Support

Open search

Wat een drama Samsung - nooit meer een wasmachine van Samsung voor mij.

First Poster

Mijn 3 jaar oude wasmachine deed het opeens niet meer

Blijkt dat de printplaat kapot is. Zie nu pas op de Samsung Fora dat ik dus niet de enige ben...

Wat een verhaal - 3 jaar oud, machine 600 eruro, reparatie 307 euro.

Na 'coulance' van samsung op de onderdelen, kosten 254 euro.

Natuurlijk geeft Samsung alleen coulance op de onderdelen, niet op de 3rd party service centers. (die trouwens keurig werk leveren, Samsung neem daar een voorbeeld aan) Deze service centers worden ook door de klant betaald. Is goed geregeld maar zie ik niet als service vanuit Samsung aangezien ik de kosten voor de monteurs betaal.

Printplaat kost mij 170 euro, en na coulance dus ca 120. Ik zit zelf in een inudstrie die leeft van printplaten, en die gaan niet zo maar kapot. (mijn inschatting is de kostprijs van de plaat is ca 10-20% van hun verkoopprijs aan de klant)

Als dan blijkt dat het dus veel meer voorkomt zonder enoige professionele reactie vanuit Samsung zelf, koop ik dus NOOIT meer een samsung wasmachine. Jullie gebruiken blijkbaar te lage kwaliteit componenten en dat is echt een serieuze teleurstelling.

Op de helpdesk van Samsung zijn ze het allemaal met me eens, maar ze kunnen er niets aan doen...

'Daar heb ik geen invloed op' is de standaard geciteerde reactie

Wel bieden ze me en voucher aan zodat ik tegen lage kosten een nieuw 'mag' kopen. Wie koopt er nu na 3 jaar weer een wasmachine van het zelfde merk als deze kapot gaat?? Kosten + bezoek monteur 690 euro...

Dat stel je toch niet voor :-)

Wat een serieuze professionele teleurstelling!

ps Heb geen reaktie nodig van superusers

ps2 - Heb nog NOOIT een reaktie op een forum geplaats, Maar vind dat dit gewoon niet goed gaat bij Samsung. Doe hier wat mee.

7 ANTWOORDEN 7
Superuser I
Superuser I
Vervelend dat het niet zo ging als verwacht, ik wens je heel erg veel succes bij je de volgende fabrikant

Ik weet dat je geen reactie van mij nodig hebt, maar ik ben er mee eens dat een wasmachine zo'n 5 jaar mee moet gaan (Minstens ).
First Poster
Bedankt Sjors, maar had gevraagd om geen reacties van superusers want zover ik weet zijn jullie ook in dienst van Samsung als socal marketeer (guerilla). Is niet voor het eerst dat Samsung hiervoor op de vingers wordt getikt...

Nevertheless bedankt mocht ik dit verkeerd zien.
Superuser I
Superuser I

Voor de duidelijkheid: Ik ben niet in dienst van Samsung, ik wordt niet betaald door Samsung en van mij wordt niet verwacht dat ik positief ben in welke vorm dan ook.

Eerlijk gezegd vindt ik het jammer dat Samsung (En menig andere fabrikanten) geen 5 jaar garantie geven op een apparaat zoals een droger of een wasmachine (Ik heb die van mij verzekerd via Coolblue en daar heb ik 't apparaat aangeschaft gezien ik als Superuser weldergelijk op de hoogte ben van de risico's die ik neem van het aanschaffen van een all-in-one).

Mijn eerste topic op de community was trouwens een defecte TV en eerlijk gezegd denk ik niet dat de inhoud van dat topic erg in de smaak viel bij Samsung:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/UE32J6200-Horizontale-strepen-en-lichtelijk-flikkerend-...

Verder stuur ik je even een linkje naar mijn LinkedIn profiel. Ik denk dat dit genoeg is om mijn onafhankelijkheid te bewijzen

Superuser I
Superuser I

Blijkbaar wilt dat bericht niet verstuurd worden ^^'

Capture.PNG

Ik moet je deze schuldig blijven. 

Edit: Lijkt er op dat daar een vorm van censuur er op zit ^^' Met een omweg alsnog verstuurd

Tim Moderator
Moderator

@GoodbyeKorea Wat een ongelukkig verhaal :( Ik heb 't besproken, maar wij kunnen in dit geval niks voor je betekenen. De wasmachine valt buiten de twee jaar fabrieksgarantie, dus zal een reparatie inderdaad kosten met zich meebrengen. Het is natuurlijk ontzettend veel pech dat de problemen zich na de fabrieksgarantie voordoen, maar een technische fout kan altijd opspelen. Of dit nu na twee dagen of na vijf jaar is.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
First Poster
Bedankt voor je reaktie Tim.

Dat er een technische fout zich voor kan doen begrijp ik, dat is part of the game en daar doe je als producent je best voor om dat netjes op te lossen.
Maar de consument dan met de kosten opzadelen voor de service handeling en het onderdeel waar Samsung zelf voor verantwoordleijk is tegen een meerprijs verkopen onder 'rma service' vind ik dus niet zoals het hoort.

Bedankt.

Tim Moderator
Moderator

Ik snap je punt, maar zoals gezegd kunnen wij hier buiten de twee jaar fabrieksgarantie niets in betekenen. Waar heb je 'm gekocht? Als je graag een andere oplossing wenst, dan kun je dit namelijk nog met de verkoper bespreken. Daar heb je een koopovereenkomst mee en deze is dus ook jouw eerste aanspreekpunt bij problemen.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters