Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth a5 2017 verliest steeds verbinding met car kit

(Onderwerp aangemaakt op: 25-12-2018 09:18 AM)
396 Weergaven
Guido72
First Poster
Opties

Na ruim 10 maanden probleemloos samen te werken met de carkit van mijn bmw heb ik na een software update van mijn a5 eerder deze week verbindingsproblemen. Verbinding komt wel tot stand, maar wordt naar verloop van tijd ook weer verbroken. Kan na 5 minuten, of na 10 minuten, maar ook binnen de minuut. Telefoonverbinding blijft in tact en komt naar verloop van tijd zelfs ook weer terug op carkit. 

Heb alle verbindingen (zowel v telefoon als carkit) al eens verwijderd en cache en gegevens leeggemaakt van bluetooth app,  maar probleem blijft terugkomen. 

0 Likes
9 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Guido73,

 

Verbindt jouw toestel wel zonder problemen met andere Bluetooth apparaten? En blijft de verbinding ook tot stand? 

 

Test het anders eens in de veilige modus

rsz-846676
0 Likes
Guido72
First Poster
Opties

Verbinding met andere apparaten (draadloze speaker in dit geval)  is prima. Andere telefoon werkt prima in mijn auto. 

 

Deze week 2 dagen probleemloos en dan begint de ellende weer. Veilige modus geeft ook geen stabiele verbinding

0 Likes
Guido72
First Poster
Opties

Heb het nu een aantal dagen geoserveerd. Eerste verbinding levert geen probleem op. 30 seconden nadat telefoonboek is geüpdate lijkt er een volgende synchronisatie te starten. Dan lijkt het of er een machtigingsprobleem is of iets dergelijks. Carkit geeft vervolgens aan dat er geen verbinding meer is en gaat zoeken naar nieuwe bt connectie, die vervolgens moeiteloos gevonden wordt.  Telefoonboek synch ok, en dan werkt het weer 30 seconden perfect...... en het begint weer opnieuw..... dus ik zou of de synch na initiële verbinding uit moeten kunnen zetten, of iets met machtiging moeten veranderen zodat tussentijdse synch goed verloopt....

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je misschien contacten op verschillende locaties opgeslagen? Een cloud-opslag (google- of Samsung account) of jouw simkaart bijvoorbeeld.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Guido72
First Poster
Opties

Dat heb ik idd. Al maanden. Heeft geen issues gegeven, maar sinds de laatste update heb ik deze issues. Ik ga eens kijken of ik daar meer structuur in aan kan brengen en of dit mijn probleem oplost.

0 Likes
Guido72
First Poster
Opties

Ik heb contacten op telefoon, sim, Google en 2 Microsoft Exchange ActiveX sync accounts staan. Heb zojuist alles van telefoon verhuist naar Google. Resultaat was dat er geen enkel contact meer gevonden werd en dat verbinding iedere keer opnieuw werd verbroken en opnieuw werd opgezet.

Inmiddels contacten ook weer op telefoon gezet. Nu vindt de carkit contacten weer, laat ze 30 sec staan en gaat dan weer updaten, bt verbreken en weer opnieuw opbouwen.

Is er een best practica om contacten op te slaan / een goede manier om dit op te schonen?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het blijft een beetje omslachtig, contacten overzetten. Zeker aangezien je het op zoveel locaties hebt staan. Heb je nu alle contacten op jouw  toestel staan?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Guido72
First Poster
Opties

Ik heb sowieso alles op telefoon sta aan, de rest is back up, muv een van de Exchange accounts. Daarmee heb ik toegang tot telefoonnummers van 10k collega's. 

Ik heb een factory reset gedaan. Lijkt me, voorzichtige conclusie, dat dit geholpen heeft.

Ik heb nog wel wat vermoedens, zoals Microsoft bedrijfsportaal en energy saver instellingen....

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ah, op die fiets. Fijn dat dit gewerkt heeft! Er zijn zoveel mogelijkheden, zeker als het om bedrijfsaccounts gaat, hier is ook zoveel in mogelijk dat ik er soms ook niet 1-2-3 uitkom.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes