Support

Open search

Problemen met Samsung WW80K6404QW wasmachine

New Member

Iets meer dan 2 weken geleden een Samsung wasmachine gekocht, de WW80K6404QW. Mijn vorige machine, een AEG, had na 17 jaar trouwe dienst een klein gaatje in de manchet zitten, repareren was vij eenvoudig, maar we gingen toch maar eens kijken naar een nieuw machine. Voorkeur was natuurlijk wederom een AEG.

ik de winkel hebben we ons laten overhalen te kiezen voor een Samsung. Inderdaad een mooie machine, en met 10 jaar garantie ook enige zekerheid (al vind ik dat zelf een minimumeis, 10 jaar voor zo'n machine)

Na een paar dagen stond er wat water onder in de lekbak. Vreemd, maar in eerste instantie maar gewoon schoongemaakt (wellicht was het nog van de oude machine). Geen directe aandacht aan gegeven.

Een dag erna kregen we ernstige problemen. Het kleine beetje water was een halve lekbak vol, en ook op onze houten vloer was behoorlijk wat water. gekomen. Daarnaast kwam er een foutmelding; de machine begon de hele tijd te piepen, foutcodes (LC1) en kon alleen door de stekker eruit te halen van de geluidjes verlost worden. Dat de machine niet goed werkte was dan ook meer dan duidelijk. Direct contact opgenomen met de leverancier, en deze heeft de service-afdeling van Samsung ingeschakeld. Dat kostte enige tijd, dus in de tussentijd de was maar extern moeten oplossen. Kortom geen fijne start met Samsung.

De reparateur heeft de machine uit elkaar gehaald en al snel geconstateerd dat de manchet niet goed was gemonteerd, een stomme fabricagefout dus. Hij heeft dit aangepast en de machine was weer goed..........dachten we. We zijn weer een paar dagen verder. Lekbak is wederom een zwembad, vloer heeft nu wel schade en het water zien we voor uit de opening omlaag lopen. We zijn dus ook niet zo blij meer met deze machine.

Wederom de leverancier een mail gestuurd met het verzoek snel te komen met een oplossing. Die namen zeer snel contact op (binnen 10 minuten op een zaterdag). 

Mijn voorstel konden ze goed begrijpen; ik ga niet meer akkoord met een nieuwe reparatie. Ik twijfel wel enorm of ik deze machine moet laten vervangen door eenzelfde model, of dat ik beter naar een ander merk kan gaan. De leverancier kan echter pas tot vervanging overgaan of geld rerourneren als Samsung de klacht erkend. Ik neem aan dat dat geen probleem zal worden (al kost dit weer wel enige dagen tijd)

Wederom zitten we hier dus met een probleem.

Kortom, Samsung; overtuig ons eens waarom we toch weer voor jullie product moeten kiezen, en kom eens met een goede oplossing.

2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II
Hoi Errentje,

ik ben zelf niet van Samsung maar de verkoper moet dit probleem voor je oplossen! Dit is wettelijk zo bepaald namelijk.
Dus als jij niet tevreden bent met het product dan mag jij dit aankaarten bij de verkoper en die moet er werk van maken!
Ik zou als ik jou was dus heel snel de verkoper gaan bellen en zeggen dat ze z.s.m. een vervangend toestel komen leveren!
Ik heb zelf ook nu ongeveer een 1.5 jaar een Samsung wasmachine en gelukkig werkt hij perfect! Dus ik kan je niks anders zeggen dat hij wel goed kan wassen haha, maar dan moet je wel een goed product hebben! Er kunnen natuurlijk altijd fabrieksfoutjes ergens inzitten maar de verkoper moet hier dan ook meteen op handelen en dit voor je oplossen!

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ond...
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Tim Moderator
Moderator

Hey @errentje, wat gaaf dat je een nieuwe wasmachine hebt aangeschaft! Het is dan wel extra zuur dat jouw eerste ervaring niet al te best is :( Ik kan me goed voorstellen dat je graag een goede oplossing ziet voor dit probleem en dat je niet zit te wachten op nog een reparatie. In principe blijven wij repareren binnen de fabrieksgarantie tot de monteur constateert dat dit niet meer mogelijk is en het apparaat niet meer te repareren valt. Wij kunnen in dit geval dus niets anders dan nog een reparatie aanbieden. Je hebt echter een koopovereenkomst met de winkel waar je 'm hebt gekocht. Ik raad je dus aan om dit toch nog een keer voor te leggen aan de winkel en te vragen om een betere oplossing. 

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Top Posters