Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Community Newsroom

Blijf up to date met nieuws en tips rondom Samsung, je favoriete producten en Community events

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe onderhoud ik mijn oplader en oplaadpoort van mijn smartphone?

Nick
MegaStar
Opties

Hierbij een aantal tips voor het opladen van je telefoon. Er zijn een aantal issues die kunnen ontstaan, deze probeer ik hierin zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

 

Gebruik altijd een originele oplader

 

Denk er bij het opladen aan dat het gebruik van niet-gecertificeerde of nagemaakte oplaadaccessoires, veiligheidsproblemen kunnen veroorzaken. Er bestaat ook de kans dat fast-charging niet naar behoren werkt, een functie die op onze recente toestellen beschikbaar is. 

 

Controleer de contactpunten

 

Contactpunt.pngZorg dat alle contactpunten schoon en onbeschadigd zijn. Wil je dit goed controleren? Schijn met een (zak)lamp in de aansluiting en maak deze schoon. Wij adviseren bij het schoonmaken van de poorten het gebruik van een tandenrager of oude tandenborstel. Gebruik absoluut geen metalen of vochtige voorwerpen, dit kan schade veroorzaken. 

 

Locatie van het opladen

 

Een toestel kan en zal warm worden tijdens het opladen, dit is gebruikelijk. Zorg er altijd voor dat het toestel de warmte goed kwijt kan. Je kunt dit doen door de telefoon uit het hoesje te halen en op een hard, horizontaal vlak te plaatsen. Laadt een mobiel nooit op terwijl deze tussen of op de bank ligt, op/onder een matras of kussen. 

 

Controleer de staat van de USB-kabel en de laadadapter

 

USBKabel.pngEr is altijd een mogelijkheid op beschadiging(en) aan de kabel, waardoor de telefoon niet goed oplaadt. Constateer je schade, dan is vervangen geadviseerd.

 

Korting op nieuwe Samsung chargers

 

Omdat goed gedrag beloond wordt, krijg je met de code ‘samsung25’ tot 30 juni 2019 maar liefst 25% korting op de aanschaf van originele Samsung chargers of andere accessoires voor je smartphone (maximaal drie items per persoon). Ga snel naar onze eshop voor Nederland of België!

70 Opmerkingen
8Note8
Helping Hand
Opties

Ik vind het wel jammer dat we in het geval van een gebrekkige kabel niet de mogelijkheid hebben een losse, originele kabel te bestellen. Voor zover ik weet enkel verkrijgbaar met een adapter. :smileysad:

Nick
MegaStar
Opties

Het is inderdaad jammer. De reden is veiligheid. Wij kunnen zo garanderen dat gebruikers de juiste oplader met de juiste kabel gebruiken. Zo zijn er mensen die hun S4 adapter erbij pakken en een S8 kabel erin gooien, dit kan issues veroorzaken. Natuurlijk doet niet iedereen zoiets, maar dit is wel waarom wij het nooit los verkopen. 

8Note8
Helping Hand
Opties

Deels begrijpelijk, maar een waarschuwing in de vorm van een stuk papier in plaats van een adapter zou mij waarschijnlijk minder kosten. :smileyvery-happy:

 

Bedankt voor de reactie. Groet

Nick
MegaStar
Opties

Een papiertje lezen? Niet iedereen zal dit natuurlijk lezen, of begrijpen dat het écht een risico kan bieden :winking-face: Maar ik snap je punt. 

Steffenm
Voyager
Opties
Waarom zou een s4 adapter niet een s8 kunnen laden? De laadcontroller zit in de telefoon. Die '-ziet' toch welke lader er wordt gebruikt? Bij de s8 is zelfs een adapter voor een musb naar usb C. Ik heb 2 snelladers en 4 gewone samsung laders. Nergens em ook niet op papier heb ik een waarschuwing gezien. Wel gebruik een originele lader.
Steffenm
Voyager
Opties
Nwt meerdere laders bekeken.
Degene voor mijn note 10.1 geeft 5.3volt 2.0a. De rest 5.0v.
Het is een gelijk laadblokje(een nieuwe)
Nick
MegaStar
Opties

Het is ook niet dat dit per se niet mogelijk is. Alleen is het wel mogelijk dat de lader oud is, al issues heeft, en uiteindelijk dus verdere issues gaat vertonen. In theorie kan het inderdaad gewoon. Voor de zekerheid verkopen wij de 2 onderdelen dus niet los. Om een beter voorbeeld te geven dan de S4: sommige winkels verkopen ook 'gewoon' adapters. Deze kunnen kwalitatief slechter zijn, ook hier is dit natuurlijk niet voor elk merk het geval. 

