Support

Open search

vocht gedetecteerd bij oplaadpunt

Apprentice
sow, gewoon overheen gelezen... haha.
Apprentice

Nou, de 'pret' was maar van korte duur.... nu net krijg ik weer de melding dat er vocht is gedetecteerd.

Zou dan toch de vochtsensor z'n werk niet goed doen?

Telefoon is absoluut niet nat/vochtig.

Superuser II
Superuser II

Ai, dat is balen :( Het enige wat de veilige modus doet, is de zelf geïnstalleerde applicaties uitschakelen. Kun je het nog eens proberen in de veilige modus om toeval uit te sluiten? Als hij het dan weer normaal doet, lijkt het toch een probleem te zijn met een geïnstalleerde app.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice

Na een paar keren in de veilige modus op te starten / kabel aan te sluiten is het probleem (voorlopig) opgelost.

Toch raar, dat als je in veilige modus opstart, er dan 'even' geen melding is, maar een tijdje later weer wel...

Lijkt me toch dat de sensor iets te gevoelig is voor 'vocht/vuil'.

Tim Moderator
Moderator

Hi @ArjenD, inderdaad erg apart dat 't na de veilige modus wel goed gaat. Ik raad je in dit geval toch aan om een back-up te maken en een reset uit te voeren. Het lijkt echt aan de software te zitten.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Observer

Helaas heb ik dit probleem ook sinds vanochtend. Het gekke is dat mijn telefoon niet met vocht in aanraking is geweest, de halve avond heeft opgeladen en uit het niet deze melding ging vertonen. Ik heb de zachte tandenborstel geprobeerd, het kabeltje erin vlak voor het herstarten en zelfs de veilige modus, maar ik blijf alsmaar de melding krijgen en mijn telefoon loopt ondertussen steeds verder leeg. Overigens is dit mijn eerst probleem met de S7. Heb mijn toestel nu 1,5 en tot nu toe erg tevreden.

Nick Moderator
Moderator

Heb je de adviezen hierboven opgevolgd, Caroo_? 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Bedankt Kristof. Ik had zelfde probleem en je advies hielp! Terwijl ik alleen maar met mijn zgn waterdichte Samsung A3 in mijn echt waterdichte jas in de regen heb gelopen. Fohnen alleen hielp niet. Melding bleef en blokkeert opladen. Jouw suggestie hielp dus. alleen: ik had hem al helemaal uitgedaan. Dus deed ik hem eerst in de oplader, daarna pas aangezet.

Ik vind het wel vreemd, dat Samsung al deze melding geeft bij vocht (dus nog geen water? alleen vochtige lucht?) én bij deze melding geen korte aanwijzing geeft hoe het op te lossen. Samsung, mijn idee: "U kunt proberen voorzichtig te föhnen, toestel uit te zetten, daarna aan te sluiten op oplader en dan toestel weer aan te zetten."

Nogmaals dank voor je advies!

New Member
dankje wel is weer opgelost pfff
Tim Moderator
Moderator

Hi @2222j, fijn dat het is opgelost!

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters