Support

Open search

Batterijverbruik sterk verminderd na Android 8.0..0 update door systeemsoftware

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Na Android 8.0.0 update is mijn Samsung A8 erg snel leeg: tijdens de nacht in spaarstand van volledig opgeladen naar 30-40% zonder actief gebruik. De volgende systeem apps zijn daar (volgens Apps => xxx => batterijverbruik) schuldig aan: Apparaatonderhoud (!), Gear VR Service en OM Customize. Gedwongen stoppen hiervan maakt geen verschil. Een reset naar fabrieksinstellingen heeft helaas ook niet geholpen. Wat nu?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Tim Moderator
Moderator

@Basbri Thanks. Is inderdaad erg snel.. Omdat een reset niet heeft geholpen, raad ik je aan om langs één van onze servicepunten te gaan voor een flash van de software. Vergeet niet om een aankoopbon en ID mee te nemen! 

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
4 ANTWOORDEN
Tim Moderator
Moderator

@Basbri dat is wel erg snel inderdaad! Heb je een screenshot van het batterijverbruik? Dit kun je vinden via Apparaatonderhoud > Batterij > Batterijverbruik. 

---------
Signature-S10
Apprentice

Hallo Tim, bestand heb ik toegevoegd, ik zie niets raars behalve natuurlijk dat in minder dan 3 uur bijna 25% is leeggetrokken terwijl ik nauwelijks applicaties heb gebruikt.
Maar bij Apps staan Apparaatonderhoud (10% verbruikt sinds laatste keer volledig opladen), Gear VR Service (10%) en OM Customize (10%) weer hoog, rest minder dan 1%.Screenshot_20190212-185109_Settings.jpg

Apprentice

@Tim Omdat ik niet zeker weet of mijn vorige post automatisch getagd wordt, deze aangemaakt.

Tim Moderator
Moderator

@Basbri Thanks. Is inderdaad erg snel.. Omdat een reset niet heeft geholpen, raad ik je aan om langs één van onze servicepunten te gaan voor een flash van de software. Vergeet niet om een aankoopbon en ID mee te nemen! 

---------
Signature-S10
Top Posters