Support

Open search

Diverse S Health gerelateerde vragen

Pathfinder

Ik heb enkele vragen...

Welke smart scale kan ik koppelen aan de S Health app?

Ik zag ergens een reclame dat je met Bixbi Vision eten kunt fotograferen/scannen en dat het dan automatisch toegevoegd wordt aan je food intake. Hoe werkt dat?

Regelmatig zie ik bij het invoeren van voedsel, dat mijn target voor die dag ineens op 1176 kCal staat. Volgens mij is dat eerder een bug dan een gezond doel voor een kerel van 40 jaar oud. Hoe zit dat?

Ik zag dat ik in Runtastic kan zoeken naar mijn Gear S3 als hartslagmeter; deze wordt echter niet gevonden. Is die integratie er wel?

Wanneer komt S Health als web app beschikbaar?

16 ANTWOORDEN 16
Nick Moderator
Moderator

Hi! Laat ik jouw vragen één voor één beantwoorden:

1. Als je in S Health de gewichtsmodule hebt ingesteld, dan kun je daar rechtsboven via de 3 stippen 'accessoires' selecteren.
  2. De functie met Bixby Vision is momenteel niet mogelijk in Nederland. Mogelijk is dit in andere landen wel het geval.
  3. Als je 'm dan even opnieuw opstart, is jouw target dan weer normaal?
  4. S Health werkt momenteel niet direct met Runtastic, apps die uitkomen op ons horloge kun je navragen bij de app-creators zelf.
  5. Hier is nog niets over bekend. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Pathfinder

@Nick  schreef:

Hi! Laat ik jouw vragen één voor één beantwoorden:

1. Als je in S Health de gewichtsmodule hebt ingesteld, dan kun je daar rechtsboven via de 3 stippen 'accessoires' selecteren.
  2. De functie met Bixby Vision is momenteel niet mogelijk in Nederland. Mogelijk is dit in andere landen wel het geval.
  3. Als je 'm dan even opnieuw opstart, is jouw target dan weer normaal?
  4. S Health werkt momenteel niet direct met Runtastic, apps die uitkomen op ons horloge kun je navragen bij de app-creators zelf.
  5. Hier is nog niets over bekend. 

Thanks!

Even als reactie van mijn kant uit:

1: Top! Ik was aan het zoeken in de algemene accessoires! Thanks. Er staat dan aangegeven "Samenhangende tracker: Gewicht". Zijn er ook smart scales die het vet percentage enz doorgeven?

2: Jammer

3: "Have you tried turning it off and back on again?" Ga ik proberen!

4: Jammer, maar begrijpelijk

5: Dit blijf ik vragen tot ik een ons weeg

Nick Moderator
Moderator

Ik ben eerlijk gezegd niet erg op de hoogte van de mogelijke weegschalen, geen van deze zijn volgens mij ook van Samsung. Je zou dus even op onderzoek uit moeten gaan. Zover ik weet pakt S-Health zelf niet het percentage, wat er deels mee te maken heeft is dat deze weegschakelen uiteindelijk niet erg correct zijn. Het is dus een 'rough estimate'.

En ik snap het, het is ook een goeie vraag. Helaas heb ik 't al eens doorgezet en was er nog niets hierover bekend.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Pathfinder

Nee, het zijn er geen van Samsung. Als het alleen om het gewicht gaat kan ik ook op de ouderwetse gaan staan en zelf het gewicht in tikken

Ik ben natuurlijk op zoek om mijn quantified self nog meer connected te maken  

Ik snap dat jullie er niets aan kunnen doen. Ben over het algemeen blij met de producten en diensten van Samsung hoor. Wijzigingen mogen iets meer agile. Wat dat betreft is Microsoft goed bezig!

Pathfinder

Herstarten heeft helaas geen zin voor het calorieën doel

BruceH Moderator
Moderator

@Plantje, het doel wordt berekend op basis van geslacht, leeftijd, lengte etc. Als je in S-Health tikt op 'Eten', kun je rechtsboven bij de drie puntjes  kiezen voor doel instellen. Hier kun je het streefgewicht en het profiel wijzigen, zodat dit meer aansluit bij jouw lichaam.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Pathfinder

Dat weet ik. En het doel is normaal gezien om en rond de 2000 kCal. Echter, wanneer ik om de één of andere reden enkele dagen geen voedsel invul staat het doel voor zo'n dag ineens op 1188 kCal of 1178 kCal (terwijl hij op de dag zelf vrijwel 100% zeker tegen de 2000 stond.

En 1188 kCal is voor mijn lengte enz volgens mij echt niet gezond hoor

Ik zal hem eens in de gaten houden. En zelfs wanneer ik qua invullen eens een dag oversla kijken of er nog zo'n dag komt waarvan de waarde op de dag zelf rond de 2000 kCal staat en dan bij het terugkijken ineens op 1188 kCal of iets dergelijks.

De laatste met 1188 kCal nu is Donderdag 18 april.

BruceH Moderator
Moderator

Dat is wel erg weinig, tenzij je enorm veel af wilt vallen inderdaad. (Ik zou van m'n stokkie gaan ;-))

Houd het inderdaad even in de gaten en laat het ons weten!

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Pathfinder

En ja hoor: afgelopen weekend op zaterdagochtend begon ik met invullen en alles stond nog mooi als doel op in de 1900 kCal. En na enige tijd was het ineens veranderd naar 1178kCal. En ook voor de zondag staat er als doel 1178kCal. Gisteren 1942kCal en vandaag 1947kCal. Dit lijkt toch echt een bug in de app te zijn!

Top Posters