Support

Open search

Foutboodschap "google play services stopt steeds"

First Poster

Hallo,

sinds de meest recente Samsung update (enkele weken geleden) krijg ik constant de boodschap "google play services stopt steeds". Kan deze app niet verwijderen, kan ook niet meer google play store openen om apps te downloaden. Whatsapp werkt ook niet meer zoals het hoort, krijg enkel de berichten binnen als  ik de app open. 

Iemand een oplossing? Zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen ...

toestel is een Samsung J7. 

bedankt alvast

9 ANTWOORDEN 9
Nick Moderator
Moderator

Hi Leen, zo'n melding kan inderdaad vervelend zijn. Kun je het volgende samen met mij even proberen: je gaat naar Instellingen > Apps  (hier zie je apps op alfabetische volgorde) > Google Play Store (en hierna hetzelfde bij Google Play-services) > Opslag > Cache legen en gegevens wissen > 1 tab terug en gedwongen stoppen. Deze stappen dus uitvoeren bij zowel Google Play Store als Google Play-services. Als 't niet lukt, dan hoor ik graag.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Ik heb recent hetzelfde probleem. Google Play is verdwenen en deze foutmeldingen op mijn Galaxy S6 na een software-update. Google Play Store staat niet bij de Instellingen/Apps.

Ik krijg ook de volgende meldingen steeds terug: Context Service is gestopt en Google+ stopt steeds.

First Poster

First Poster

Hallo Nick,

bedankt voor je antwoord.

ik kan de stappen die je hieronder vermeldt, niet uitvoeren voor google play services: cache staat lichtgrijs, kan ik dus niet aanklikken, en gedwongen stoppen staat ook lichtgrijs dus niet aan te passen... kan niks aanpassen aan deze app... ook niet verwijderen.

quid, toch maar fabrieksinstellingen terug zetten? Kan je back up maken van je toestel? 

Dank alvast om nog eens te bekijken

Superuser II
Superuser II
Hoi Leen,

Je kunt inderdaad een back-up maken van je toestel. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt via de Instellingen >> Cloud en Accounts >> Back-up en herstel een back-up maken. Ook kun je je telefoon via USB verbinden met een PC waar Samsung Smart Switch op staat geïnstalleerd en via Smart Switch een volledige back-up maken.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Tim Moderator
Moderator

Hi @Leen73, heb je het bericht van @KevinW gezien? Dat zijn alle mogelijke opties voor het maken van een back-up! Succes 👍 

---------
Signature-Note10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Beste,

Mijn zoon ondervind het probleem met google play services. Heb gedaan wat er in een bericht staat maar melding blijft op poppen

NadiaS Moderator
Moderator

Hoi Jempi! Welk toestel heeft hij? En hebben jullie ook al een hard reset uitgevoerd? 

---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
First Poster

Ik heb een galaxy A8 2018 en ik krijg sinds 2 dagen ook de melding van google play services.

ik heb de cache al gewist en nu is het nog erger.

wat kan ik hier aan doen ?

Top Posters