Steffenm
Voyager
Opties

Vond het een beetje vreed . Je kan namelijk zonder veegrootglas de laders niet onderacheiden. Behalve de quickchargers. Ii heb 8 samsung laders liggen. 1 a 2a en quick. Wat mij wel eens een handige tip voor samsung lijkt: zet er duidelijker op welke lader je hebt...😉

Binnenkort komt er weer een nieuw type lader die vam 5v tot 12v geregeld kan laden. Ben benieuwd of die herkenbaarder wordt.

baukejan98
First Poster
Opties

Zoek maar eens naar Blitzwolf! Dat is een een kabel die nooit meer stuk gaat. 

https://www.banggood.com/BlitzWolf-Ampcore-Turbo-TC10-3A-Durable-USB-Type-C-Charging-Data-Cable-p-11...

Steffenm
Voyager
Opties

ik heb inmiddels 4 blitzwolf kabels besteld. ze waren binnen 1 week al binnen. 

het valt op dat alle telefoons beter opladen. de stekker s worden niet meer warm. je merkt dat het een zeer goede kwaliteit kabel is. 

ivm garantie ed. gebruik ik voor mijn s8 wel mijn originele kabel. de s8 is net ee  maandje oud. de overige telefoons zijn al ouder. bv een s4...

Nick
MegaStar
Opties

Je hebt het bij bijvoorbeeld de S4 wel over aardig oude kabels, waarbij - in dit geval Blitzwolf - volledig nieuwe kabels zijn. 

Steffenm
Voyager
Opties

helaas..... de s4 kabel was een nieuwe samsung kabel

Steffenm
Voyager
Opties

eigenlijk is het simpel de blitzwolf heeft beter koper gebruikt waardoor er minder weerstand in zit. en bijbehorende elektronica reageerd daar op.

dit weten veel mensen niet. maar als vb.

ik heb een fiat gehad waar slechte kabels.in zitten. hier krijg je veel storingen mee.  meetwaardes kloppen niet daardoor foutmelding in computer.

neem je een audi zijn de kabels beter met gevolg. minder storingen.

een laadkabel is niet alleen een kabeltje...

helaas wil de consument alles kleoner en alles moet meer kunnen. met zo een laag mogelijke prijs.

als ik al kijk wat ik met de s8 kan en vergelijk met mijn pc van 6 jaar oud.... 

 

Steffenm
Voyager
Opties

ps niet om samsung producten slecht te maken...... 😏maar een consument wil gewoon voor weinig geld veel hebben en dan moeten er concessies  worden gedaan. en dat zie je als er een kabelbreuk in zit.....

Nick
MegaStar
Opties

Wat ik bedoel is niet de productiedatum, maar de datum van de eerste productie en het ontwerp. Daarentegen snap ik je punt. We zijn natuurlijk continu onze kabels en toestellen aan het verbeteren. Als er iets gebeurt met de kabel en daardoor het toestel, dan kijken we daar meteen naar. Desondanks is het fijn dat je nog tevreden bent met jouw S8 én S4.

Steffenm
Voyager
Opties

de s4 is van mijn schoonmoeder....

😁

die begeeft het nu bijna. halfe dag en dan weer opladen met een nieuwe accu.. 

mijn vrouw heeft een s7. ik een s8

heb eens5 neo zonder scherm liggen. moet nog gemaakt worden....

dan nog twee samsung tablets...

ben best samsung fan😂.

mijn vrouw werkt bi j kpn.. dus best veel

interreses voor mobiele producten hier in huis..😀

 

Nick
MegaStar
Opties

Nieuwe accu's zijn soms lastig, zeker omdat wij ze niet vaak meer direct verkopen. Maar ik ben ervan op de hoogte dat je fan bent van onze Community en dus ook Samsung! Je praat gaaf genoeg veel mee met alles en helpt mensen, dus dat is altijd top 👍 ^Nick

Steffenm
Voyager
Opties

vergeet de note 10.1 en de tab e niet.. ook zeer tevreden over.😉

Snellemitchxx
First Poster
Opties

alles geprobeert niks werkt gwn ! Zoveel Mensen hebben dit Probleem . Heb je de nieuwste Samsung . En altijd rüstig laten Opladen en en uit het niets werkt snellaad niet Meer en Kun je Alleen langzaam Opladen wat 9uur duurt tot voledig opgeladen . USB poort schoonmaken heeft ook geen nut? Wat ist nu de oplossing

JKT
First Poster
Opties

Na een avondje uitgaan past mijn samsung lader niet meer in mijn samsung s6. Hij laat wel op als je em er in propt maar niet zo snel en stopt snel met opladen. Zou het kunnen dat er vuil in mijn connector is gekomen of zoiets?

Graag antwoord.

Nick
MegaStar
Opties

Heb je een andere stekker om 't nog mee te testen, JKT? Want als 'ie er niet goed ingaat, dan zou ik erg voorzichtig zijn. 

