Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

First Poster
Werkte perfect.
Bedankt voor de tip.
First Poster

mooi

New Member

Kevin 

Help mij alstublieft ik heb een Samsung a8 en ik heb hem perongluk me telefoon in het water laten vallen en me telefoon is leeg maar hij geeft steeds de melding dat er vocht in de USB aansluiting zit.

Hoe kan ik dit oplossen?

First Poster

Wat bij mij goed werkte,was de telefoon opnieuw opstarten en op het moment dat het beeld zwart wordt de lader aansluiten.

Dan gewoon helemaal oplaten starten en het probleem was weg.

First Poster

bedankt voor deze tip werkt ook met samsung s8

First Poster

Ik heb onlangs hetzelfde probleem, ik heb de Samsung Galaxy A5 2017. Een week terug had ik de recente software update geïnstalleerd en nu doet dit probleem de afgelopen paar dagen zich voor. Ik had gedaan wat er als oplossing werd geaccepteerd maar werkt niet voor mij als mijn telefoon volledig opgeladen is doet het zicht telkens opnieuw weer voor.

BruceH Moderator
Moderator

@JensVH1991, heb je dit al geprobeerd?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Just Browsing

Vreemd dat het bij mij alleen bij het opladen in de auto gebeurde.
Ik dacht dus echt aan vocht in de oplader, niet eens aan het snoer, of wat dan ook.

Eerst heb ik nog een andere auto-oplader gekocht een snellader van Samsung.
Dat gaf echter hetzelfde probleem.

Een herstart naar veilige modus en dan opnieuw opstarten met mijn Samsung Galaxy A5 2017, zoals eerder omschreven lijkt het probleem op te lossen.

Nogmaals ik had het probleem niet bij opladen in huis op de reguliere snellader van Samsung.

Dank voor de tip

First Poster

Ik heb nu al ook een tijdje last van dit soort oplaadproblemen.Ik heb een boel usb-c kabeltjes,maar een paar werken er echt!Heel vaak krijg ik ook de vochtmelding,wat mij rest om de boel opnieuw op te starten.Ik heb van alles al geprobeerd,maar er helpt niet zo veel.Poort schoongemaakt,etc etc...Ik heb van de vele kabeltjes maar 2 die echt goed werken.Die komen bij de hema vandaan,maar die hebben ze nu niet meer.Gelukkig werken 2 nieuwe kabeltjes die ik besteld heb nu wel na opstarten.Maar het blijft behelpen.Hopelijk komt er een update die alles verhelpt!

Observer

Het in veilige modus starten en daarna weer opstarten zoals hier vermeld heeft ons probleem met vocht ook opgelost. Bedankt

@ArjenD  schreef:
Nog es wat verder gezocht, en kwam een andere tip tegen:
Herstart je telefoon in veilige modus, en kijk of het dan nog dezelfde melding geeft.
Bij mij was de melding toen weg. en na een herstart bleef de melding weg...

Om de telefoon in veilige modus te starten:
1. zet de telefoon HELEMAAL uit( dus de powerknop lang vasthouden, en dan 'Uitschakelen' kiezen.
2. Houdt de knop 'volume-down' vast, en druk de powerknop in totdat het scherm aangaat. Houdt daarbij volume-down vast.
3. wacht tot de telefoon gestart is.
Nu staat ie in veilige modus ( alle gebruikers-apps enz. zijn uitgeschakeld)

Na een herstart was bij mij de 'vocht-melding' weg.

Top Posters