Support

Open search

Contacten beheren in Android 9

OPGELOST
Apprentice

Ik ben overgeschakeld van een J7 (Android 8.1) naar een A7 (Android 9).

In Google contacts heb ik al mijn contactpersonen in groepen ingedeeld. Bijvoorbeeld de groep “oud-collega’s”. Dit liet me toe om in de contact app een gepersonaliseerde view aan te maken waarbij die bepaalde groep niet getoond werd. Dit had als voordeel dat mijn lijst met contacten actueel was en niet werd bevolkt door contacten die je wellicht niet meer nodig zou hebben maar toch niet wil verwijderen. Het voordeel was dat wanneer zo’n contact je belde de telefoon het contact toch nog herkende en de gegevens op het scherm plaatste.

In Android 9 blijkt deze functie niet meer in de contact app te zitten. Is er een andere weg voor dit te doen of is het nu onmogelijk. Met andere woorden is de upgrade van Android 9 een downgrade in functionaliteit?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Peter_C,

Als je de contacten app opent en links tikt op het hamburgermenu (drie streepjes onder elkaar) zie je 'Groepen' staan. Hier kun je zelf een naam aan geven en contacten toevoegen. Is dat een idee?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
5 ANTWOORDEN 5
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Peter_C,

Als je de contacten app opent en links tikt op het hamburgermenu (drie streepjes onder elkaar) zie je 'Groepen' staan. Hier kun je zelf een naam aan geven en contacten toevoegen. Is dat een idee?

---------
Signature-S10
Apprentice

Hallo,

Ik heb al verschillende groepen. Dat is net het punt. Ik wil de contacten die in bepaalde groepen staan verbergen. Bijvoorbeeld de contacten die in de groep “ex-collega’s” staan wil ik niet meer zien in mijn contactlijst maar ik wil ze ook niet wissen. Vroeger in Android 8 kon je een gepersonaliseerde “view” maken voor je groepen, maar dit is blijkbaar weg in Android 9.

BruceH Moderator
Moderator

Als je in de contacten app op een bepaalde groep tikt, dan zie je de overige toch niet? Als je de app afsluit en weer opent, start hij standaard op in de groep die je als laatst hebt gebruikt.

---------
Signature-S10
Apprentice

Wohoo...Dat laatste wist ik niet.

Het volstaat dus inderdaad om twee groepen te maken. “Zichtbaar” en “onzichtbaar”.

Dit is niet de oplossing zoals in Android 8 maar het is wel een oplossing....

Heel erg bedankt. Ik ga nu mijn contacten herindelen.

Greetz

BruceH Moderator
Moderator

Geen probleem. Succes!

---------
Signature-S10
Top Posters