Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij van je Samsung tablet of smartphone snel leeg? Bekijk deze tips!

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2017 04:09 PM)
108896 Weergaven
RobertS
Troubleshooter
Opties

We appen, e-mailen, bellen en streamen wat af op een dag. Je toestel is daarom erg belangrijk in het dagelijks gebruik. Haalt je toestel het einde van de dag niet meer, ook al gebruik je hem niet overmatig? Heb je geen idee waardoor dit komt en ben je radeloos? Geen paniek, deze tips kunnen je batterijduur verlengen en je probleem oplossen.   


Screenshot_20170502-165047.pngApplicaties controleren

Laten we beginnen bij het belangrijkste, de batterij zelf. Het komt vaak voor dat een bepaalde app je batterij in de weg zit. Volg daarom de volgende stappen om een overzicht te krijgen van het batterijverbruik en ontdek welke applicaties de boosdoeners zijn voor je batterij.

  

1. Ga vanuit het startscherm naar Instellingen en druk op Apparaatonderhoud.

2. Navigeer naar Batterij (linksonderin) en tik op de knop Batterijverbruik onder je batterij levensduur.

 

Er verschijnt een overzicht met de functionaliteiten en de hoeveelheid batterij die zij verbruiken. In bovenstaande afbeelding zie je dat het scherm 8% van de batterij in beslag neemt. Dit kan komen door een te hoge helderheid, automatische helderheid of bijvoorbeeld het Always-On-Display (indien actief). Het energieverbruik van je scherm kun je verminderen door de helderheid van het scherm te verlagen. Ga hiervoor naar Instellingen --> Display en pas de helderheid aan. Indien je in het overzicht van je batterijverbruik een bepaalde app bovenin ziet staan, weet je dat deze app mogelijk de boosdoener is en kan je deze verwijderen.  

 


Actieve apps afsluitenScreenshot_20170503-150711.png
Het kan ook zijn dat er veel apps op je toestel actief zijn, zonder dat je dit in de gaten hebt. Het is daarom verstandig om af en toe je toestel aan en uit te zetten. 

Ook kun je de apps direct afsluiten:

  1. Tik eenmaal op de toets links naast de thuisknop.
  2. Er verschijnt nu een overzicht met actieve apps, deze kun je per app uitschakelen.
  3. Scroll door je actieve apps en druk op het kruisje rechts bovenin om een app te sluiten.

Hierdoor zijn er minder apps actief op de achtergrond, bespaar je batterij en wordt je toestel sneller. 


Functies uitschakelen

Een andere manier om batterij te besparen is het uitschakelen van functies op je toestel. GPS en Bluetooth kunnen namelijk verrassend veel inhoud van je batterij in beslag nemen.

 
Screenshot_20170503-1150.png

 

Sleep hiervoor je vinger bovenaan het scherm naar beneden. Er verschijnt nu een overzicht met actieve functies. Per toestel verschilt de specifieke weergave van het scherm en de functies. Deze functies kun je eenvoudig uitschakelen door erop te tikken. Je kunt bijvoorbeeld Locatie, Bluetooth, Always On Display of NFC uitschakelen als je deze niet gebruikt. 

  


Geheugen vrijmakenScreenshot_20170503-1205511.png

Heeft je toestel erg weinig vrij geheugen? Ook daardoor kan je toestel trager worden. Het verwijderen van ongebruikte apps of overbodige foto’s / video’s kan daardoor helpen. Ook kun je het systeemgeheugen opschonen. Hierdoor gaan er geen bestanden verloren.

 

  1. Ga hiervoor naar Instellingen --> Apparaatonderhoud.
  2. Druk op de knop Geheugen rechts onderin.
  3. Je krijgt nu een overzicht met het verbruik. Druk op Opschonen om geheugen vrij te maken.   

 


Screenshot_20170503-121520.pngSpaarstand inschakelen

Er is nog een handige optie om de levensduur van je batterij te verlengen, namelijk de spaarstand. Deze kun je makkelijk aan en uitzetten op je toestel op momenten dat je het nodig hebt (per toestel en Androidversie verschillen de mogelijkheden van de spaarstand). 

 

1. Tik vanuit het meldingenvenster (zie Functies uitschakelen voor uitleg) op Spaarstand om de spaarstand in te schakelen.

2. Druk op Toepassen om de spaarstand in te schakelen en je batterijduur te verlengen.

 Screenshot_20170503-121516.png

Je toestel zal hierdoor wel wat in prestatie inleveren en zal mogelijk wat trager werken. Is dit nog niet genoeg? Geen probleem! Je kunt je toestel namelijk nog zuiniger maken door de spaarstand op maximaal te zetten. 

 

1. Ga naar Instellingen --> Apparaatonderhoud.

2. Druk op Batterij.

3. Zet de Spaarstand op MAX.


Overige tips

Gaat je batterij langer mee, maar ben je nog niet helemaal tevreden? We hebben hieronder nog wat overige tips voor je verzameld, zodat je batterij net dat beetje extra krijgt:

 

  1. Luister je vaak muziek via je telefoon? Gebruik dan een headset / oordopjes in plaats van de telefoonspeaker bij het luisteren naar muziek.
  2. Werk je firmware en al je apps bij naar de laatste versies. Deze updates bevatten vaak optimalisaties die zorgen dat er minder batterij, data, geheugen etc. nodig is. Handig!
  3. Indien je automatisch synchroniseren aan hebt staan, kun je dit uitzetten om je batterijverbruik te besparen. Zeker op momenten dat je niet steeds nieuwe berichtmeldingen wilt ontvangen (bijvoorbeeld in het buitenland), is uitschakelen beter.
  4. Taakbeheerders voor je apps gedownload via de Google Play Store kun je beter niet gebruiken. Deze zorgen regelmatig voor extra batterijverbruik en heb je er dus weinig aan. Je kan dan beter zelf apps sluiten, zoals eerder beschreven.
  5. Widgets zijn superhandig, maar als je hier een groot aantal van hebt op je homescreens kan dit nadelig werken. Deze verversen namelijk regelmatig en vreten je batterij dus op.
  6. Schakel trilfuncties, geluiden etc. uit om extra batterij te besparen. Denk ook aan functies zoals de voelbare feedback van je toetsenbord tijdens het tikken. Ook dit kost batterij.

