Support

Open search

Samsung RSG5PURS vriest slecht

First Poster

Ik heb een Amerikaanse Samsung koelkast waarvan de vriezer ineens slecht vriest. De temperatuur op het display geeft dat het -20 is terwijl het in de vriezer max-6 wordt. (Aparte meter in de vriezer gestopt) Ik heb al de temperatuurvoeler in de vriezer vervangen en alles stofvrij gemaakt. Helaas zonder resultaat..

Iemand een goed idee?

6 ANTWOORDEN 6
Nick Moderator
Moderator

Oei, dat is niet best .. Heb je de vriezer al eens een uurtje van het stroom gehaald? Indien dit niet het geval is adviseer ik je dit eerst te doen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Dat heeft helaas niets uitgehaald. Ik heb een paar dagen terug, dag en nacht laten staan en daarna weer ingeschakeld. Zonder enig resultaat. Ik heb voor de zekerheid nog ook de temperatuurvoeler veranderd, ook dat leverde niets op :-(

Nick Moderator
Moderator

Kun je aan de achterkant kijken of alles netjes stofvrij is? Daar verliest de koelkast namelijk z'n warmte. Verder is er nog één optie en dan is écht 4 á 5 dagen het stroom eraf halen, zodat alles vanbinnen volledig ontdooit.

---------
Signature-Note10
First Poster

Dank. De achterkant is volledig stofvrij gemaakt, dat zou dus niet het probleem moeten zijn. Recent ook 2 dagen uitgezet en daarna weer ingeschakeld (wellicht tekort..?), echter zonder resultaat. Morgen komt een monteur een drukmeting uitvoeren, mainboard is ook vervangen, ook geen resultaat. Ik ben benieuwd wat  de drukmeting oplevert..

Nick Moderator
Moderator

Dat zijn de laatste opties inderdaad, verder is er niet veel mogelijk.

---------
Signature-Note10
Highlighted
First Poster

Hoi Sammie1,

Heb je het probleem kunnen oplossen?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!

Alvast bedankt voor reactie!

Met vriendelijke groet,

Koekje1968

Top Posters