Support

Open search

App pictogram badges werken niet na update

Highlighted
First Poster

Gisteren een update gedaan van mijn samsung j5. Sindsdien krijg ik geen enkele badge meer bij mijn pictogram van email en dergelijke. Bij messenger werkt het nog wel. Alle instellingen al meermaals nagekeken. Meldingen staan aan, pictogram badges met nummer weergeven staan aan.. Doch komt er geen cijfer op ? Zelfs geen melding nieuwe email op het startscherm? grtjs

7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II
Instellingen > Meldingen > Geavanceerd > 3 bolletjes rechtsboven > app-voorkeuren resetten > resetten. Helpt dat?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster

Dat heb ik geprobeerd , maar werkt ook niet helaas :-) 

Nick Moderator
Moderator

Soms is het stom, maar héél soms werkt het alsnog. Heb je na de update al een keertje het toestel uit- en weer aangezet?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Yup..  Al enkele malen opnieuw opgestart 

Superuser II
Superuser II

Hoi Becky,

Begrijp ik uit je laatste zin goed dat je überhaupt geen notificaties krijgt? De badges zijn gekoppeld aan je notificaties en als er geen notificaties is, is er dus ook geen badge. Je kunt de notificatie-instellingen van de apps waar je problemen mee hebt eens nalopen; via Instellingen >> Apps >> [naam van app] >> Meldingen. Voor de E-mailclient is het ook belangrijk dat de synchronisatie niet op handmatig staat; open hiervoor de E-mailapp >> Instellingen (het tandwieltje) >> [je e-mailadres] >> Synchronisatieschema.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Beste.. voor de update kreeg ik bij mijn mail wel een badge, maar geen melding. Nu wil ik dit opnieuw , maar dat lukt niet. Ik moet meldingen weergeven op het vergrendelscherm vooraleer ik een badge krijg.  Zonder melding op het vergrendelscherm lukt het niet :-( 

Superuser II
Superuser II

Duidelijk! Sinds de laatste Android versie zijn de badges gekoppeld aan de notificaties, dus er moet wel een melding staan. Het zou volgens mij niet nodig zijn om de meldingen ook op het vergrendelscherm weer te geven, dus dat klinkt als een fout in de laatste versie en moet uitgezocht worden.

Ik raad je aan om ook een foutrapport te sturen met Samsung Members om het van twee kanten te laten uitzoeken. Zorg dat Meldingen op het vergrendelscherm weergeven uit staat (zodat je dus geen badges hebt) en stuur vervolgens een beschrijving van het probleem via Samsung Members >> Ondersteuning >> Feedback verzenden >> Foutrapporten. (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.voc)

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters