Support

Open search

gesprekopname Android 9

Explorer

Ik heb op mijn Note 8 een automatische gesprekopname app, namelijk de premium versie van CallBox. Aangezien ik een eigen bedrijf heb word ik nogal eens lastig gevallen door dubieuze bellers die een contract aan proberen te smeren waarbij ze zelf het gesprek ook opnemen en eventueel bewerken zodat ik "ja" op hun aanbieding zou hebben gezegd. Tegenbewijs is hierbij uiteraard van belang. Soms is het ook wel eens handig om een gesprek met een klant terug te kunnen luisteren om te controleren wat er precies was afgesproken. Gisteren was ik dus van plan om een gesprek terug te luisteren.

Tot mijn verbazing stond alleen mijn stem op de opname en helaas niet die van de klant. Na zoeken via Google kwam ik er achter dat Android 9 gespreksopnamens onmogelijk maakt. Weet iemand toevallig of er een manier is om het toch weer werkend te krijgen? Is het eventueel mogelijk om de upgrade naar Android 9 terug te draaien zodat ik de vorige versie weer terug heb?

4 ANTWOORDEN 4
Superuser II
Superuser II
De ACR vanaf de galaxy store halen, die neemt bij mij ook andere kant op, weliswaar wat zachter omdat hij in principe de microfoon daarvoor gebruikt maar het werkt voor mij goed.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Explorer

De ACR werkt bij mij ook niet zoals het moet.

Apprentice

yep, vanaf Android 9, heeft google deze uitgezet. Heel veel mensen hebben daar problemen mee. Een collega van mij weigert dan ook te upgraden naar Android 9 (hij heeft ook ACR geinstalleerd op zijn Android 8).

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je een dat misschien ergens  externe 'koptelefoon/microfoon' aanschaft (bluetooth, wired?) die alles wel kan opnemen.

Het ouderwetse tussen recording apparaat

Explorer
Weet iemand of de gespreksopname functie bij IPhone wel werkt, of kan ik Android 9 downgraden naar Android 8?
Top Posters