Support

Open search

wasmachine WF70F5E5P4W/EN trommel draait niet

First Poster

Wij zijn al jaren in het bezit van allerlei Samsung apperatuur en hebben daarom onlangs weer een nieuwe wasmachine gekocht van het type Eco bubble 7 kg. Helaas, het ene na het ander product van deze firma geeft het op. Het vreemde is echter dat akls eerste de nieuwste machine met het in deze topic vermelde probleem er mee staakte. Vervolgens onze reserve wasmachine en daarna de TV. Samsung gaat heel hard bergafwaards, Zeer slechte service en nog beroerdere productn. Echt erg slecht allemaal

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Dmitri,

dat is jammer om te lezen. Heb je hierover al contact met ons gezocht? Zo ja, heb je een klant/referentienummer waar ik op kan zoeken? Dan kijk ik even wat ik kan vinden.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Beste Bruce,

Mijn machines vallen allemaal buiten de garantietermijn en heb daarom verder geen contact gezocht met de winkel of Samsung. De laatste machine is net over de twee jaar. Ik constateer gewoon dat Samsung een héél goed merk wás. Ik schrijf dit op een 7 jaar oude laptop van jullie die nog steeds perfect werkt. De gemiddelde levensduur van mijn laatst gekochte (4) apparaten is nauwelijks 3 jaar en dat is écht te kort. Het valt iedereen op dat jullie af aan het glijden zijn naar een minder waardevol en minder betrouwbaar merk. Dit vind ik erg jammer en is voor mijn reden om niets meer van jullie te kopen. 

Nick Moderator
Moderator

Zulke ervaringen zijn natuurlijk nooit fijn en het is jammer dat het allemaal tegelijk gebeurt .. Buiten garantie zullen wij ook altijd kijken of een reductie van de prijs mogelijk is, maar dit is afhankelijk van een aantal factoren en is niet altijd mogelijk. Hopelijk ervaar je het niet meer .. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Jullie van Samsung doen het net voorkomen dat jullie zo schappelijk zijn met een reductie, maar jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat het niet normaal is dat er zoveel klachten zijn over de Samsung wasmachines die vlak buiten de garantietermijn kapot gaan. Daar schuilt het grote probleem! Je mag toch van een wasmachine verwachten dat deze zeker 5 jaar probleemloos meegaat ipv Maar net iets meer dan 2 jaar. Maar dat is bij de Samsung niet het geval en ook wel degelijk bekend. De printplaten zijn gewoon van inferieure kwaliteit. En dus zouden deze machines gewoon volledig onder garantie gerepareerd moeten worden.

Highlighted
Observer

Bij mij heeft de machine het net iets langer uitgehouden, 3 jaar... Ik zou verwachten dat zo'n ding op z'n minst 10 jaar meegaat. Neen dus.

Hetzelfde probleem, de trommel wilt draaien maar stopt dan. Wat bizar is dat het soms wel lukt.

Wij gebruiken de machine voor 3 personen dus niet echt intens, de machine staat niet dag en nacht te draaien. Nu helemaal niet meer.

Voor ons NOOIT meer Samsung toestellen!

Tim Moderator
Moderator

Hi @BV3, wat jammer dat jij dit probleem ook hebt ervaren met jouw wasmachine :( Heb je toentertijd contact met ons opgenomen over het probleem?

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Helaas heb ook ik te maken met hetzelfde probleem.

Wel heel toevallig dat ik met de google term "samsung monteur printplaat wasmachine", dit forum als eerste resultaat tegenkom. Ook ik bezit de 7kg versie, nu net 3 jr oud in een 2 persoonshuishouden.. 3 wasjes per week. Helaas heb ook ik te horen gekregen dat het buiten de garantie valt. Ik ben erg teleurgesteld in de kwaliteit van dit samsung product en had, zeker gezien de hoeveelheid identieke klachten, op meer coulance gerekend bij een merk als Samsung. Ik ben erg benieuwd wat de monteur zegt..

First Poster

Hier identiek hetzelfde fenomeen. Machine is 2,5 jaar oud, type Samsung WF81F5E5P4W/EN. Vorige Samsung heeft het 5 jaar uitgehouden (ook veel te kort). Heb nog veel andere Samsung apparaten hier thuis waar ik wel tevreden van ben maar de wasmachines spelen duidelijk in een andere categorie wat kwaliteit betreft.

Ik begrijp niet dat Samsung hiervoor niet tussenkomt, op internet vind je tientallen gelijkaardige verhalen, toeval kan je dat toch niet meer noemen. Samsung, stel u commercieel op en voer deze reparaties gratis of tegen minimale kost uit. Laat de klant niet opdraaien voor productiefouten!

First Poster

Toch even toevoegen dat de service redelijk dramatisch is. Ik bel dinsdagochtend ivm mijn defecte wasmachine en vraag wat de reparatie ongeveer gaat kosten, rekening houdend met de leeftijd van het toestel (2,5j). Men zou me binnen drie dagen hierover contacteren. Drie dagen vind ik al heel lang als het over een wasmachine gaat.

Uiteraard hoor ik niets en bel dan zelf maar terug. Er zou iets mis zijn gelopen met mijn gegevens en dus was er nog niets gebeurd. Maar men belooft me dat binnen 24u iemand van het reparatiebedrijf me zal contaceren voor een bestek. Uiteraard weer niets gehoord. Nog maar eens teruggebeld en inderdaad, blijkbaar had de serviceafdeling me niet gecontacteerd, de man aan de lijn wist ook niet waarom. Het was al te laat om hen nog te kunnen bereiken en dus vertelde de man aan de lijn me dat hij maandagochtend de serviceafdeling ging bellen en me dan op de hoogte brengen.

Weeral afwachten dus en intussen zit ik bijna een week zonder wasmachine.

Service barslecht dus en dan ben ik nu benieuwd wat het bestek voor de reparatie zal zijn.

Top Posters