Support

Open search

Gear Fit 2 uitgevallen, gaat niet meer aan en laadt niet meer op

First Poster

Mijn Gear Fit 2 is vorige week snachts toen ik sliep uitgevallen. Hij start niet meer op en laadt ook niet meer. Ik ben de avond van te voren gaan zwemmen met de Gear Fit 2. Ik heb vaker gezwommen met mijn Gear Fit 2 (gewoon baantjes trekken, nooit langer dan een uur) en dit heeft nooit problemen opgeleverd.  'Sochtends merkte ik dat het horloge uitstond en via de Samsung Health App zag ik dat mijn laatste slaap was geregistreerd tot ongeveer 2 uur snachts. Ik heb eerder geen problemen gehad en weet niet waarom hij het niet meer doet, enige dat ik kan bedenken is het zwemmen maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Het horloge is gekocht juni 2017. Het lukt me niet om contact te krijgen met Samsung hierover aangezien ik geen Facebook of Twitter heb en bellen komt mij niet goed uit.

Ik heb via de Samsung Gear app een bericht gestuurd en heb ook reactie terug gekregen maar dit bericht kan ik nu niet meer vinden maar ik meen gelezen te hebben dat ik het toestel ter reparatie moet aanmelden. Maar ik weet niet hoe en ik wil ook graag weten wat hier de gang van zaken van is, bijv of hier kosten aan zijn verbonden? 

Als iemand mij kan helpen graag, ik mis alle registraties en ik kan nu geen nieuwe kopen.

Alvast bedankt

12 ANTWOORDEN
Navigator

Ben je hier ooit nog uit gekomen?

First Poster

Hi,

nee helemaal niks meer over gehoord, duur ding ligt nu stof te vangen. Ik denk dat ik Samsung maar weer eens ga bellen, kijken wat ze deze keer zeggen

thnx voor de reactie/reminder!

Navigator

Jammer. Die van mijn vrouw is ook uitgevallen. Zonder dat ze waarschuwing van een lage batterij kreeg. Eens zien of die te reanimeren is

First Poster

Vervelend! Mijn batterij was volgens mij toen nog ruim opgeladen dus denk dat het daar niet aan ligt. Ik reageer weer als ik van Samsung een concreet antwoord krijg!

Navigator

Die van mijn vrouw doet het weer. Ik had al een paar keer beide toetsen (afzonderlijk en gecombineerd) enkele seconden ingedrukt gehouden, maar dat had geen zin. Nu heeft ie een half uurtje aan de lader gehangen, ik heb hem eraf gehaald, de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt gehouden. Hij gaf aan "Restarting" of "Rebooting" en is weer opgestart. Saillant detail: de batterij geeft aan 100% vol te zijn.

Nu nog opnieuw met haar nieuwe Galaxy S9 verbinden, want dat werkt nog niet zoals met haar oude Galaxy S7

NadiaL Moderator
Moderator

@Laura88 je kan je Gear aanmelden ter reparatie via de website: https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ Je kan kiezen voor de Ophaalservice of langs een servicepunt gaan. De Ophaalservice duurt gemiddeld drie werkdagen en bij een servicepunt is de kans aanwezig dat je Gear binnen een uur gerepareerd kan worden. Indien het niet binnen een uur lukt, kan je je Gear achterlaten bij het servicepunt en word je gecontacteerd wanneer de reparatie afgerond is. 

---------
Signature-S10
First Poster

Wat zijn de kosten van deze reparatie/offerte reparatie?

Nick Moderator
Moderator

Het ligt eraan wat er precies geconstateerd wordt en of het uiteindelijk komt door de waterschade. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Navigator

Hoe lang is de garantie op een Gear Fit 2 eigenlijk? Die van mijn vrouw begint een rare streep aan de rechterkant van het scherm te krijgen

Top Posters