Support

Open search

WW80K6405SW AddWash wasmachine kan geen verbinding maken met app

OPGELOST
First Poster

Ik heb afgelopen maandag de WW80K6405SW AddWash wasmachine gekocht, deze probeer ik aan te sluiten op de app, maar dit lukt niet. Mijn mobiel ziet de machine wel (verbinden lukt wel) en ik krijg ook wel berichten, alleen lukt het niet van afstand de maschine te bedien, ik kan alleen volgen wat er gebeurd.

Toen ik de machine kocht, werd mij verteld dat er een startuitstel op zit, dit is dus niet zo, als ik op startuitstel drukt gaat de machine direct draaien en doet hij er langer over.

Ik kan niet uitstellen dat de machine b.v. 3 uur later pas aan gaat, wat mij wel verteld was. Dit is irritant omdat we nachtstroom hebben.

Via de app kan ik de machine ook niet aan zetten, dus wat is de oplossing.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Carin75,

welkom op de Community!

Ik wil je hierbij wat stappen meegeven die waarmee het zou moeten lukken.

1. Zorg dat uw telefoon is aangesloten op wifi
2. Download de Smart Home app en log in met uw Samsung account
3. Zorg dat er geen account is gekoppeld. Deze kunt u eventueel verwijderen in de applicatie. Zorg dat er bij aangesloten apparaten '0' staat
4. Selecteer wasmachine en druk op 'OK'
5. Kies bij 'Naam toegangspunt' het naam van het wifi netwerk waar de telefoon is op ingelogd. Vul daaronder het wachtwoord in en druk op volgende
6. Doe de deur van de wasmachine dicht en houdt 'Smart Control' op de wasmachine 5 seconden ingedrukt.Op het display komt nu AP te staan
7. Indien het lukt geeft de wasmachine aan oAP en de telefoon dat hij verbonden is.
8. De app gaat nu terug naar het beginscherm. Houd nu Smart Control 5 seconden in om oAP weer weg te halen
9. Druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan
10. Als u nu drukt op de wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen.

Ik hoor graag of het is gelukt!

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
11 ANTWOORDEN 11
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Carin75,

welkom op de Community!

Ik wil je hierbij wat stappen meegeven die waarmee het zou moeten lukken.

1. Zorg dat uw telefoon is aangesloten op wifi
2. Download de Smart Home app en log in met uw Samsung account
3. Zorg dat er geen account is gekoppeld. Deze kunt u eventueel verwijderen in de applicatie. Zorg dat er bij aangesloten apparaten '0' staat
4. Selecteer wasmachine en druk op 'OK'
5. Kies bij 'Naam toegangspunt' het naam van het wifi netwerk waar de telefoon is op ingelogd. Vul daaronder het wachtwoord in en druk op volgende
6. Doe de deur van de wasmachine dicht en houdt 'Smart Control' op de wasmachine 5 seconden ingedrukt.Op het display komt nu AP te staan
7. Indien het lukt geeft de wasmachine aan oAP en de telefoon dat hij verbonden is.
8. De app gaat nu terug naar het beginscherm. Houd nu Smart Control 5 seconden in om oAP weer weg te halen
9. Druk nu 1 keer op 'Smart Control', er komt nu rechts boven op de wasmachine een wifi teken te staan
10. Als u nu drukt op de wasmachine icoon op de app dan kunt u de wasmachine met de app bedienen.

Ik hoor graag of het is gelukt!

---------
Signature-S10
First Poster

Bedankt het is  idd gelukt op deze manier!

BruceH Moderator
Moderator

Ah, top! Fijn dat het is gelukt, @Carin75.

Veel wasplezier! (Is dat een woord?)

---------
Signature-S10
Highlighted
First Poster

Beste Bruce,

Ik heb het wachtwoord van wifi ingediend om de wasmachine en draadloze router met elkaar te verbinden.

Bijna einde synchro stopt de pijl. Het lijkt op een time-out?

Ik krijg de melding sommige apparaten ondersteunen mogelijk 5Ghz Wif-Fi routers.

Ik heb een Ipad en de wasmachine: AddWash Wasmachine 9KG WW91K6404SW

Black Belt 

Hee Mario, wat voor netwerk heb je dan precies? Dit model ondersteunt namelijk alleen 2,4 Ghz Wifi.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Beste Joeri

Heb Telenet wifi-frequentie 2.4 GHz en 5 GHz automatische omschakeld.

Black Belt 

Oh da's altijd handig, maar hebben beide frequenties/SSID's dezelfde naam? Zo ja, zal de wasmachine moeite hebben met kiezen uit de juiste.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Hallo, ik heb mij ook exact aan de gegeven instructies gehouden en vraag mij nog één ding af: moet ik smart control elke keer handmatig starten? Als ik niets doe, krijg ik geen meldingen op mijn iPhone, de app zegt dan: verbinding verbroken. Als ik daarentegen smart control indruk als de machine aan een programma bezig is, gaat de WiFi knop knipperen en krijg ik wel meldingen op mijn iPhone. Ik kan mij herinneren, dat wij in het verleden nooit smart control handmatig activeerden, maar wel de meldingen kregen. Kan het zijn, dat ik iets uitgezet heb, zodat het automatisme verdwenen is? Ik hoor graag, alvast bedankt. Groet Ger

Tim Moderator
Moderator

@Geronimo2207 Heb je al geprobeerd of dit via Smart Things werkt? Dit is het nieuwe platform. Ook daar kun je in doen wat je op Smart Control kon. Laat het weten!

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters