Support

Open search

Samsung WASMACHINE WF70F5E0Q4W/EN blijft hangen bij tijdstip

First Poster

SAMSUNG WASMACHINE WF70F5E0Q4W

Regelmatig blijft mijn wasmachine hangen tijdens het programma bij 9 minuten. Mijn wasmachine blijft een kwartier lang vaststaan op 9 minuten.

Vervolgens loopt het programma weer door, maar werkt centrifugeren niet. Hierdoor wordt mijn was niet gedroogd. Indien ik vervolgens alsnog het centrifugeren programma kies heb ik wéér hetzelfde probleem.

HOE KAN IK DIT OPLOSSEN? Ik heb alle stappen van -How-to- Mijn wasmachine stopt op willekeurige momenten uitgeprobeerd.

Het filter, de afvoerslang, de belading en watertoevoer is allemaal in orde toch werkt mijn wasmachine niet goed.

3 ANTWOORDEN 3
DanielU Moderator
Moderator

Als ik het goed begrijp, blijft de wasmachine dus hangen aan het einde van het wasprogramma. 

Er kan dan één van twee dingen aan de hand zijn:

Pompt geen water af

Wanneer dit niet goed lukt zal de machine inderdaad stoppen tijdens het programma. Vaak wordt een probleem met afpompen veroorzaakt door een verstopping in het filter.

Ik begrijp dat je een aantal stappen al hebt doorlopen, maar wil je voor de zekerheid toch nog eens het filter controleren. In het filter vind je een soort propellortje, zorg ook dat hier geen haren/vuil in vastzitten.

Check dan ook of de afvoerslang niet verder dan 15cm in de afvoer steekt.

Centrifugeert niet

Het kan zijn dat de wasmachine niet wilt centrifugeren doordat deze te zwaar beladen is, of verkeerd is afgesteld.

Zorg dat de machine stabiel staat door kruislings op het bovenblad te duwen, stel zo nodig de stelpootjes bij. 

Voer daarna een kalibratie uit: 

1. Schakel de machine uit.
  2. Houd de knoppen Temperatuur + Uitgesteld einde ingedrukt en druk op de Aan/Uit knop.
  3. Druk op Start om de kalibratie te starten.

Test je wasmachine daarna eens op een 'katoen' programma, blijft ie dan nog steeds hangen? 

---------
Signature-Note10
"It's not about what you get, it's about who you're becoming."
Highlighted
First Poster

Hallo,

Ik heb net hetzelfde voor maar bij mij blijft hij al na 10 minuten hangen. Dan kan ik het programma terug starten maar dan blijft hij vaak na 1 minuut al terug hangen.. 

Ik krijg ook geen foutmelding.

NadineH Moderator
Moderator

Hoi!

Heb je alle stappen die mijn collega hier boven heeft genoemd al doorgelopen? 

---------
Signature-Note10
Top Posters