Een back-up maken en fabrieksinstellingen

Hebben de bovenstaande aanwijzingen niet geholpen? Mogelijk helpt het om je toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen. Let op: maak eerst een back-up van je gegevens, omdat je hiermee alle data wist. Lees op deze pagina hoe je een back-up maakt van je gegevens. Op deze pagina lees je hoe je je toestel kunt herstellen naar de fabrieksinstellingen

 

Heb jij nog meer tips of vragen om de batterijduur van je Samsung toestel te verlengen? Deel het hieronder!


---------
Signature-S21-2
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden :smiling-face:
SjorsK
Maestro
Opties

Ik heb trouwens nog een tip!

Neem altijd bij lange reizen een Powerbank met je mee, dan zit je nooit zonder stroom! :smiling-face: Als je een erg grote powerbank hebt dan maak je ook gelijk vrienden met iedereen die toch een kabel mee heeft, maar toch geen stroom heeft :winking-face:

Zorg er ook voor dat de powerbank niet te klein is! Een moderne smartphone heeft snel een accucapiciteit van zo'n 3000 MAH voor een charge, en als deze gebruikt wordt kost wel wat meer. Soms is het handiger om net ietsjes meer uit te geven.

0 Likes
BlackShiva
Student
Opties

Mijn A5 2017 werd heel heet en van af dat moment ging de batterij de helft minder lang mee ben nu noodgedwongen in spaarstand mid te zetten om van de ochtend tot middag door te komen ik snap niet waarom dit ineens zomaar kan gebeuren en verwacht dat deze batterij vervangen wordt zonder zichtbare schade en weer naar behoren zal functioneren

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @BlackShiva, dat is wel erg balen 😞 Heb je alle bovenstaande tips al geprobeerd? Deze zouden het probleem in grote lijnen moeten oplossen.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Stel dat er waardeloos bereik is dan gaat de accu ook sneller achteruit. Op deze plekken kan het soms slim zijn om de telefoon op vliegtuigmodes te zetten.

Dit heeft te maken met het feit dat de telefoon constant verbinding wil maken met een mobiel netwerk.

Trouwens: In Nederland is dit niet zo erg maar voor de vakantiegangers onder ons :winking-face:
0 Likes
KevElzen1992
First Poster
Opties

hallo meneer/mevrouw.

ik ben nog steeds aan klote met al die instellingen maar kom geen steek verder, heb er bar weinig verstand van en de winkel zelf waar die vandaan komt, die mensen zijn beetje kort af en leggen niet veel uit, ze willen liever dat je snel weg gaat dan hun je helpen, dus welke powerbank is dan goed echt goed voor een s9 plus want daar heb ik helemaal geen verstand van haha, als dat helpt dan vind ik het wel best, want met elke pogo 3 uur ding is ie echt binnen goed 2 uur leeg en heb niet echt een powerbank want weet niet welke ik moet halen dan.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De beste opties zijn de chargers die kunnen fast chargen via USB-C of USB. Anker heeft goeie packs en wij natuurlijk ook. Vanuit Samsung kijk je eerder naar deze.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
KevElzen1992
First Poster
Opties

GoedeMiddag meneer/Mevrouw

Bedank voor u uitleg, en dan ga ik nu dat proberen, want vond al raar dat een redmi langer mee gaat met batterij dan een s9 + want me vriendin kan hele dag door game en is ie pas leeg, mijne is binnen 3 uur helemaal leeg vond dat al zo vreemd.

 

m.v.g kevin.

0 Likes
BramNetel
Explorer
Opties

Hallo,

 

Kan ik de scherm resolutie verlagen van de S10e om batterij te besparen? Op mijn S7 kan dat namelijk wel.

Ik heb de functie niet kunnen terugvinden in het menu.

 

Bvd

0 Likes
BramNetel
Explorer
Opties

Ja... Of Samsung zorgt een keer voor een batterij die wel de hele dag mee gaat.

 

Trouwens, ik heb nu de s10e. Als ik deze vergelijk met de S7 en kijk HOEVEEL processen er wel niet draaien op de achtergrond is het niet gek dat die batterijen zo leeg lopen. De mogelijkheden en functies worden steeds gekker en je doet er eigenlijk vrij weinig mee. De enige die er wat aan heeft zijn Samsung en Google, die alle info gebruiken voor marketing en reclame middels machine-learning. Ik heb er iig niet veel aan en het maakt de GUI alleen maar chaotischer en minder overzichtelijk.

 

Spam

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Hoi! Je kunt op de S10e de schermresolutie niet verlagen. Wat processen op de achtergrond betreft: dit toestel heeft meer RAM-geheugen en opslaggeheugen waardoor dit mogelijk is. Het kan kloppen dat het verbruik van het RAM-geheugen hoger lijkt, dit komt omdat de software meer reserveert zodat pieken geen crashes kunnen veroorzaken. 


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes