Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Community Newsroom

Blijf up to date met nieuws en tips rondom Samsung, je favoriete producten en Community events

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Toestel vastgelopen? Zo kun je hem resetten of opstarten in veilige modus!

RobertS
Troubleshooter
Opties

Helaas kan het wel eens voorkomen dat je toestel onverwachts vastloopt wegens een bepaalde app of software error, of andere issues die onverwachts voorkomen. Hierdoor reageert je toestel niet meer en kan je dit meestal oplossen door de aan/uit knop tien seconden ingedrukt te houden. Hierdoor start het toestel opnieuw op. Werkt dit niet? Geen paniek! Op deze manier kan je je toestel op andere wijze opnieuw starten of opstarten in veilige modus:

 

Soft Reset

Via een ‘Soft Reset’ kan je je toestel zonder dataverlies opnieuw opstarten. Om de telefoon opnieuw op te starten bestaat er een knoppen combinatie die je kunt indrukken. Deze voer je uit door twee knoppen tegelijkertijd 10 seconden ingedrukt te houden. Dit zijn: de aan/uit knop en volume omlaag (-) knop. Hieronder kun je zien waar deze knoppen zitten (S7 Edge). Het toestel zal dan automatisch opnieuw opstarten.

 

1.png

 

Veilige Modus

De functie ‘Veilige Modus’ is op alle Samsung smartphones beschikbaar. Met behulp van de veilige stand kun je je toestel opstarten zonder geïnstalleerde apps van derden. Het toestel zal dan uitsluitend standaard applicaties starten. Dit zorgt ervoor dat je batterij minder snel leeg is (klik hier voor meer tips om je batterij te besparen). Tevens kan de veilige modus nuttig zijn als het toestel problemen heeft door applicaties van derden. Zo kan je makkelijk controleren of het toestel beter functioneert zonder zelf geïnstalleerde applicaties:

 

1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.

2. Zodra het toestellogo in beeld komt, laat de aan-toets los en houd dan de volumetoets omlaag (-) ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.

3. De veilige modus wordt nu ingeschakeld, dit is in beeld zichtbaar.

 

Als je de veilige modus wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

 

2.png

 

Hard Reset

Om verschillende redenen ben je soms genoodzaakt een ‘Hard Reset’ uit te voeren, bijvoorbeeld als je smartphone helemaal niet meer normaal opstart. Let op: Hiermee verlies je alle data! Het is dan niet meer mogelijk om een back-up te maken van de gegevens op je toestel. Om een Hard Reset uit te voeren houd je de volgende toetsencombinaties ingedrukt tijdens het opstarten van het apparaat: aan/uit knop, de volume omhoog (+) knop en de home button. Vervolgens kom je in een menu terecht waar je met de volume toetsen kunt navigeren en met de aan/uit knop kunt bevestigen. Kies hier voor ‘Wipe data/factory reset’.

 

Let op: Bij de S8 (plus) is dit vanwege de verdwenen Home knop iets anders: druk nu tijdens het opstarten op de aan/uit toets, de Volume omhoog (+) toets en de Bixby toets.

 

3.png

67 Opmerkingen
Yntepa
Student
Opties

mijn oplossing is de sd card. Die veroorzaakte dat na software update dat energie verbruik hoog was en alle apps vast lopen. De sd card eruit heeft alle problemen opgelost. Nu kijken of de oude sd card te oud was. Zal nu een nieuwe generaratie sd card zoeken die geschikt is.

Yntepa
Student
Opties
Sd card is nu corrupt niet meer uit leesbaar en geblokkeerd. Na format ook niet meer leesbaar. Batterij gaat nu bijna 3 dagen mee... toestel Galaxy a5 2016
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Yntepa,

 

allereerst, welkom op de Community! 

 

Ik denk dat de issue samenhangt met de SD kaart, aangezien hij nu ook niet meer wordt gelezen door je toestel. Was het een oudere SD kaart?

 

Fijn om te lezen dat je er in ieder geval geen last meer van hebt en de batterij ook nog eens langer meegaat! 

KD2
First Poster
Opties

Hoi!

 

Mijn S7 edge is een jaartje oud en valt heel vaak uit.

Batterij wordt heel warm.

Vandaag deed hij dit ook en schakelde ik hem uit.

Nu doet hij niets meer.

Hard reset en soft reset werken beide niet.

Hij doet ook niets als ik hem wil opladen.

 

Enig idee wat ik hiermee kan doen?

 

Groeten!

marksD
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem! Wat is hier aan te doen?

Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi KD2 en marksD,

 

Beiden toestellen gaan dus niet meer aan, ook niet met een reset? In dat geval zit er niets anders op dan het toestel ter reparatie aan te bieden. Dit kan via onze Ophaalservice. Mits het toestel niet ouder is dan twee jaar en er geen sprake is van gebruikersschade, dan zal dit onder garantie vallen. 

PatrickW
First Poster
Opties

Hallo,

Mijn Samsung Galaxy S7 Edge loopt ook regelmatig vast. Zo goed als elke dag.
Ook gebeurd dit regelmatig in de nacht, waardoor mijn wekker niet afgaat.
Na een soft reset werkt hij wel weer. Maar dit begint redelijk frustrerend te worden.
Mijn vraag is wat de oplossing hiervoor is.

M.v.g.

Patrick

Nick
MegaStar
Opties

Hi Patrick, ik snap dat je daar flink mee kunt zitten .. Heb je al eens een volledige reset gedaan, het kan namelijk een software-issue zijn.

PatrickW
First Poster
Opties

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit zojuist gedaan. Even afwachten hoe die het gaat doen de aankomende dagen.

Miotka
First Poster
Opties
Super! Livesaver 😉
BruceH
Community Manager
Opties

En? @PatrickW

 

Ervaar je nog steeds issues na de reset?

PatrickW
First Poster
Opties

Ja het probleem deed zich nog steeds voor. Inmiddels opgehaald door Samsung service en verwacht hem zo alweer terug. Bedankt voor je interesse.

BruceH
Community Manager
Opties

Okay, top. Ik hoor graag of het is opgelost met de reparatie!

Miotka
First Poster
Opties

Geen problemen meer! Alles doet het weer als vanouds!

 

BruceH
Community Manager
Opties

Dat is fijn om te lezen, @Miotka!

 

Mocht je nog vragen hebben, staat de Community voor je klaar. 

EG64
First Poster
Opties

Mijn S7 Edge telefoon (maart 2016) is zaterdag avond gewoon gebruikt. Daarna in oplader (zoals altijd). 's ochtends vroeg, geen alarm maar wisselt het scherm tussen een blauw scherm met android figuur en een zwart scherm met de tekst "no support single-sku; fail to mount/efs; failed to mount/ persdata; failed to mount cache; can't mount/ Cache/recovery. Opnieuw opstarten, Soft en hard reset werkt niet. Uitschakelen kan ook niet. Wat nu te doen? Bij voorbaat dank.

Nick
MegaStar
Opties

Dit scherm betekent dat je een installatie start van een custom ROM. Kan het kloppen dat als je de uit/aan knop ingedrukt houdt dit scherm weer terugkomt? 

EG64
First Poster
Opties

Beste Nick, Dank voor de reply. Ja dat klopt. Het toestel is inmiddels opgehaald door de ophaal- en reparatieservice van Samsung. Mijn kennis gaat niet verder dan de soft en hard reset die overigens beide niet werkten. 

Nick
MegaStar
Opties

Het klinkt alsof de volume knop in dit geval 'vast' zit, daar zullen ze bij ons repaircenter wel achter komen. Laat even weten of het geslaagd is als je 'm terug hebt! 

EG64
First Poster
Opties

Beste Nick, Dank voor het meedenken. Ik laat weten wat de bevindingen zijn. Met vriendelijke groet, Ed

Nick
MegaStar
Opties

Geen probleem, laat maar weten :winking-face: 

extern
First Poster
Opties

hoe kan hem resetten

sofiaG
First Poster
Opties

mijn samsung galaxy J1 mini prime  is vastgelopen. ik heb een harde reset gedaan in de veronderstelling dat ie volledig terug zou gaan naar de fabrieksinstellingen.  Hij vraagt me echter om het emailadres op te geven waarmee het toestel de eerste keer werd geinitialiseerd.  Nu kan mijn lieve vriend die de GSM heeft gekocht en ingesteld dit niet meer herinneren.

we hebben een aantal maal bepaalde combinaties geprobeerd zonder succes.

Ik krijg telkens de melding dat ik 24 uur moet wachten en dan opnieuw proberen...

 

enig advies?

 

mvg,

 

Sofia

Nick
MegaStar
Opties

Hi Sofia, dit is de heractiveringsvergrendeling, deze optie beschermt het toestel voor diefstal. Je kunt even via findmymobile kijken of je een account hebt. Daar kun je ook wachtwoord vergeten proberen. Er moet wel internet op de mobiel beschikbaar zijn. Je kunt, indien je internet hebt, via Findmymobile jouw toestel op afstand unlocken. Het account kan trouwens ook gewoon een gmail zijn. 

