelf te mailen, doch het geraakt niet in orde.

De mogelijkheid is voorzien op het toestel doch de handleiding die ik heb geeft er geen uitleg over. Is trouwens wellicht ook te duur met mijn Pay&Go formule.

Een datakabel is wellicht toch het beste, gezien ik die  in de toekomst zeker nog nodig zal hebben.

Sorry dat ik zo uitgebreid reageer, maar het frustreert me geweldig.

Dank

Karina

Black Belt 

Geen probleem Karina! Ik hou van uitgebreide reacties weet je toevallig of de foto's zijn opgeslagen op een SD kaart? Aangezien de telefoon daar ook ruimte voor heeft. Zo ja, lijkt het me handig om daarmee aan de slag te gaan. De SD kaart is bijvoorbeeld in een cardreader te steken, mocht je PC daarover beschikken. Anders zijn er altijd nog losse SD cardreaders te verkrijgen waarmee je hem als een USB stick in je PC kunt steken. Kan je hier wat mee?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Explorer

Heb ik ook wel even aan gedacht, maar ik zou begot niet weten waar die SD card dan zou moeten zitten.  Ik zie daar aan de buitenkant geen enkel gleufje voor, noch een toets die uitspringt.  Het kan toch niet onder de batterij zitten ?

Ik denk dat ik maar eens langs een aantal winkels moet struinen om een geschikte datakabel te vinden.

Je zal wellicht denken, koop jezelf een smartphone !  Maar daar ben ik nu even niets mee.   Zal er ooit nog wel van komen.

Black Belt 

Om nog even terug te komen op de SD-kaart.. hier zit 'ie!

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Explorer

Ik ben vandaag een datakabel gaan kopen en bij het inpluggen werd een stuurprogramma geinstalleerd. Het ging niet vlotjes, want ik moest het een tweede keer lanceren via een andere weg, doch het is gelukt en ben aan de inhoud van de gsm geraakt !

In elk geval bedankt aan jullie beiden voor de suggesties !

Groeten, Karina

Explorer

Bedankt ik zal dat eens onderzoeken en laat je nog iets weten !

Groeten,

Karina

Black Belt 

Oh, wat goed om te horen dat het gelukt is! bedankt dat je dit nog liet weten

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Explorer

Er is inderdaad ruimte voor een geheugenkaart,  maar ze zit er niet in.   Maar ik heb wel een micro SD (3.2 gig) (uit een Lenco cameraatje). Dat zal in de gsm ook wel kunnen dienen indien nodig. De opslagcapaciteit van de gsm zelf ken ik niet.

Volstaat het dat ik de micro SD in de gsm steek opdat de foto's hier op komen ipv op het toestel zelf ? Of moet ik daarvoor eerst nog iets configureren/formatteren ?  De SD kaart heeft al gediend in de Lenco Camera. De handleiding van de GT-S5610 vermeldt daar namelijk niets over (en bovendien is ze ook zeer karig met info aangaande hoe de camera-instellingen te regelen: o.a. inzoomen, flash, macro etc...).

Karina

Top Posters