Support

Open search

Android 9 Pie terug zetten naar oudere versie. S8

OPGELOST
First Poster

Hallo,

Gaarne wil ik de Pie versie terugzetten naar Oreo op de S8

En wel om de volgende redenen.

1. Slow responsiveness van Pie.

2. Extreme Battery drain

3. Kinderachtige icoontjes

4. Onlogische indeling van het systeem.

5. Aan en uit knop moeten gebruiken om de uit slaapstand te komen. 

Dit is echt 10 stappen terug voor de telefoonwereld.

Mvg, DjViper

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hi,

De enige andere mogelijkheden om terug te gaan naar een vorige versie is via een servicepunt, wat alleen gedaan wordt als er onwerkbare bugs optreden, of zelf via een apart programma; wat een risicovolle onderneming is als je niet wat je doet. Bovendien ben je in beide gevallen ook al je gegevens kwijt. Met het maken van een goede back-up hoef je niet al je gegevens kwijt te zijn.

In de Samsung Theme store zul je geen iconpacks of thema's vinden met daarin reclame. Er zijn wel launchers in de Play Store met reclame, dat is een afweging die je zelf zult moeten maken.

Always On Display staat waarschijnlijk ingesteld op het nieuwe 'Tikken om weer te geven'. Dit hoeft overigens niet hard te zijn, een zachte aanraking moet voldoende zijn. Je kunt via de instellingen van je Always on Display deze terugzetten op Altijd weergeven of een andere gewenste instelling.

Vanwege de veiligheid wordt het vanuit Samsung niet mogelijk gemaakt om terug te gaan naar een vorige versie. Oudere versies worden namelijk op den duur kwetsbaar voor aanvallen.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
12 ANTWOORDEN 12
Superuser II
Superuser II
Hoi,

Het is helaas niet mogelijk om zelf terug te gaan naar een oudere softwareversie. Wel heb ik een paar tips voor je om de problemen die je ondervindt hopelijk op te lossen.

1 en 2 is heel waarschijnlijk op te lossen met een fabrieksreset. https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-voer-ik-een-reset-of-fabriekinstellingen-uit-o...
3 en 4 kun je oplossen door een ander iconpack of een ander thema te installeren uit Samsung Thema's, een andere Launcher uit de Google Play store te installeren of kiezen voor een combinatie hiervan.
5 is mij niet bekend. De druksensor onder het scherm zou nog altijd moeten werken om uit de slaapstand te komen. Je kunt eventueel ook het Always On Display hiervoor gebruiken. Als je hier nog steeds problemen mee ondervindt, kun je deze misschien wat beter toelichten, misschien begrijp ik je probleem hier niet goed.
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Hallo,

Factory reset is niet te doen, ben ik alle gegevens kwijt.

Een icon third party icon pack of theme is niet de oplossing. Extra reclame en in app inkopen etc ben ik niet van gedient. 

Always on screen is niet meer actief, moet nu een aantal keren hard drukken op het scherm voordat ie waker wordt.

Gewenste oplossing van Samsung is het volgende :

Mogelijkheid om terug naar oude versie van software versie te gaan zonder verlies van gegevens. Ik neem aan dat het tegenwoordig wel mogelijk is en zelfs verplicht zit.

Mvg, 

Superuser II
Superuser II

Hi,

De enige andere mogelijkheden om terug te gaan naar een vorige versie is via een servicepunt, wat alleen gedaan wordt als er onwerkbare bugs optreden, of zelf via een apart programma; wat een risicovolle onderneming is als je niet wat je doet. Bovendien ben je in beide gevallen ook al je gegevens kwijt. Met het maken van een goede back-up hoef je niet al je gegevens kwijt te zijn.

In de Samsung Theme store zul je geen iconpacks of thema's vinden met daarin reclame. Er zijn wel launchers in de Play Store met reclame, dat is een afweging die je zelf zult moeten maken.

Always On Display staat waarschijnlijk ingesteld op het nieuwe 'Tikken om weer te geven'. Dit hoeft overigens niet hard te zijn, een zachte aanraking moet voldoende zijn. Je kunt via de instellingen van je Always on Display deze terugzetten op Altijd weergeven of een andere gewenste instelling.

Vanwege de veiligheid wordt het vanuit Samsung niet mogelijk gemaakt om terug te gaan naar een vorige versie. Oudere versies worden namelijk op den duur kwetsbaar voor aanvallen.

Voyager
vreemd dat alles zo slecht draait
optie is de dalvick cache legen. dan blijft alles bestaan maar soms helpt dit.

mijn bevindingen met pie:
1 snellere reactie
2 accu gaat langer mee
3 icoontjes zijn kinder achtiger maar dit zijn wel icoontjes dicht bij de kale android zelf.
4 logica is erg wennen maar eenmaal gewend is het te doen. ik.zou zeggen probeer eens een iphone of een andere android phone.... samsung blijft toch een merk dat het best luisterd naar zijn klanten bv. de 3,5mm headphone op de s10
5 apart. er moet iets misgegaan zijn met de update. alle knoppen werken bij mij als vanouds ook de verborgen home knop.

enig kritiekpuntje : meldingen op vergrendelscherm standaard weg. dit weer terugkrijgen vergt enige zoekwerk. maar is uiteindelijk gelukt en werkt top.
nu nog de bixby knop... zolang die engels blijft heb je er helaas niets aan.
de mogelijkheid om zelf terug te gaan naar oreo is er wel. maar volledig zonder garantie. bij mijn oudere garantieloze telefoons gaat het nooit fout. tot de s7.
kijk eens bij sammobile. dit is wel voor gevordene android gebruikers.

icon packs kunnen zonder reclame er zijn pakketten die erg op de oreo lijken .
Steff
Observer

Fijn te lezen dat het soms ook goed gaat.

Bij mij na update op mijn S8 werken somiige apps niet meer. Als wifi aan staat en tel op standby dan geen data ontvangst.  Whatsapp berichten komen dan pas aan als ik whatsapp open.  (de optie om wifo slaapstand te deactiveren is er niet)

Accu snel leeg. En slechte verbindingen en vanaf vandaag weinig ontvangst netwerk (en die geeft geen storing)

Spijt dat ik een update heb gedaan

Voyager
Je kan bij instellingen ,algemeen beheer, resetten de apps en de netwerkinstellingen resetten. Dat heb ik moeten doen maar dat voor netflix.deze app heeft een update doorgevoerd die ook fouten gaf. Tegelijk met de pie update.
Hierdoor worden alle instellingen gereset maar alles blijft er wel op staan (wel ww's onthouden...)
Steff
First Poster

Blijkbaar wordt hier ook nog vergeten dat het sinds de upgrade naar PIE niet enkel de batterij is die sneller leeg loopt maar dat je ook totaal geen Call Recorder meer kan gebruiken , ook niet deze waar je voor betaald hebt !

Alleen daarom al , wil ik terug naar Oreo tenzij hier iemand een oplossing voor heeft.

2.9.1.0
2.9.1.0
Explorer

gebruik nova launcher en een icon pack

First Poster

@-David27-  schreef:

gebruik nova launcher en een icon pack

Heb ondertussen een tijdje geleden een fabriekreset gedaan , alle apps werken weer (android 8.1) en ik negeer alle updates naar Android 9 tot dit opgelost geraakt.

2.9.1.0

2.9.1.0

2.9.1.0

2.9.1.0
Top Posters