op 09-12-2018 03:19 PM
onze wasmachine, net 25 maanden oud, maakte ineens enorm veel herrie met centrifugeren.
Na de wasmachine meteen gestopt te hebben doe ik de deur open en zie dit. Ook lijkt er speling op de trommel te zitten.
Dit kan toch zeker niet normaal zijn voor een wasmachine van net 2 jaar oud??
Ik hoor graag wat ik hier aan kan doen en vooral wat samsung hier aan gaat doen
Mvg Nieke
op 10-12-2018 03:36 PM
Goeiemiddag Nieke! Wat vervelend om te horen van je wasmachine, dat rubber hoort uiteraard wel op z'n plek te blijven zitten. Wat hierin het beste advies is ligt een beetje aan de situatie.. Is het rubber zodanig verdraaid dat je het er zelf niet meer omheen krijgt? Zo ja, dan raad ik je aan een reparatie verzoek in te dienen bij je verkoper. Ik kan het met alle plezier ook voor je doen, maar wij zijn als fabrikant toch gebonden aan de 2 jaar fabrieksgarantie waardoor ik geen gratis reparatie kan beloven. Aangezien de winkel 'm aan je heeft verkocht hebben zij hier mogelijk meer opties in.
Maar als het rubber zo terug te draaien is dat het er weer als vanouds uitziet raad ik aan de trommel te kalibreren voor je hem weer aanzet. Hiermee analyseert de wasmachine de positie van de trommel om 'm weer optimaal te laten draaien. Dit doe je door de wasmachine op te starten terwijl je je vingers op "Temperatuur" en "Uitgesteld Einde" houdt. Zodra er dan CB/CLB op het display verschijnt kan je de knoppen loslaten en op start drukken waarna de kalibratie start. Hopelijk heb je iets aan 1 van m'n 2 adviezen..
op 10-12-2018 04:10 PM
Hoi,
Ondertussen is er via de winkel een reparatie aanvraag gedaan. Zij hadden het over een 60 maanden garantie die op deze machine zit?
Omdat ook de trommel niet meer recht lijkt te hangen, is het probleem denk ik niet opgelost met het rechtzetten van het rubber. Ik ben bang dat er meer aan de hand is.
Dus het is nu afwachten op een belletje van de monteur.
Mvg Nieke
op 10-12-2018 04:32 PM
Super om te horen dat dat in ieder geval al in gang is gezet, de 60 maanden garantie waar de winkel naar refereert is als het goed is ook een extra garantie die vanuit je winkel is geregeld. Dus alleen maar goed dat het reparatie verzoek via hun is gegaan ik hoop van harte dat je snel weer verder kunt wassen!