Support

Open search

problemen met vries gedeelte RSG5DURS

Apprentice

Zoals de titel al zegt heb ik problemen met het vries gedeelte van de Samsung RSG5DURS.

Het koelkast gedeelt werkt naar behoren. De vriezer geeft min 25 aan. Echter lukt het de vriezer niet om een brood na 2 dagen in te vriezen. Het ijs in het ijsklontjesmaak gedeelte blijft wel bevroren. Waarschijnlijk ligt de temperatuur rond de 0 graden ipv de min 25 welke hij aangeeft.

Is hier een oplossing voor?

9 ANTWOORDEN 9
Highlighted
Nick Moderator
Moderator

Hi Thijs, dat is natuurlijk niet best. Heb je 'm al even van het stroom af gehaald? Zeg een uurtje om te beginnen. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Jazeker. Meerdere malen. Laatste keer een uur of 13. De vriezer is nu meer een warmhoudkast. Blijft rond de 16 graden hangen. Ik denk dat er een sensor kapot is. Zijn deze los te koop? En zo ja, welke moet ik dan hebben? Of is de hele koelkast gewoon overleden.

Tim Moderator
Moderator

Sinds wanneer ervaar je dit probleem precies met het vriezen en kan het zijn dat de koelkast onlangs is verplaatst naar de buurt van een warmtebron, zoals bijvoorbeeld een oven?

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Apprentice

Koelkast is op dezelfde plek blijven staan. Wel is deze verplaatst geweest ivm het leggen van een nieuwe vloer maar niet schuin gehouden oid. 

Rooster aan de achterkant schoongemaakt met een doek en de stofzuiger. Verder de binnenkant goed gereinigd. 

Eerst gaf de temp sensor wel -25 aan. Terwijl het +10 was. Nu geeft de sensor van de vriezer +16 en met een externe temperatuur meter welke ik erin heb gehangen klopt dit wel redelijk 

Tim Moderator
Moderator

Ah oké, staat de koelkast ook voldoende van de muur af zodat 'ie goed kan ventileren?

---------
Signature-S10
Apprentice

Rond de 15 en 20 cm tussen de achterkant en de muur. Lijkt me voldoende.

Tim Moderator
Moderator

Ja, dat is meer dan voldoende zelfs! Hoelang heb jij de koelkast inmiddels? Het lijkt er namelijk op dat hier toch een monteur voor zal moeten langskomen.

---------
Signature-S10
Apprentice

De koelkast hebben wij overgenomen bij de koop van het huis. (Zo'n maand geleden) op dat moment werkte hij super. Geen idee wanneer de vorige bewoners deze hebben gekocht. Kan je een goede monteur aanbevelen?

Ps fijn dat je wilt meedenken. Dankje.

Tim Moderator
Moderator

Ah oké, ik zou een monteur voor je kunnen inplannen, maar ik kan niet aangeven hoe duur de reparatie precies zal zijn. Daarom kan ik je misschien iets anders bieden. Stuur mij even een privéberichtje

---------
Signature-S10
Top Posters