Kirsten92
Apprentice
Opties
Mijn samsung s7 loopt soms vast bij whatsapp eigenlijk al vanaf dat ik mijn telefoon heb. Ondanks verschillende kerel te hebben gereset en ook al een keer een hard reset loopt hij nog steeds vast. Bij de winkel dachten ze misschien nog dat de SD kaart kapot wat en die eruit gehaald. Dacht dat het opgelost zou zijn maar toch niet. onderweg van de winkel naar huis liep de whatsapp 2 keer vast. Als die vastloopt moet ik eerst mijn telefoon vergrendelen en ontgrendelen wil ik weer wat kunnen doen. Eigenlijk ben ik er nu wel een beetje klaar mee en bijna op het punt gekomen om mijn telefoon maar tegen een muur aan te gooien.
NatasNadia
First Poster
Opties

Ik heb vd week een samsung A5 2017 gekocht. En met van alles uit te zoeken op het toestel heb ik er en een tekenpatroon en een vingerprint in gezet. Nu wilde ik gister dat tekenpateoon eruit halen omdat ik dat toch niet makkelijk.vond en dan moest je dat tekenen en dat heeft hij gedaan en daarna blokkeerde hij telkens wanneer ik dat deed...??? Waarom geen idee. Want je moest om het eruit te halen dat dan nog eens tekenen... En nu is de wacht tijd van 30 sec opgelopen naar 4 min om het te.kunnen proberen.

Ik kon er eerst nog in mwt mn vingerprint. Maar doordat mn partner dat laat ik de gsm een keer opnieuw opstarten dan is die vraag van dat tekenpartoon miss ook weg... En nu kan ik helemaal niks meer met mn gsm... Er zelf helemaaaaal niet.meer in. Soft reset heeft ook niet geholpen! En hard reset dan ben ik al mn foto's etc ook kwijt niet ???

En kan ik er daarna uberhaupt in ???

 

Ben ik nu gewoon na 3 dgn mn telefoon al kwijt ??? Ben ik nu  gewoon de klos of is er nog een oplossing om terug mn telefoon opgestart te krijgen???

Kunt u me aub helpen ???

Met vriendelijke groet.

Natasja vervoort

BruceH
Community Manager
Opties

Hey @NatasNadia

 

welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe toestel! 

 

Jammer dat je eerste ervaring niet feilloos is verlopen. Wat je kunt proberen is om in te loggen op Find my Mobile met het Samsung account dat is gekoppeld aan je toestel.

 

Dan kun je hem ontgrendelen, lukt dat?

 

 

 

akamming
First Poster
Opties

Nou lekker... ik heb de instructie in deze thread gebruikt en nu kan ik mijn toestel niet meer gebruiken.

 

Mijn S7 had een barst in het scherm, dus even Mijn oude S6 Edge van stal gehaald. Die startte niet meer op. Omdat mijn dochter deze als laatste heeft gebruikt (ook tijdelijk) moest ik deze toch leegmaken. En dus de instructie uit dit forum gebruikt.

 

Nu zegt deze "Dit apparaat wordt vergrendeld vanwege een abnormale reset van fabrieksinstellingen. Log in met het Samsung account waar u al mee bent ingelogd op dit apparaat om te bevestigen dat het van u is".

 

Mijn oude account werkt niet meer. Mijn dochter weet ook niet wat ze ingesteld had. Als ik via account.samsung haar account probeer te achterhalen vind deze niks. 

 

Hoe krijg ik dit gereset? (en svp niet aangeven dat ik met aankoopbon naar servicepunt moet. Die heb ik ook niet meer. Het toestel is inmiddels jaren oud, zo goed is mijn archief niet :-()

 

Tim
GrandMaster
Opties

Hi @akamming, jammer dat je niet meer in jouw toestel komt vanwege het Samsung-account. Je dien inderdaad het allereerste account te gebruiken dat geregistreerd staat op het toestel, dit vanwege privacy. Mocht dat niet lukken, dan raad ik je aan om met het toestel, de aankoopbon en een ID langs een servicepunt te gaan. Daar kan een flash van de software worden gedaan.

wendy1986
First Poster
Opties

kan mijn google accountant niet intikken hij blijft weer geven dat ik een google account moet geven om in te loggen dat eerder gesynchroniseers was met dit toestel.

Hij is volledig gereset in de winkel van proximus.

 

BruceH
Community Manager
Opties

Dan dien je langs een servicepunt van ons te gaan met je aankoopbon en ID, of gebruik maken van de ophaalservice. Daar kunnen ze de Android opnieuw flashen.

MariaF
First Poster
Opties
Hij doet het weer bedankt 😁👍
Heijx
First Poster
Opties

Mijn Galaxy S7 is altijd in blakende gezondheid geweest, als Marshmallow begonnen en via Nougat inmiddels op Oreo uitgekomen. 

Vorige week begon het gedonder: Bootloop. 's Nachts was hij plotseling herstart. Na inloggen (toestelPIN) rebootte hij weer en was niet meer wakker te krijgen. 
Ik heb in Safe mode gestart, dat heeft een dag gewerkt. "s Avonds een full reset uitgevoerd en een voor een weer apps geïnstalleerd, te beginnen met Google apps. Halverwege ging hij weer plat. Opnieuw harde reset en herinstallatie. Google Assistant uitgeschakeld en verder met apps. Dit keer ging hij pas plat nadat ik bijna alle 70 apps had herinstalleerd. Weer full reset kan niet meer want ZELFS veilige modus komt hij nu niet meer in.  Wat nu? Odin menu, wissen en opsturen ben ik bang. 

jimi79
Student
Opties

ik heb het zelfde probleem net ook, heb nog steeds geen oplossing gevonden kan iemand ons helpen?

Nick
MegaStar
Opties

Bedoel je dat jouw toestel af en toe opeens reset, dus uit en weer aangaat, @jimi79? Er staan namelijk meerdere vragen/issues in dit topic :winking-face: 

jimi79
Student
Opties

neen dit wil zegen dat zelfs als ik hem wil opladen niets te zien krijg en ook niet meer kan opzetten zo plots heb mijn gsm 2 maanden er is niets mee gebeurd en tog krijg ik enkel zwartscherm zelfs het icoon van opladen komt er niet op

Nick
MegaStar
Opties

Oh, heb je al volume omlaag en de uit/aan knop lang ingedrukt gehouden? Het kan zijn dat 'ie gewoon volledig is blijven hangen.

jimi79
Student
Opties

heb ik ook geprobeerd en werkt ook niet...

Nick
MegaStar
Opties

Dan zou ik je adviseren langs één van onze servicelocaties te gaan om het te controleren.

Mopyfish
First Poster
Opties

Jullie afbeeldingen van de Volume omlaag(-) knop en de volume omhoog(+) knop zijn identiek, wat is nou de juiste??

Tim
GrandMaster
Opties

@Mopyfish De Volume omlaag is de onderste knop en de Volume omhoog de bovenste knop.

RobBouvier
First Poster
Opties

Hallo, mijn S7 van drie jaar oud is vastgelopen. Heb alleen een zwart scherm. Hard of soft reset werkt niet. 

Via USB aan PC staan krijg melding dat er geen bestanden beschikbaar zijn.

Hoor wel dat hij een foto maakt als ik power knop indruk. Oplaadlampje werkt dan wel en dan niet.

Probleem is spontaan ontstaan, Niet gevallen of iets dergelijks.

 

Enig idee voor een oplossing

 

Nick
MegaStar
Opties

Enige wat je nog kunt proberen is volume omlaag en de aan/uit knop lang ingedrukt houden, gebeurt er dan iets?

steijn12
First Poster
Opties

Mijn toestel loopt onder de 20% vast en als ik de telefoon aanzet is hij leeg. Sinds gisteren is de telefoon vastegelopen en komt niet meer aan. Wat moet ik doen?

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @steijn12,

 

Heb je al geprobeerd om op te laden met een andere oplader? Als dit ook niet werkt en het toestel reageert nergens meer op, dan raad ik je aan om hiermee langs een servicepunt van ons te gaan, of gebruik te maken van de Ophaalservice

steijn12
First Poster
Opties

het scherm blijft telkens haken bij het samsung logo. Hij start wel gewoon op tot het samsung logo

 

Tim
GrandMaster
Opties

@steijn12 Dan zul je 'm echt ter reparatie aan moeten bieden. Dit kan via onze Ophaalservice, zoals @BruceH eerder benoemde.

steijn12
First Poster
Opties

Het probleem met de ophaalservice is dat het 2 tot 3 werkdagen duurt dus dat ik hem pas na het weekend terug krijg en samsung bied geen leentelefoons aan en ik heb een telefoon morgenavond nodig

 

Tim
GrandMaster
Opties

@steijn12 Je hebt ook  de mogelijkheid om gebruik te maken van onze Express-service. Daar betaal je wel eenmalig voor. Wat betreft leentoestellen kunnen wij niks betekenen, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om dit te bespreken met de verkoper. 

julia18
First Poster
Opties

ik heb samsung galaxy j6 maar het probleem bij mij is. ik was iets aan het kijken en hij loopt opeens vast dus ik doe hem uit maar het duurde minstens 3 min. voordat hij uitging maar nu kan ik hem niet meer opstarten. ik heb al geprobeerd om heel lang op de aan/uit knop te drukken maar het werkt niet