Jurynessa
Student
Opties

Ik heb alles gedaan maar niets help

LimitableDjay
Explorer
Opties
Zit er niets in je telefoon poort of in je connector van je snoer?
Jurynessa
Student
Opties

Is schoon schoon tmobile heeft ook gekeken kan dit niet een fabrieksfout zijn

Melanie20
First Poster
Opties

Beste,

 

Ik heb nu al bijna 1 jaar lang plezier van mijn Samsung Galaxy s8. 

 

Ook ik heb nu het probleem dat mijn kabel niet meer goed oplaad. Hierbij gaat het ook om langzaam opladen, maar wel met de originele oplaadkabel. 

 

Ik moet maximaal 4 uur wachten voor volledig opladen?! Dat is wel erg langzaam. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Melanie Versluis

Nick
MegaStar
Opties

Heb je het advies tot dusver opgevolgd. Melanie? Check vooral goed of er ook maar iets van pluisjes of vuil in de lader zit, want dit kan veel issues veroorzaken. 

trulje
First Poster
Opties

. De IP68 certificatie betekent dat de telefoon in 1,5 meter water kan functioneren tot 30 minuten lang. Je kunt gerust verder kletsen met je vriend of vriendin als je even gaat douchen. 

ik vraag me af hoe ze zoiets durven beloven oplaadpoort is vochtig geeft zelfs geen water gezien wel jammer we hebben daarvoor zo veel geld gegeven en de forums staan vol met het zelfde probleem :smiling-face-with-sunglasses:

Spoiler
 
Ardje
Navigator
Opties

@trulje  schreef:

. De IP68 certificatie betekent dat de telefoon in 1,5 meter water kan functioneren tot 30 minuten lang. Je kunt gerust verder kletsen met je vriend of vriendin als je even gaat douchen. 

ik vraag me af hoe ze zoiets durven beloven oplaadpoort is vochtig geeft zelfs geen water gezien wel jammer we hebben daarvoor zo veel geld gegeven en de forums staan vol met het zelfde probleem

Er is ook niks fout aan wat ze zeggen. De specs van de IP68 certificatie die ze opgeven is dat er waterdruk op mag staan van hetzelfde niveau als onder water 1.5m. Het toestel mag daarbij niet stuk gaan. Maar als je het toestel dus met externe apparaten wil gebruiken moet je het dus wireless doen. Want de USB-C poort is wel bestand tegen water, maar zodra je stroom gaat zetten op metalen onderdelen die nat zijn, treed er oxidatie op. Dat krijg je op de middelbare school. Je kan er ook voor kiezen om te wachten tot de poort droog is. De telefoon geeft ook duidelijk aan dat er ergens stroom weglekt (de poort, de kabel...) met de melding. Dus wil je geen gezeur: koop een waterdichte hoes voor je telefoon om je poort droog te houden (ik gebruik de ghostek nautical voor mijn note 8), *of* gebruik hem alleen wireless, en hou er rekening mee dat je hem niet onder de douche straal mag houden. Persoonlijk gebruik ik liever een extra bescherming omdat ik een dex heb. Ghostek reviews: https://www.youtube.com/watch?v=cmpb2astsj0
EdwinMateijsen
First Poster
Opties

Hallo..

Lees hier mijn klacht veelvuldig op dit forum.

Ook mijn ,3/4 jaar oude s8 heeft het probleem langzaan laden al een tijd.

Ik heb met een tandenborstel de laadpoort schoongemaakt maar zonder resultaat.

Ik zou ook graag een nieuwe lader onder garantie ontvangen als dat een oplossing biedt.

Alvast bedankt.

 

Groet Edwin 

Nick
MegaStar
Opties

Hi Edwin, kun je mij jouw NAWTE-gegevens, imei- en serienummer telefoon en de aankoopdatum sturen? Graag privé, zodat andere niet jouw gegevens kunnen lezen.

samnl
Student
Opties

 Hoi Nick,

Ik heb ook een probleem met mijn huidige s8 plus oplader en mijn telefoon valt nog onder de garantie. Ik heb bericht u alle vereiste details in het privé bericht. Kunt u alstublieft de nieuwe lader voor s8 plus controleren en naar mij sturen. Bij voorbaat dank.

danielle_kok
First Poster
Opties

Beste Samsung, 

Ook ik ondervind ineens problemen bij het opladen. Het snel opladen werkt niet meer. Ik heb alles al schoongemaakt, maar dit helpt niet. 

De draadloze oplader werkt nog wel.

