Support

Open search

E-mail ontvangen in combinatie met Iphone lukt niet

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Ik krijg geen notificatie op mijn galaxy watch in combinatie met mijn Iphone 7, van mijn email.

Ook kan ik nergens een email icoon vinden in de apps op mijn galaxy watch.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice
Inmiddels opgelost.
10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Heb je de app op je telefoon geïnstalleerd?

https://itunes.apple.com/us/app/samsung-galaxy-watch/id1117310635?mt=8

Daar kan je volgens mij notificaties inschakelen.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster
heb het zelfde probleem met mijn Android telefoon. geen spoor van een mail apps op de galaxy watch.
Superuser II
Superuser II

@GJansen

Voor de iPhone is er geen afzonderlijke mailapp, omdat het iOS ecosysteem het gebruik van de mailclient niet toestaat. Je kunt wel via de Galaxy Wearables app op je iPhone het ontvangen van notificaties van de e-mailclient aanzetten, zodat je kan zien dat je nieuwe e-mails hebt.

@marc2509

Welke telefoon heb je, en gebruik je hierop de standaard e-mailclient meegeleverd door Android? Je e-mailaccount moet namelijk op deze client ingesteld zijn om te kunnen gebruiken op de Galaxy Watch.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

hoi Kevin,

Ik heb een OnePlus 3T. Gebruik de gmail app. Bedrijfsaccount en Hotmail. Zou de watch niet gewoon die app moeten laten zien waarna?

Marc

Superuser II
Superuser II

Je kunt via de Samsung Wearables app onder Notificaties de notificaties van de GMail app aanzetten. Je krijgt dan nieuwe e-mails op je horloge te zien en je kunt ze daar ook beantwoorden, mits je telefoon de nieuwe rijke notificaties ondersteunt. Je kunt echter geen nieuwe e-mails opstellen of je inbox openen met de GMail app. Voor volledige functionaliteit kun je Google verzoeken hun app uit te breiden naar de Galaxy Watch, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet denk dat ze dat zullen doen, omdat dit dan direct concurreert met hun eigen Android Wear platform. Voor deze functionaliteit is dus echt de Android mailclient vereist.

Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

hi Kevin,

notificaties stonden al aan maar dat heeft niet tot mail geleid. wat ik het meest vreemde vind is dat er in de handleiding van de watch gesuggereerd wordt dat er een email app op de watch aanwezig moet zijn (net als er een agenda app) aanwezig is, maar deze email app is helemaal niet aanwezig. Waar zou ik in jouw oplossing de mails dan in moeten zien?

Mail

Superuser II
Superuser II

Als er geen geschikte e-mailapp op de telefoon staat, zal deze ook niet op de Galaxy Watch staan. De Watch maakt hiervoor namelijk gebruik van de standaard Android mail app op je telefoon. Als deze app ontbreekt of zodanig door de fabrikant is aangepast dat de Watch hem niet kan uitlezen, zal de E-mail app niet op de Watch staan. Je zult dan alleen notificaties van nieuwe e-mails krijgen wanneer je die aanzet in de Wearables app; dat is dan dezelfde notificatie die je op dat moment ook op je telefoon krijgt.

Is er wel zo'n standaardapp op de OnePlus 3T, en heb je die ingeschakeld? Of is die er helemaal niet? 

Apprentice
Inmiddels opgelost.
First Poster

Mag ik vragen hoe dat is opgelost?

Top Posters