Support

Open search

koelkast RT46K6600S9

First Poster

koelkast van december 2017 maakt om een bepaalde tijd het geluid of er in het motorgedeelte iets los

zit en door het aanslaan? er iets beweegt in dit deel

29 ANTWOORDEN 29
Black Belt 

Goeiemiddag Gerrit! Welkom op de Samsung Community zou je een audio- of video-opname willen maken van je koelkast? Het liefst video, dan zie ik gelijk hoe ver je van de koelkast staat als je het geluid hoort. Dan kan ik meekijken/luisteren en aangeven of dit iets is waar we je vanaf kunnen helpen.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Black Belt 

Hee Gerrit, houdt je koelkast zich inmiddels wat rustiger of kan je nog een (mee)luisterend oor gebruiken?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

wij hebben het koelgedeelte naar 5 graden gezet ipv de standaard 3 graden. Nu is het geluid verdwenen.

ik weet niet hoe het gaat in de zomer als ik hem misschien weer terugzet naar 3 graden, maar ik hou het in de gaten.

Black Belt 

Hmm, staan de ventilatiegaten in de koelkast ook vrij? En maakt het ook verschil als je de vriezer iets minder hard laat vriezen ipv de koelkast een tikkeltje warmer te zetten?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

ik heb de vriezer nu op 17 graden gezet.

het geluid horen wij niet meer maar de temperatuur in de koelkast is in het geheel niet

wat het zou moeten zijn.

het vriesvak geeft aan -/- 10 graden ipv van -/- 17 graden zoals ingesteld

het koelvak geeft aan 8 graden ipv 5 graden zoals ingesteld.

Black Belt 

Hmm, nu mag er een klein verschil zitten tussen de temperatuur die de koelkast aangeeft en wat je met een losse thermometer meet, aangezien de temperatuur een beetje kan schommelen. Maar 7 graden verschil in het vriesvak vind ik wel wat veel.. Heeft de koelkast voldoende ruimte rondom om z'n warmte kwijt te kunnen? Aan de achterkant raden we minstens 10 cm. aan en aan de zijkanten minstens 3.

Nog iets wat de werking van de koelkast kan beinvloeden is opgehoopte stof aan de achterkant.. Kan dat nog het geval zijn? Ik hoor het graag!

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

wij hebben het nogmaals geprobeerd maar nu komt er een ander resultaat uit. wij zullen een nieuwe thermometer kopen om het nogmaals te gaan proberen.  de koelkast staat rondom ruim genoeg en wat betreft eventueel stof. De koelkast staat pas een maand in de keuken dus dat kan ik uitsluiten.  Zodra ik een andere thermometer heb zal ik u berichten

Black Belt 

Spannend! Ik wacht geduldig af

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

Ik heb een nieuwe thermometer gekocht.Alle getallen kloppen met wat de display aangeeft.

dus alles is Nu goed. ik ga ervan uit dat het goed blijft gaan. Mocht het onverhoopt veranderen

dan laat ik het weten.  Bedankt

Top Posters