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

Mvg Daniëlle 

Nick
MegaStar
Opties

Welk toestel gaat het om, Danielle?

danielle_kok
First Poster
Opties

S8

Nick
MegaStar
Opties

Kun je mij privé jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, imei- en serienummer telefoon en de aankoopdatum doorsturen? Dan ga ik kijken of ik een nieuwe oplader voor je kan aanvragen!

Jaccoowl
First Poster
Opties

Hoi Samsung,

 

Ook ik ondervind dezelfde problematiek bij mij S8. Snelladen werkt al een tijdje niet meer, helaas ook niet na een reset & het schoonmaken van de poorten. Wat zijn de voorwaarden indien ik aanspraak wil maken op een nieuwe lader? 

 

Ik hoor graag!

Nick
MegaStar
Opties

Het belangrijkste is dat het binnen de twee jaar fabrieksgarantie valt en dat dit de eerste keer is. Zo'n vervanging doen wij eenmalig. Als je dit wilt kun je mij privé jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, IMEI- en serienummer telefoon en de aankoopdatum sturen.

Jaccoowl
First Poster
Opties

Ah mooi, hij valt nog ruim binnen de garantie. Ik had je eerder al een prive bericht gestuurd!

 

Dank voor de snelle reactie 

Jess024
First Poster
Opties

Beste Nick,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn toestel is volgens mij in november aanstaande 2 jaar oud. Kan jij mij ook helpen?

Nick
MegaStar
Opties

Zolang het de eerste keer is kan ik 'm eenmalig vervangen. Je kunt een privébericht naar me sturen met bovenstaande gegevens.

Janiek
First Poster
Opties
Ik heb nu net mijn samsung galaxy a5 een jaar. Helaas heb ik nu problemen met het opladen, ik heb het vermoeden dat het aan de oplader ligt. Dit zal toch niet moeten na een jaar? Ik hoop dat dit nog ander de garantie valt?
SjorsK
Maestro
Opties

Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling, gelukkig heeft Samsung een vrij goede fabrieksgarantie en doet er niet moeilijk over om de apparatuur binnen de fabrieksgarantie te vervangen. Overigens zijn de laders vrij goed en ik zie zelden dat eentje het begeeft :smiling-face: 

BruceH
Community Manager
Opties

@Janiek, laadt hij helemaal niet meer op of waar loop je precies tegenaan?

Janiek
First Poster
Opties

Ik kan met mijn bijhorende oplader mijn telefoon opladen, met een oude oplader wel alleen gaat het percentage niet hoger dan 65%

BruceH
Community Manager
Opties

Dus als ik het goed begrijp is de oude lader defect? Bij welk toestel heb je deze gekregen?

Janiek
First Poster
Opties

Excuses, het bericht te snel geschreven. Mijn oplader die ik bij mijn samsung galaxy a5 heb gekregen, doet het niet, daarmee laat me telefoon niet op.

Met een oude acer lader kan ik mijn telefoon wel opladen, maar percentage komt niet hoger dan 70%.

BruceH
Community Manager
Opties

Ah, okay. Kun je mij dan een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens? Ook heb ik het IMEI- en serienummer nodig + de aankoopdatum. 

 

Dan zorg ik ervoor dat er een nieuwe lader jouw kant op komt. 

Linda_wong
Student
Opties

Zoek maar eens naar Blitzwolf! Dat is een een kabel die nooit meer stuk gaat. cell phone parts 

Steffenm
Voyager
Opties

Linda wong naam herken ik van aliexpress........

Ik heb bijna alleen kabels van blitzwolf. Super kabels maar...toch 2 stuks stuk gegaan. 

Jammer dat er niet standaard usb 3 wordt gebruikt voor dataoverdracht. Tevens voor de samsung kabels zelf....

 

IbrahimUral1907
Apprentice
Opties

Ik heb heel veel problemen gelezen,ik heb Samsung S9 (jaren was ik fan van I Phone,tot twee jaar geleden toen ik mijn abonnement ging veranderen wou ik de nieuwste I Phone hebben maar moest ik geld bijbetalen! En Samsung had cashback actie ben ik over de streep gegaan 🙂 )

 

Ik had ook heel veel problemen met de oplader na een tijdje ik moest steeds friemelen met mijn oplader om snel te kunnen opladen,ik had alles geprobeerd haardroger tegen de oplaad punt,blazen maar niets kwam er uit tot dat ik naar de Media Markt ging om te vragen hoe de mobiel goed kon worden opladen.Ze hebben speciale pincetten en hebben zoveel pluisje er uit gehaald ik kon het niet geloven! Sindsdien doet mijn oplader heel goed dus al vijf maanden tot gisteren avond hij begint weer te haperen,ik heb een plastick gumi merk tandenstoker een beetje in gestoken maar het heeft niet volledig geholpen.Beste moderator hebben jullie speciale pincetten? In het ergste geval ga ik naar de Media Markt.