Support

Open search

Terug kijken in agenda

Voyager

Ik en mijn vrouw gebruik de Samsung agenda app Versie 4.4.03.4 en ik weet niet exact vanaf welke update kun je maar 7 maanden terug kijken. Wij  synchroniseren deze agenda met outlook. De oudere afspraken staan wel in de Outlook agenda maar synchroniseren niet meer "altijd" met de Samsung agenda app.

Dit probleem is voor mij nieuw sinds het gebruik van de Samsung telefoons. 

Ik herken het wel vanuit het verleden met de Windowsphones. Daar kon je maar enkele weken terug kijken en 6 maanden vooruit. Dit was de reden dat wij afscheid hebben genomen van Windowsphone.

Maar nu begint het probleem ook al met de Samsung app.

Beide telefoons (A5-2017 & S9+) gebruiken de laatste app versie en in de agenda staat bij de instellingen bij het agenda account staat bij "Synchronisatieperiode Agenda" "Blijf altijd synchroniseren".  Maar nu blijkt dit altijd maar 7 maanden te zijn. Dit was in het verleden echt "altijd". 

Is dit een bug in de app of is dit de nieuwe standaard?

Wanneer dit de nieuwe standaard is heeft iemand dan ervaring met een andere agenda app die wel weer verder terug gaat?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/oplossingen.

Groeten,

Jan

11 ANTWOORDEN
Superuser II
Superuser II
Outlook app misschien gebruiken?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl
---------
Samsung Galaxy Note 8
Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Voyager

Hallo Rohit,

De Outlook app heeft ook de nodige bugs heb ik voorheen al eens gelezen en nu nog steeds lees ik.

Heb jij persoonlijke ervaring met de Outlook app? Hoe lang kun je daarin terug kijken want dat lees je nergens en moet je dus maar weer ervaren? Op de Windowsphone was het in ieder geval dramatisch en dat is ook de reden waarom ik afscheid heb genomen van Windowsphone en dat terwijl de verdere gebruikers ervaring met de telefoon inprincipe prima waren.

Ik was/wij waren zeer tevreden met de Samsung agenda app. totdat iemand blijkbaar in alle wijsheid heeft besloten deze te wijzigen en dat begrijp ik dan weer niet wat daarachter de gedachte is geweest.

Dus vooralsnog houdt ik het even bij de Samsung agenda app. in de hoop dat het weer wordt recht getrokken. Ik moet zakelijk nog regelmatig terugkijken.

In ieder geval dank voor de reactie.

Jan

Superuser II
Superuser II
Ik kan met mijn Outlook app zeker tot 2 jaar terug en zal nog wel verder kunnen.. Outlook werkt verder perfect hier. Windows Phone is niet voor niks geflopt haha..
---------
Samsung Galaxy Note 8
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Voyager

@Rohit ik heb de outlook agenda app. geinstalleerd en wat denk je.... Gaat ook nog steeds maar 2 maanden terug. Augustus is in de app weer leeg. Alle enkele afspraken staan er niet in. Alleen de jaarlijks terugkerende wel. Het zelfde probleem als met de Windowsphone app met Outlook.

Superuser II
Superuser II
Vreemd zeg.. uhm misschien de gmail agenda gebruiken?
---------
Samsung Galaxy Note 8
Highlighted
Voyager

@RohitSamsung moet haar agenda app weer herstellen. Je gaat toch niet iets wat goed is aanpassen en daarmee in functionaliteit beperken?

Om "even" naar de google agenda gaan betekent waarschijnlijk dat je de agenda moet exporteren, inlezen, etc. Ik heb mij in de te volgen procedure nog niet echt verdiept. Maar dat is wat ik mij erbij voorstel.

Superuser II
Superuser II
Ik ga het voor je laten navragen!

https://support.google.com/calendar/answer/37118?hl=nl
---------
Samsung Galaxy Note 8
Voyager

@Rohit schrijft: Ik ga het voor je laten navragen!

Dat zou mooi zijn. 

Dank je.

Voyager

@Rohit Is er inmiddels al iets meer duidelijkheid?

Ik heb vandaag op de S9+ de nieuwste software geladen. Android 9.0, versie: One UI maar ook daar geen verbetering in de agenda app (versie 10.0.00.59). Kan nog steeds maar 9 maanden terug kijken.

Top Posters